Web Analytics Made Easy - Statcounter

درحالی مسئولان استان مرکزی از شناسایی نقاط حادثه‌خیز استان مرکزی خبر می‌دهند که شاهد حجم بالای تلفات جاده‌ای و تصادفات در آزادراه ساوه- همدان هستیم. ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۰ استانها مرکزی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، تلفات ناشی از تصادفات رانندگی در ایران هنوز جزء دومین عامل از عوامل مهم مرگ و میر به شمار می‌آید که این رقم تقریبا چهار برابر کشورهای اروپایی و در مقایسه با میانگین جهانی بسیار بالا است با توجه به میزان بالای مرگ و میر جاده‌ای باید تدبیری جدی‌تر اندیشید تا این آمار هرچه بیشتر کاهش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته کارشناسان در هر 20 دقیقه یک نفر در اثر تصادفات جان خود را از دست داده و یا دچار صدمات جدی و معلولیت‌های دائمی می‌شود، آمارها نشان می‌دهد که بخش مهمی از تلفات رانندگی مربوط به جاده‌های برون‌شهری است که از مهم‌ترین دلایل آن می‌توان به سرعت بیشتر خستگی و خواب‌آلودگی، عدم توجه راننده به فاصله خودروی جلویی، سبقت غیرمجاز و انحراف به چپ رانندگان اشاره کرد.

اما دو مورد دیگر را نیز نباید فراموش کرد، از نظر کارشناسان پس از آموزش رانندگان و فرهنگ‌سازی در زمینه رعایت قانون و مقررات رانندگی، باید کیفیت ایمنی جاده‌ها و خودروها را نیز بالا برد تا هر تصادف جاده‌ای ساده‌ای منجر به کشته شدن سرنشینان خودرو نشود، بنابراین مقوله ایمنی در جاده‌های کشور از اهمیت مضاعفی برخوردار است که باید در صدر اولویت‌های برنامه‌ریزان حمل و نقل قرار گیرد.

شناسایی 7 محور پرحادثه در استان مرکزی

مدیر کل دفتر فنی استانداری مرکزی با اشاره به برنامه عملیاتی برای کاهش آمار تصادفات و خسارت‌های ناشی از آن در گفت و گو با خبرنگار تسنیم گفت: باتوجه به اینکه نبود جرثقیل سنگین برای وسایل حمل و نقلیه‌ سنگین در جلسه اخیر کمیسیون مطرح شده بود تصمیمات لازم در مورد جرثقیل سنگین هفته گذشته  گرفته شد.

حمیدرضا نوازنی افزود:  تصمیم‌گیری شد اداره راه  و حمل نقل جاده‌ای یا بحث خرید جرثقیل سنگین و یا اجاره گرفتن آن را تا پایان تعطیلات تابستان دنبال کنند.

وی تصریح کرد: 7 محور پرحادثه در استان را به کمک پلیس،اداره راهداری شناسایی و گزارشی  از آن تهیه شد که  بر اساس آن گزارش اقدامات اجرایی لازم برای امسال را لیست کرده و وظایف هریک از دستگاه‌ها را مشخص و آن‌ها ابلاغ کردیم.

مدیر کل دفتر فنی استانداری مرکزی عنوان کرد: این برنامه عملیاتی ما برای کاهش تصادفات تا پایان سال است و اطمینان داریم با انجام کار‌های لازم کاهش قابل توجه‌ای در آمار تصادفات خواهیم داشت.

نوازنی ادامه داد: دستگاه‌ها طبق برنامه زمان بندی اقداماتی که به آن‌ها ابلاغ شده است را انجام خواهند داد و در آخرسال این کار ارزیابی می‌شود و این موضوعات در کمیسیون های تخصصی مربوطه پیگیری و به نتیجه می‌رسد.

آزاد راه ساوه همدان پرحادثه‌ترین آزاد راه استان مرکزی

فرماندار شهرستان ساوه با اشاره به آمار تصادفات در آزادراه ساوه همدان گفت: بیشترین تصادفات در آزادراه  ساوه- همدان اتفاق می‌افتد که در شهریور و اسفند به ویژه در شهریوراین آمار بیشتراست.

محمد بهاروند تصریح کرد: یکی از دلایل تصادفات نبود مجتمع‌های خدماتی در بین راه است  که با توجه به جلسات متعددی که با حضور معاون عمرانی استاندار مرکزی ، مدیر کل دفتر فنی استاندار مرکزی وسرهنگ رشیدی انجام شد مشکل حل شد.

