Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: مشکل امروز جامعه بشری و امت اسلامی دوری از قرآن کریم است و این امر موجب سقوط آنها و در نتیجه احاطه استکبار شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزای شبستان از کرمان، یدالله موحد، رئیس کل دادگستری استان کرمان امروز ( 25 مرداد ) در اختتامیه ششمین دوره مسابقات قرآن کریم مرحله استانی ویژه کارکنان قوه قضائیه ضمن تشکر از افراد برگزار کننده و شرکت کننده در این دوره از مسابقات، گفت: باید شاکر خداوند باشیم از این حیث که قوه قضائیه میزبان ششمین دوره مسابقات قرآن کریم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان این مطلب که انس با قرآن کریم در تمام ادوار زندگی ارزشمند است اما وقتی انسان نوجوانان و جوانان را مشاهده می کند، انس با قرآن در این ایام یک نمود دیگری دارد و موجب برکات فراوان می شود، ابراز داشت: خداوند در قرآن کریم می فرماید: این قرآن هدایت گر است، هدایت به سمت پایدارترین و استوارترین راه؛ قرآن کریم نور مبین است و خاصیت نور بصیرت افزایی است.

 

رئیس کل دادگستری استان با اشاره به اینکه اگر نور نباشد و ظلمت مطلق باشد، انسان قدرت دید ندارد لذا قرآن کریم نور مبین است، اظهار داشت: قرآن یک ظاهر و یک باطن دارد، خود قرآن معجزه است، این کتاب الهی دارای حکمت، اخلاق، تشریع و غیره جهت هدایت انسان به سوی کمال است؛ قرآن کریم حبل المتین است به این معنا که موجب جلوگیری از سقوط می شود.

 

وی با بیان این مطلب که پیامبر اکرم صلی الله و علیه و آله فرمود: اگر تمسّک به این دو ثقل یعنی اهل بیت سلام الله علیهم و قرآن کریم بجویید، هیچگاه سقوط نمی کنید، بیان داشت: مؤمنین به این دین و کسانی که عمل صالح انجام می دهند، خداوند به آنان بشارت به اجر کبیر و عظیم می دهد.

 

موحد با اشاره به اینکه برگزاری فعالیت های قرآنی مقدمه است و هدف چیز دیگری است، تصریح کرد: باید با مفاهیم قرآن کریم آشنا شویم و در مرحله بعد در تمام شئونات زندگی به آن عمل کنیم که موجب می شود که قرآن برای ما نور مبین شود از طرف دیگر مشکل جامعه بشری همین است به این معنا که هرچه از قرآن فاصله می گیرند سقوط آنها پر رنگ تر می شود و استکبار بر آنان تسلط پیدا کرده است.

 

گفتنی است، در ششمین دوره از مسابقات قرآن کریم کارکنان قوه قضائیه، 568 نفر در مرحله شهرستانی شرکت کرده که 432 نفر به مرحله استانی راه پیدا کردند و مرحله کشوری این مسابقات نیز در آبان برگزار می شود همچنین 150 نفر از فرزندان و همسران کارکنان قوه قضائیه در این دوره مسابقات شرکت کرده اند.

 

پایان پیام/480

منبع: شبستان

کلیدواژه: خشکسالی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روزنامه های ورزشی ورزش ایران فوتبال ایران خبرگزاری شبستان مساجد زلزله مسجد گلستان دوری از قرآن کریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۷۰۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش برای تبدیل مفاهیم قرآنی به مطالبه‌ عمومی در«زندگی با آیه‌ها»

به گزارش خبرنگار مهر، محفل انس با قرآن کریم با حضور جمعی از فعالان قرآنی به همت جامعه قرآنی عصر در سالن اجتماعات غدیر مجتمع یاوران مهدی جمکران برگزار شد.

در این نشست که با حضور حجت‌الاسلام سید مصطفی حسینی دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی برگزار شد به تبیین و تشریح طرح زندگی با آیه‌ها و طرح ستاره‌های زمین پرداخته شد.

حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به انتخاب ۱۵۰ آیه کلیدی از قرآن کریم در راستای طرح کلی اندیشه اسلامی مقام معظم رهبری در طرح زندگی با آیه‌ها گفت: در این طرح که بخش اول آن در ماه مبارک رمضان امسال با محوریت کتاب مسطورا به ترویج ۳۰ آیه کلیدی از قرآن کریم می‌پردازد به دنبال گفتمان‌سازی و تبدیل‌کردن این مفاهیم قرآنی به مطالبه‌ای عمومی هستیم تا مردم نه‌تنها با این مفاهیم آشنا شوند؛ بلکه به سمت تحقق آن در جامعه حرکت کنند.

وی هدف از اجرای این طرح را تقویت پایه‌های اعتقادی آحاد جامعه دانست و افزود: چنانچه پایه‌های اعتقادی مردم مستحکم شود ظاهر و سبک زندگی مردم هم عوض می‌شود و شرایط بهتری را در سطح جامعه شاهد خواهیم بود.

دبیر جامعه قرآنی عصر تصریح کرد: ترویج مفاهیم بنیادین اندیشه اسلامی در جامعه نیازمند هم‌افزایی و همکاری همه نهادهای مردمی و حکومتی است و حال که طرح زندگی با آیه‌ها مورد قبول و پذیرش اکثریت نهادهای قرانی قرار گرفته است باید همه ما با همه توان و ظرفیتی که داریم برای تقویت این طرح اقدام کنیم تا به نتیجه مطلوب برسد.

کد خبر 6057124 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • کودک مصری که هیئت داوران مسابقات قرآن در الازهر را متحیر کرد
  • جامعه امروز نیازمند آموزه‌های اخلاقی قرآن است
  • رئیس قوه قضاییه: جامعه امروز به آموزه‌های اخلاقی قرآن نیازمند است
  • به برکت نظام جمهوری اسلامی امروز تا حدودی قرآن کریم از مهجوریت درآمده است
  • اژه‌ای: به برکت نظام جمهوری اسلامی قرآن تا حدودی از مهجوربودن درآمده است
  • آغازثبت نام سیزدهمین دوره طرح ملی تلاوت استان‌های کشور
  • تلاش برای تبدیل مفاهیم قرآنی به مطالبه‌ عمومی در«زندگی با آیه‌ها»
  • نمایشگاه قرآن بهانه‌ای برای گردهمایی خانواده‌ها
  • بازکردن گره‌های جامعه براساس آیات قرآن کریم
  • از اجرای دومین دوره طرح سراسری «بهار در بهار» تا برگزاری مسابقات حفظ قرآن کریم