Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@06:31:16 GMT

مدیر دو تابعیتی در استان کرمان نداریم

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۷۰۵۶۰

مدیر دو تابعیتی در استان کرمان نداریم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دادگستری کرمان، یدالله موحد در نشست مطالبه گری قرارگاه شهید احمدی روشن بسیج دانشجویی کرمان با بیان اینکه این یک فرصت مغتنم است که در خدمت شما جوانان خوش فکر بسیجی قرار دارم، گفت: من علاقمند به حضور در بین دانشجویان هستم و به مسئولیان دانشجویی نیز گفته ام که با فراهم شدن یک فضای مناسب در جمعی دلسوز به سوالات شما دانشجویان جواب می دهم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی هم چنین در خصوص امر مطالبه گری اظهار داشت: مطالبه گری امری مقدس محسوب می شود و مسئولان قضائی استان نیز به دلیل وظیفه ذاتی قوه قضائیه که احیای حقوق عامه است؛ خود مطالبه گر هستیم و اگر ملت ما مطالبه گر باشد مطمئنا وضعیت کشور متفاوت از این خواهد بود.

وی افزود: دادگستری استان کرمان  به طور کامل از امر مطالبه گری استقبال می کند و به قرارگاه شهید احمدی روشن در فرآیند مطالبه گری کمک خواهیم کرد.

رئیس شورای قضائی استان کرمان ادامه داد: قرارگاه شهید احمدی روشن باید پیشنهادات خود را به طور کامل به دادگستری استان کرمان ارائه کند و مطمنا پیشنهادات بررسی و اتخاذ تصمیم خواهد شد.

ورود دادستان جیرفت به مسئله معدن بحرآسمان

موحد در ادامه در خصوص معدن بحرآسمان و مشکلات پیش آمده گفت: دادستان جیرفت به قضیه ورود پیدا کرده و قضیه در حال بررسی است. هرچند که این موضوع، اختلاف بین دستگاه های دولتی است و ما نمی توانیم به اینجور قضایا مدام ورود پیدا کنیم و ممکن است مخل کار دستگاه های دولتی شویم.

وی در خصوص سامانه ثنا بیان داشت: سامانه ثنا می خواهد از همه اتباع و شهروندان مشخصاتی داشته باشد تا هر زمان به سیستم قضائی مراجعه می کنند سیستم قضائی آن افراد را بشناسد و با آن ها ارتباط برقرار کند و این سامانه حریم خصوصی افراد را حفظ می کند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان اضافه کرد: ۷۰ درصد ابلاغ های قضائی در استان کرمان الکترونیکی هستند. این اقدام سبب پیشگیری از فساد در جامعه و صرفه جویی در منابع انسانی می شود ولی ما در کشور جزوء استانهایی هستیم که در سامانه ثنا و اوراق الکترونیکی رو به پیشرفت هستیم  و باید به ۹۰ درصد برسیم.

نوسانات سکه و ارز باعث افزایش ۱۵ هزار پرونده در دادگستری کرمان شده است

موحد تصریح کرد: نوسانات سکه و ارز در کشور سبب افزایش ۱۵ هزار پرونده به دادگستری استان کرمان شده است و این خود سبب تراکم کار و کاهش کیفیت کار دستگاه قضائی خواهد شد و کمیت بر روی کیفیت تاثیرگذار است.

وی بیان کرد: برای ورود هر قاضی به دستگاه قضائی حدود دو سال نیاز است و ما در استان کرمان هم جذب کلی و هم جذب مخصوص مناطق محروم داشته ایم. زیرا در مناطق محروم باید قاضی حتما بومی یا از شهرهای همجوار باشد تا در محل ماندگاری داشته باشند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان جمعیت کیفری استان کرمان را زیاد دانست و گفت: این ازدیاد به دلیل این است که کرمان در مسیر ترانزیتی مواد مخدر قرار دارد و زندانیان دارای محکومیت های بالایی هستند که این امر سبب جمعیت کیفری بالا شده است.

