Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-05-07@09:21:50 GMT

کاهش نرخ دلار برای صدور بلیت هواپیما

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۷۰۶۷۴

به گزارش خرداد و به نقل از افکارنیوز، یک منبع آگاه روز گذشته با اعلام این خبر افزود: نرخ دلار برای صدور بلیت هواپیما تا روز چهارشنبه (دیروز) 92 هزار و 836 ریال بود که از روز پنج شنبه (امروز) با 12 هزار و 911 ریال به 79 هزار و 925 ریال کاهش یافت. وی ادامه داد: دلار با نرخ 79 هزار و 925 ریال برای پروازهای خارجی همه ایرلاین هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، این کاهش نرخ دلار از امروز در نرخ بلیت ها اعمال می شود.
کاهش قیمت‌ها با تخصیص ارز از سامانه نیما به ایرلاین‌ها
در همین زمینه سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با اعلام این که ایرلاین‌ها موظف به عرضه ریالی بلیت‌های خود هستند، افزود: با تخصیص ارز به ایرلاین‌ها از طریق سامانه نیما، قیمت بلیت کاهش می یابد.
به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رضا جعفرزاده در گفت‌وگوی زنده با شبکه خبر، با اشاره به ابلاغ سازمان‌هواپیمایی کشوری به ایرلاین‌های خارجی مبنی بر ضرورت فروش بلیت به صورت ریالی گفت: شنیدیم که برخی ایرلاین‌های خارجی خواستار دریافت ارز از متقاضیان در ازای فروش بلیت شده‌اند. با عکس العمل سازمان و ابلاغیه‌ای که صادر کرد، دیگر شاهد تقاضای این چنینی نبوده‌ایم.
وی افزود: سازمان هواپیمایی کشوری به صورت مستمر برای کشف چنین تخلفاتی بازرسی می‌کند، اما اگرمردم چنین موردی را مشاهده کردند، می‌توانند آن را به سایت سازمان هواپیمایی کشوری به آدرس CAO.ir گزارش دهند.
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری درباره تغییرات نرخ بلیت هواپیما در روزهای اخیر گفت: سازمان هواپیمایی کشوری هیچ گونه نرخ تکلیفی به شرکت‌های هواپیمایی ابلاغ نکرده است. آن چه که مطرح بوده این است که به دلیل نوسانات ارزی و این مسئله که حدود ۶۰ درصد از هزینه‌های شرکت‌های هواپیمایی ارزی است، قیمت بلیت تحت تاثیر قرار گرفته است.وی افزود: برای رفع این مشکل راهکارهایی را ارائه کرده‌ایم. ابتدا قرار بود که بنا به بخشنامه بانک مرکزی، تخصیص ارز به شرکت‌های هواپیمایی از طریق سامانه سنا صورت بگیرد.
شرکت‌های هواپیمایی با کار کارشناسی اعلام کردند نرخ اعلام شده سبب افزایش قیمت‌ها می‌شود. سازمان هواپیمایی کشوری طبق وظیفه خود با مقامات مربوط جلسه گذاشت و در نهایت به بانک مرکزی اعلام شد که ارز از طریق سامانه نیما به شرکت‌های هواپیمایی اختصاص داده شود.جعفرزاده ادامه داد: منتظر ابلاغ هستیم، اما عصر یک شنبه با این موضوع موافقت شده است. با تخصیص ارز از طریق سامانه نیما قیمت بلیت هواپیما کاهش خواهد یافت. افزایش آن طور که در فضای مجازی گفته می‌شود نیست. اما نرخ بلیت هواپیما به قیمت سامانه نیما بستگی دارد. منتظر هستیم که ابلاغیه دریافت ارز از سامانه نیما را دریافت کنیم.
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری درباره نظارت‌های سازمان هواپیمایی کشوری بر بازار هوانوردی گفت: اعلام کرده‌ایم که شرکت‌های هواپیمایی باید بر نحوه توزیع بلیت‌های خود نظارت داشته باشند. ملاک نرخ بلیت، کلاس نرخی است که شرکت‌های هواپیمایی در سایت خود اعلام می‌کنند. این وظیفه شرکت‌های هواپیمایی است که نرخ خود را اعلام کنند. خریداران و توزیع‌کنندگان بلیت باید بر اساس آن نرخ عمل کنند.
  منبع: افکارنیوز برچسب ها: اقتصاد ، ارز ، دلار ، نوسانات ارزی ، تورم ، رکود ، پول ، بلیط ، هواپیما

منبع: خرداد

کلیدواژه: اقتصاد ارز دلار نوسانات ارزی تورم رکود پول بلیط هواپیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۷۰۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی نفرات برتر مسابقات کشوری شطرنج در مراغه

درپایان مسابقات کشوری شطرنج مجتبی ترازوی عدل از ارومیه به مقام قهرمانی دست یافت و مهدی صمدی فر از بناب و سینا صائمی از تبریز دوم و سوم شدند.

این مسابقات با شرکت ۱۶۱ ورزشکار در ۱۰ دور و به روش سوئیسی برگزار شد.

ورزشکاران استان‌های تهران، گیلان، خراسان رضوی، اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی در این رقابت‌ها شرکت داشتند.

در پایان رقابت‌ها به هشت نفر اول جوایزی اهدا شد.

رقابت‌های شطرنج نکوداشت روز مراغه به مدت یک روز در خانه شطرنج سهند برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • جریمه ۷۹ میلیون دلاری شرکت هواپیمایی به خاطر فروش بلیط
  • پروازهای شرکت هواپیمایی ایران‌ایر تهران-ایلام -تهران لغو شد
  • لغو دو پرواز ایلام - تهران به علت شرایط نامساعد جوی
  • لغو ۲ پرواز ایلام - تهران به علت شرایط نامساعد جوی
  • چرا چشم مردم به دیدن ۵۰ فروند هواپیمایی که دولت می‌گوید وارد کشور کرده، روشن نمی‌شود؟
  • تمدید زمان ارسال درخواست تسهیلات حمایتی شرکت های دانش بنیان
  • رتبه اول کشوری در زمینه انجام تکالیف قانونی صدور مجوز
  • سقف ۱۵ میلیارد تومانی تسهیلات برای شرکت‌های دانش‌بنیان صنعت هوانوردی
  • اولین زیان غول گاز روسیه در ربع قرن گذشته
  • معرفی نفرات برتر مسابقات کشوری شطرنج در مراغه