Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا طلبی -دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های استان خراسان رضوی گفت: چک‌های با طرح قدیم در سامانه چکاوک از ابتدای شهریور ماه پذیرش نخواهند شد.

حسن مونسان با بیان این مطلب به خبرنگار قدس انلاین افزود: طرح ملی صیاد در ۲۸ شهریور ماه سال ۱۳۹۶ راه‌اندازی و هدف اصلی  ان  اصلاح رویه و روال صدور دسته چک و یکسان‌سازی مولفه‌ها و خصیصه‌های محتوایی و امنیتی چک در شبکه بانکی می باشد که  با اجرایی شدن  ان  به شکل کامل از ابتدای شهریور ماه، با توجه به کارکرد و ثمرات ارزنده آن مثل امکان استعلام و اعتبارسنجی، افزایش امنیت و کاهش جعل و کنترل دقیق اهلیت متقاضی دسته‌چک پیش از صدور آن؛ می‌توان شرایط را برای بازگشت اعتبار به چک فراهم آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بانک مرکزی شهریور ماه سال ۱۳۹۷ را برای عدم پذیرش چک‌هایی با طرح قدیم و متفاوت در سامانه چکاوک درنظر گرفته است تصریح کرد: پس از شهریور ماه چک‌های مدت‌دار فقط در شعب بانک صادرکننده قابلیت تعیین‌تکلیف را دارا می‌باشند و افرادی که دسته چک های طرح صیاد را نداشته باشند ممکن است در انجام فعالیت های خود و همچنین در بازار با مشکلات و محدودیت هایی مواجه شوند و لازم است بانک‌ها اطلاع رسانی لازم به مشتریان بانکی را به منظور مراجعه به شعب و تعویض دسته چک‌های قدیمی انجام دهند.

مونسان اظهار داشت: از این رواز  مردم استان تقاضا داریم با مراجعه به بانک ها و تحویل دسته چک های قدیمی، چک های صیادی را دریافت نمایند که مدت زمان صدور ان به طور میانگین بیشتر از یک هفته به طول نمی انجامد.

وی همچنین با توجه به هفته ازدواج افزود: تا پایان تیرماه سال ۹۶، ۳۲ هزار نفر در صف انتظار وام ازدواج بودند که با اجرایی شدن طرح ضربتی این تعداد در پایان تیرماه ۱۳۹۷ به ۱۲ هزار نفر رسیده است.

مونسان با اشاره به اینکه میزان منابع استان  در مقوله وام ازدواج ۴۶ درصد نسبت به سال قبل افزایش پیدا کرده است افزود: استان رتبه اول را در اعطای وام ازدواج در سراسر کشور دارا می باشد و از طرفی  جذب منابع در زمینه وام های  قرض الحسنه همچون وام ازدواج، وام های اعطا شده به خانواده های تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد استان، در چهار ماهه ابتدایی سال  ۳.۲ درصد بوده است اما مصارف ان  ۶.۴ درصد، یعنی به میزان دو برابر منابع  بوده است.

وی تصریح کرد: نظام بانکی استان از تمام تلاش خود در جهت اشتغال زایی، اتمام پروژه های نیمه کاره و جلوگیری از اسیب های اجتماعی به کار خواهد گرفت و از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: بانک چک صیادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۷۰۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقف برداشت از حساب های بانکی چقدر شد؟

به گزارش جام جم آنلاین، بانک مرکزی ۲۷ اسفندماه سال ۱۴۰۲ مصوب کرد تا سقف برداشت از حساب‌های مشتریان حقیقی بانک‌ها بصورت غیر حضوری روزانه از ۱۰۰ میلیون تومان به ۲۰۰ میلیون تومان و ماهانه به ده میلیارد ریال افزایش یابد. 

بانک‌ها و‌موسسات اعتباری یک ماه برای فراهم کردن مقدمات اجرایی فرصت داشتند و بانک مرکزی تاکید کرده بود تا پایان فروردین ماه زمان برای این مهم تعیین شده است.

اطلاعات جدید دریافتی خبرنگار تسنیم از بانک مرکزی نشان میدهد، بخشنامه اجرایی افزایش سقف برداشت از حساب مشتریان حقیقی بانک‌ها به مدیران بانک‌ها ابلاغ شده و این بخشنامه هم اکنون اجرایی شده است.

برهمین اساس، مبلغ برداشت از طریق غیرحضوری از کلیه حساب‌های غیرتجاری متعلق به مشتریان حقیقی بانک‌ها تا ۲۰۰ میلیون تومان به صورت روزانه و ده میلیارد ریال بصورت ماهانه افزایش یافته است.

دیگر خبرها

  • ۱۴ هزار زوج اردبیلی وام ازدواج دریافت کردند
  • پرداخت ۳۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در استان اردبیل
  • پرداخت ۳۵۰۰۰میلیارد ریال تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در استان اردبیل
  • ۱۱ هزار متقاضی در اردبیل تسهیلات فرزندآوری دریافت کرده اند
  • پرداخت ۳۵۰۰میلیارد تومان تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در استان اردبیل
  • سقف تراکنش غیرحضوری بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت
  • سقف تراکنش غیر حضوری بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت
  • سقف برداشت از حساب های بانکی چقدر شد؟
  • وام بزرگ ۳۰۰ میلیون تومانی را از این بانک‌‎ها دریافت کنید
  • جزئیات و شرایط پرداخت وام ازدواج در سال ١۴٠٣