وی افزود: 3 مجوز در این زمینه صادر شده است یکی از آنها شروع شده و ما خواستار آماده شدن آن‌ها تا اربعین هستیم که با آماده شدن این عمده ای از تصادفات کاهش پیدا می‌کند.

فرماندار شهرستان ساوه بیان کرد: تقاضای ما از راه و شهرسازی این است که همکاری بیشتر را با پیمانکاران داشته باشد و به جای گرفتن تضمین پولی از پیمانکار با گرفتن چک یا سفته راه را برای پیماکاران آسان‌تر کند.

بهاروند ادامه داد: از پیمانکاران 200 میلیون تومان پول بابت ضمانت دریافت می‌شود در حالی که این پول می‌تواند برای احداث واحد‌ها هزینه شود.

وی بیان کرد: باتوجه به همکاری‌های لازم و توقع مسئولان برای کاهش آمار تصادفات در این زمینه 3مجوز صادر شده است تا بلکه شاهد کاهش آمار تصادفات باشیم.

فرماندار شهرستان ساوه اضافه کرد:همچنین از مجموعه آزادراه‌ها خواستار برطرف شدن نواقص موجود شدیم  برخی از نواقص برطرف شد و پایانه‌ها نسبت به نصب 6دوربین اقدام کردند که مقدمات لازم و همچنین محل نصب این دوربین‌ها در سه آزادراه تهران همدان و ساوه مشخص شد.

به گزارش تسنیم، باتوجه با اظهارات مدیر کل دفتر فنی استانداری مرکزی و فرماندار شهرستان ساوه مبنی برهمت مسئولان برای کاهش آمارتصادف جاده‌ای و براساس اظهارات فرماندارشهرستان ساوه مبنی بر پرحادثه بودن آزاد راه ساوه همدان حال باید دید تا چه حد مسئولان برای رفع نواقص موجود در این آزاد راه و دیگر راه های مواصلاتی عزم خود را به کار می‌گیرند و تا چه اندازه این اقدامات اثر گذار می‌شود.

گزارش از پریسا قشلاقی

انتهای پیام/م

R41371/P1486/S6,73/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۷۰۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار تلفات جاده ای در تعطیلات عید فطر در ترکیه

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از آنکارا؛ در تصادفات جاده‌ای تعطیلات عید فطر در ترکیه ۷۵ تن کشته و ده هزار و ۸۱۰ نفر زخمی شدند.
علی یرلی کایا وزیر کشور ترکیه در یک کنفرانس خبری اعلام کرد در تعطیلات ۹ روزه عید فطر امسال شش هزار و ۵۳۰ تصادف به فوت، جرح و خسارت مالی منجر شده است.
به گفته یرلی کایا این سوانح جاده‌ای ۷۵ کشته و ده هزار و ۸۱۰ زخمی برجای گذاشته است.
همچنین در این دوره سه میلیون و ۶۴۲ هزار و ۵۳۸ خودرو از سوی ۲۶ هزار و ۸۰۴ پرسنل راهنمایی و رانندگی مستقر در جاده‌های کشور کنترل و ۴۸۵ هزار و ۷۱۰ خاطی جریمه شده اند.
سال گذشته در سوانح جاده‌ای ترکیه دو هزار و ۹۸۴ تن کشته و ۳۵۴ هزار و ۳۲۳ تن نیز زخمی شده اند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

علی یرلی کایا - وزیر کشور ترکیه

دیگر خبرها

  • رفع نقاط حادثه خیز در ابهر
  • رفع ۴۸نقطه حادثه‌خیز شناسنامه‌دار از راه‌های استان
  • رفع ۴۸ نقطه حادثه‌خیز شناسنامه‌دار از راه‌های استان
  • نقاط حادثه خیز جاده قیدار - ابهر در کوتاه مدت رفع می‌شود
  • وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین / بارش باران در محورهای مواصلاتی ۳ استان
  • گلایه از خرابی جاده روستای یله گنبد بخش کوهین در قزوین
  • نقش چادر‌های عشایری در کاهش تصادفات جاده‌ای
  • سهم بالای عابران پیاده در تصادفات فوتی سال گذشته تهران
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین / ۳۲ محور مسدود است
  • آمار تلفات جاده ای در تعطیلات عید فطر در ترکیه