Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-18@04:50:15 GMT

از آمریکایی‌ها ناامید شدیم

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۶۹۷۷۲

از آمریکایی‌ها ناامید شدیم

سخنگوی ریاست‌جمهوری ترکیه گفت: از رفتار آمریکایی‌ها عمیقاً ناامید شدیم.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از آناتولی،‌ ابراهیم کالین روز گذشته اعلام کرد که ترکیه از رفتار آمریکا در خصوص بازداشت کشیش اندرو برانسون عمیقاً ناامید شده است.

سخنگوی ریاست‌جمهوری ترکیه در نشست خبری هفتگی خود با خبرنگاران به تشریح مواضع ترکیه و وضعیت روابط این کشور با آمریکا پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کالین در این خصوص گفت: «ما از آمریکایی‌ها ناامید شدیم. می‌توانم بگویم ناامیدی عمیقی را (از رفتار آمریکایی‌ها) تجربه می‌کنیم.» کالین بعد از اظهارات سخنگوی کاخ سفید مبنی بر اینکه آمریکا از برخورد ترکیه با پرونده برانسون ناامید شده است، به این سخنان واکنش نشان داد.

به گزارش آنا، به دنبال عدم پذیرش درخواست آمریکا مبنی بر آزادی اندرو برانسون کشیش آمریکایی که سال 2016 به اتهام ارتباط با جنبش فتح‌الله گولن بازداشت شد، آمریکا وزرای کشور و دادگستری این کشور را تحریم کرد. همچنین ترامپ با صدور دستوری تعرفه کالاهای وارداتی از ترکیه را افزایش داد.

انتهای پیام/4077

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۶۹۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عراق: خواهان گسترش درگیری‌ها در منطقه نیستیم

سخنگوی رسمی دولت عراق دوشنبه شب در گفت وگو با شبکه الجزیره قطر گفت که بغداد خواهان گسترش درگیری‌ها در منطقه نیست.

به گزارش مشرق، باسم العوادی درباره سفر محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق به واشنگتن و دیدار وی با رئیس جمهور آمریکا، گفت: در دیدار نخست وزیر با بایدن درباره موضوعاتی از جمله نیروهای ائتلاف در عراق بحث و تبادل نظر شد.

سخنگوی رسمی دولت عراق، افزود: پایان ماموریت ائتلاف بین‌المللی در عراق موضوعی است که با واشنگتن مطرح شده است.

وی همچنین با بیان اینکه هدف ما افزایش همکاری امنیتی و اطلاعاتی با آمریکا است، گفت: عراق به دنبال پایان دادن به ماموریت ائتلاف بین المللی است که تامین کننده منافع ملی باشد.

پیش تر منابع رسانه‌ای اعلام کرده بودند که بایدن برای گفت‌ وگو در زمینه تنش‌های ناشی از جنگ غزه، پاسخ تنبیهی ایران به رژیم صهیونیستی و نیز موضوع خارج کردن نیروهای آمریکایی از عراق میزبان نخست‌وزیر عراق خواهد بود.

در این سفر یک هیات دولتی و پارلمانی شامل وزرا، نمایندگان پارلمان، مشاوران و نمایندگانی از بخش‌های خصوصی و صنعتگران متخصص، السودانی را همراهی می‌کنند و مذاکرات گسترده‌ای را با مقامات آمریکایی درخصوص روابط دوجانبه، پرونده‌های اقتصادی، مالی، تجاری، امنیتی علاوه بر آموزش، فرهنگ و سایر بخش‌ها خواهند داشت. همچنین قراردادهای سرمایه گذاری با شرکت‌های بزرگ آمریکایی نیز امضا خواهد شد.

در جریان این سفر همچنین نخستین نشست کمیته عالی هماهنگی مشترک با هدف پیشبرد توافقنامه چارچوب استراتژیک در محورهای انرژی، همکاری بانکی و مالی، حمل و نقل، مبارزه با فساد، استرداد اموال عراق، بخش تجارت، آموزش و فرهنگ برگزار خواهد شد.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • ادعای رسانه آمریکایی: روسیه قصد دارد آمریکا را ضعیف کند
  • اوکراینی‌ها از آمریکا ناامید شده‌اند
  • مهاجرت ایرانی‌ها هم مانند افغانستانی‌ها توده‌ای می‌شود؟/ آن‌ها که مهاجرت می‌کنند از تغییر شرایط جامعه ناامید شده‌اند/ موج مهاجرت ایرانیان عادی نیست
  • دلزدگی مردم آمریکا از رقابت دوباره بایدن و ترامپ
  • عراق: خواهان گسترش درگیری‌ها در منطقه نیستیم
  • بیانیه مشترک عراق و آمریکا پس از دیدار السوانی با بایدن
  • عراق: نباید دامنه درگیری در منطقه گسترش پیدا کند
  • توصیه سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح به سران آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان
  • سفر نخست وزیر عراق با هدف تعیین جدول زمانی خروج نظامیان آمریکایی
  • اگر آمریکایی‌ها از عراق خارج نشوند هدف قرار می گیرند