مدیر دو تابعیتی در استان کرمان نداریم

موحد با بیان اینکه فساد موجودیت و مشروعیت هر نظامی را به چالش می کشاند؛ تصریح کرد: علل و عوامل متعددی برای فساد در جامعه بشری وجود دارد که مهمترین آن ها گریز از معنویت است.

موحد در خصوص مدیران دو تابعیتی استان گفت: در استان کرمان مدیر دو تابعیتی نداریم و شایعه هایی مربوط به دو تابعیتی برخی از مدیران نیز از اساس کذب است.

وی در رابطه با پرونده مهدی جهانگیری برادر معاون اول رئیس جمهور نیز افزود: مهدی جهانگیری با همکاری اطلاعات سپاه بازداشت شد و از آن جایی که تنها برخی از جرایم وی در کرمان بود؛ تحقیقات انجام شد و وی برای رسیدگی به اتهام دیگر به تهران منتقل شد.

آخرین وضعیت پروژه دل عالم در کرمان

موحد در خصوص پروژه دل عالم در کرمان نیز بیان داشت: این پروژه قرار بود در حد فاصل بین شهرهای جوپار، محی آباد و ماهان احداث شود و شامل پنج هزار هکتار زمین بود که با ورود دستگاه قوه قضائیه و سازمان بازرسی به این پرونده به دلیل مشکلاتی مانند مشکلات محیط زیستی با آن مخالفت و جلوی این قضیه در کرمان گرفته شد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان ادامه داد: دشمن در فضای مجازی به هر وسیله ای متوسل می شود تا امنیت روانی جامعه را سلب کند؛ لذا به دنبال ترویج و نهادینه کردن فساد سیستمی در کشور است هرچند فساد موردی در کشور وجود دارد اما سیستمی نیست.

کشف ۱۳ انبار احتکار کالا در مرکز استان کرمان

موحد با اشاره به این که استان کرمان در خصوص مقابله با احتکار پیش قدم بوده است؛ بیان کرد: عده ای تحت تاثیر وضعیت اقتصادی کشور دست به احتکار زده اند و تاکنون در مرکز استان ۱۳ انبار شناسایی شده اند که تیم های متولی وارد عمل شده و چندین انبار و خودرو احتکاری ضبط و کشف شده اند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان در ادامه ضمن بیان اینکه اطلاع رسانی و عدم استفاده از تمام ظرفیت رسانه، خلا قوه قضاییه است، تصریح کرد: این قوه، تاکنون نتوانسته از ظرقیت رسانه به خوبی استفاده کند و در صداوسیما نیز وقت محدودی دارد. مقام معظم رهبری نیز از این موضوع گلایه دارند و می فرمایند «قوه قضائیه باید اطلاع رسانی خود را تقویت کند».

وی ادامه داد: اگر قوه قضائیه زیاد درگیر رسانه شود ممکن است از رسالت اصلی خود که دادرسی است دور بماند و اطلاع رسانی این قوه در احکامش است. در سال گذشته طبق آمار ۷۰۰ هزار رای صادر و به طرفین اعلام شده است و تنها قضات برای ۵۷۵ هزار پرونده تصمیم گیری کرده اند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه مردم زمانی قوه قضائیه را باور می کنند که تصمیمات محکم و مستدل داشته باشد؛ عنوان کرد: در کنار این نگاه که وظیفه ذاتی قوه قضائیه است، باید خدمات دستگاه قضایی به خوبی اطلاع رسانی و معرفی شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان بیان داشت: باید در مورد جایگاه حقوق بشر اسلامی صحبت شود و لازم است تا قرارگاه شهید احمدی روشن با بسیج حقوقدانان ارتباط بگیرد تا قضات در جمع شما حضور داشته باشند و به سوالات دانشجویان جواب دهند.

