Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرتضی اکبری مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا درباره سیاست‌های کلان این بانک گفت: سیاست بانک پوشش و تامین مالی خرد برای رفع مایحتاج ضروری اقشار مختلف جامعه است. 

مرتضی اکبری با بیان اینکه جای بانک‌های قرض‌الحسنه در کشور ما خالی بود، گفت: بانک‌های تجاری کشور سیاست‌شان این است که منابع خرد را جمع کنند و به بخش‌های کلان و زیرساختی کشور اختصاص دهند؛ اما سیاست بانک‌های قرض الحسنه‌ای این است که منابع خرد را جمع کرده و دوباره‌ به صورت تسهیلات خرد عرضه کنند که اقشار نیازمند و کم بضاعت جامعه بتواند توزیع مناسب‌تری از ثروت داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران با اشاره به تفاوت بانک‌های قرض‌الحسنه با سایر بانک‌ها گفت: منابع قرض الحسنه چون‌که ارزان قیمت است، باید به همان شکل هم به جامعه تزریق شود که آسیبی به دریافت کنندگان وارد نشود و بتوانند از پس بازپرداخت آن بر بیایند و این باعث می‌شود که با ارائه تسهیلات چهار درصدی تفاوت‌های چشم‌گیری با نرخ سود بانکی که در جامعه مرسوم است ایجاد شود.

وی خاطرنشان کرد: این سیاست بیشتر باعث می‌شود که ما به سمت پوشش نیاز‌های معیشت در ارائه وام ازداوج و کارآفرینی‌های خرد برویم. همچنین با فشاری که می‌توانیم به بخش تقاضا بیاوریم می‌توانیم با پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه از تولید داخلی هم حمایت کنیم، اما نه به شرکت‌های تولید کننده بلکه با وام‌هایی که به مصرف کننده‌ها می‌دهیم می‌توانیم این بخش را هم حمایت کنیم.

این مقام مسئول تاکید کرد: سیاست بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بخش‌های معیشت، وام ازدواج، درمان، حمایت از کالای ایرانی و بحث اقشار مختلف همچون دانشجویان را  پوشش می‌دهد.

وی گفت: ما بیش از ۵ میلیون و 400 هزار نفر مشتری در بانک‌ داریم که قرارداد و سپرده دارند و حدود ۴ میلیون از آن‌ها فعال هستند و حدود یک‌ میلیون نفر هم فعالیت بانکی کمتری دارند.

وی ابراز داشت: در فعالیت‌های بانکی در چهار ماه گذشته حدود ۳۴۰‌هزار فقره وام، بالغ بر سه‌هزار  و ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده و برای مدت باقی‌مانده تا آخر سال هم برنامه ریزی کردیم به یک میلیون نفر وام بالغ بر ده هزار میلیارد تومان پرداخت کنیم که در این چهار ماه به هدف خود دست‌ یافتیم.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهرایران با اشاره به شعار سال مبنی بر حمایت از کالای ایرانی گفت: یکی از کارهایی که امسال انجام دادیم حمایت از کالای ایرانی بود و چند قرارداد با شرکت‌هایی بسته‌ایم که شرکت سهامی فرش ایران  و شرکت‌های گردشگری از جمله آن‌ها است که نحوه عمل آن‌ به این‌ صورت است که ما وام به بخش تقاضا می‌دهیم و تقاضا وقتی افزایش پیدا کند تولید داخلی هم حمایت می‌شود. 

اکبری گفت: در این طرح ها، ما قرارداد سه جانبه ای با تولید کننده و خریدار و بانک می‌بندیم. تولید کننده و  فروشنده کالا آن‌ شخص را معرفی می‌کند و ما وام را به حساب فروشنده کالا می‌ریزیم  و این مدل مثلثی شکل گرفته و در حال انجام است و شرکت سهامی فرش ایران اولین آن بوده است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: بانک قرض الحسنه مهر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۷۰۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵۰ همت از اموال مازاد بانک‌ها واگذار شد

سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی در آیین رونمایی از برات الکترونیکی زنجیره تامین (سپامی) گفت: اهمیت برجسته کردن این ابزارها در فرمایشات مسئولان اعلام شد اما باید بگوییم برات الکترونیکی هنوز کامل مزایای و اثر گذاری آن در اقتصاد کشور اعلام نشده است.

وی افزود: هدف گذاری و فرمان جهش تولید مسیر تامین تولید از بیش از پیش هموار کنیم و ابزارهای از این دست وزن بیشتری داشته است فکتورینگ،  برات الکترونیکی،  اثر گذار بوده است این مسیرها نیازمند هم آهنگی تمامی دستگاه ها از جمله بانک مرکزی،  خزانه داری کل کشور است که خوشبختانه تا به امروز انجام شده است.

خاندوزی گفت: این هم آهنگی بین دستگاه‌ها یک الزام است و امسال به عنوان اولین سال برنامه هفتم بر روی اجرای این برنامه ها تاکید کنیم. 

وزیر اقتصاد و دارایی گفت: طرحی تامین مالی تولید و زیرساخت  در مجلس  در حال تصویب است که این دست ابزارهای نقش هم آهنگ کننده بیشتری را ایفا کند.

وی افزود: جدیت نسبت به توسعه این ابزارها  به‌ اندازه کافی مفهوم و زمینه ابزار سازی فراهم می‌کند  و ما را از   تک روشی و تک بودن جعبه ای بودن خارج می‌کند. 

خاندوزی اظهار کرد: طبق هدف گذاری که  صورت گرفته است  چقدر از تامین مالی بانک ها  از این طریق باشد و بانک ها از این  ابزارها استفاده کند   مشمول تشویق بیشتری می شود چراکه هدایت تامین مالی و بانک ها بدون تکلیفی بودن  امکان پذیر نیست‌.

خاندوزی تاکید کرد: مجموع ۲۷۵ هزار میلیارد تومان افزایش سرمایه بانک ها تحت مدیریت دولت  انجام شده که البته عقب ماندگی چند ساله در این بخش  داشته ایم.

وی افزود: ۱۱۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات خرد بدون ضامن از سوی بانک های تحت مدیریت دولت پرداخت شده است‌. 

وزیر اقتصاد و دارایی گفت: فروش اموال مازاد در دولت سیزدهم بالغ بر ۹۵همت بوده است و در دولت های قبل سیزدهم ۵۴ همت بوده که در مجموع ۱۵۰ همت انجام شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بانک و بیمه

دیگر خبرها

  • مذاکره با بانك توسعه اسلامی برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران
  • تامین بیش از ۳ هزار دستگاه لوازم ضروری زندگی برای مددجویان هرمزگانی
  • مذاکره برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی
  • مذاكره برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی
  • برات الکترونیکی رونمایی شد | جزئیات و اعلام آمادگی دو بانک برای استفاده از برات الکترونیکی
  • چقدر وام بدون ضامن پرداخت شد ؟
  • واگذاری ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانک‌ها
  • ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانک‌ها واگذار شد
  • واگذاری ۱۵۰ همت از اموال مازاد به بانک‌ها
  • چقدر وام بدون ضامن پرداخت شد؟