کد خبر 4376160

منبع: مهر

کلیدواژه: احتکار جرم دادگستری کرمان مسئولان دوتابعیتی مردم علیه احتکار روز خبرنگار خبرگزاری مهر کرمانشاه بوشهر گرگان شهرکرد مشهد شیراز احتکار بیرجند یاسوج مجلس شورای اسلامی سانحه تصادف کهگیلویه و بویراحمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۷۰۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراقبت از جایگاه وکلا و کارشناسان دادگستری ضروری است

ایسنا/سمنان رئیس کل دادگستری استان سمنان بر ضرورت مراقبت از شأن و جایگاه وکلا و کارشناسان دادگستری تاکید کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدصادق اکبری امروز (۱۰ اردیبهشت ماه) در اولین نشست مشترک هیأت مدیره کانون و مرکز وکلا و کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده دادگستری استان سمنان که با حضور رئیس کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان، رئیس مرکز کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده دادگستری استان، رئیس کانون وکلای قوه قضائیه در استان و رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه در استان سمنان برگزار شد با اشاره به جایگاه وکیل و کارشناس در نظام قضایی ایران، اظهار کرد: وکیل و کارشناس باید در انجام وکالت و کارشناسی صداقت، تقوی، امانتداری، سرعت و دقت را رعایت کند تا زمینه ارتقای رسیدگی‌های قضایی در دوره تحول و تعالی قوه قضائیه در استان فراهم شود.

وی گفت: بسیاری از مراجعه‌کنندگان به دادگستری از توان علمی چندانی برخوردار نیستند تا بتوانند از حق و حقوق خود دفاع کنند. وکیل دادگستری و کارشناس رسمی باید درباره طرح دعاوی، شکایت‌ها یا دفاع از دعاوی و شکایت‌ها یاری کنند.

اکبری با اشاره به ضرورت مراقبت از شأن و جایگاه وکلا و کارشناسان، بیان کرد: گزارش‌های ارائه‌شده حاکی از آن است که اعمال نظارت‌ها مثمر ثمر بوده است و اندک افرادی در این مجموعه دچار لغزش شده‌اند. وکلا و کارشناسان نباید مرتکب مفاسدی از جمله وکالت تضمینی، گرفتن وجه غیرقانونی و نامتعارف، ارتباطات نامتعارف و موارد تخلفات مندرج در قوانین شوند. 

رئیس کل دادگستری استان سمنان اظهار کرد: وکلا و کارشناسان می‌توانند در مسیر اجرای عدالت و چارچوب قانون به دستگاه قضایی استان کمک کنند تا خدمت‌رسانی به مردم به بهترین وجه اتفاق بیفتد. 

در این جلسه، حجت‌الاسلام والمسلمین جلالی، معاون قضایی رئیس کل و مسؤول نظارت بر وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده دادگستری استان سمنان به بیان گزارش عملکرد پرداخت و گفت: با توفیق‌های بسیار خوبی که تاکنون در مسیر نظارت بر وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده دادگستری استان اتفاق افتاده، دادگستری سمنان در زمره استان‌های پیش‌رو و برتر در حوزه انجام تکالیف است. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دیدار چهره به چهره رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با بیش از ۱۳۰نفر 
  • وضعیت زباله بهشهر پس از ۶۰ سال ساماندهی شد
  • خروج تمام وسایل نقلیه رسوبی از پارکینگ‌ها تا این تاریخ
  • مراقبت از جایگاه وکلا و کارشناسان دادگستری ضروری است
  • بازداشت ۵ نفر دیگر از اعضای شورای شهر سردشت به اتهام رشوه
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید
  • دادگاه‌های صلح در تهران ایجاد شود
  • دادگاه‌های صلح در تهران تشکیل می‌شود؟
  • رئیس کل دادگستری قزوین منصوب شد
  • دستگیری یکی از اعضای شورای شهر سردشت