Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه شهروند خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان؛ آبشار رودمیان در 6 کیلومتری شمال شرقی شهرستان خرو دراستان خراسان رضوی واقع شده است.  در ادامه فیلمی از طبیعت زیبای این منطقه و آبشار دیدنی رودمیان را مشاهده می‌کنید.

منبع: شهروندخبرنگار - نیشابور



بیشتر بخوانید: نمایی از دریاچه زیبای گهر در "دورود" + فیلم 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

برای آموزش اصول تصویربرداری خبری برای شهروندخبرنگاران اینجا کلیک کنید

انتهای پیام/

 

فیلمی از آبشار دیدنی رودمیان 

 

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مناظر زیبا دانلود فیلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۷۰۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سمیرم شهر چشمه‌های جوشان و آبشارهای زیبا

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها-علیرضا صفاری‌فر: شهر سمیرم نگین گردشگری و یکی از سرسبزترین شهرهای استان اصفهان است و به علت قرار گرفتن در ارتفاعات بالا به بام ایران مشهور است. این شهر را مهد تمدن و زیبایی‌های بکر و منحصربه‌فرد می‌دانند.

سمیرم از دیرباز میزبانی آبشارهای خروشان، چشمه‌ها، رودخانه‌های جاری، باغ‌های پربار، غارهای دیدنی، کوه‌های سربه‌فلک کشیده و باصلابت همچون دنا و غیره را بر عهده دارد.

آبشار سمیرم

یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی و گردشگری سمیرم، آبشار سمیرم است که در فاصله ۶ کیلومتری شرق این شهر واقع شده است. این آبشار که آن را عروس زاگرس می‌نامند در یک منطقه خوش آب‌وهوا و در داخل یک دره عریض با دیواره‌های سنگی جای گرفته و از ارتفاعات بالادست و چشمه‌ساران سرچشمه می‌گیرد.

سرازیر شدن آب از ارتفاع ۳۵ متری و از میان یک تنگه پرشیب و از لابه‌لای گیاهان و خزه‌ها و متصل شدن به چشمه‌ای که ته دره قرار دارد و به‌صورت پلکانی از میان تفرجگاه‌ها و سکوها در جریان است، منظره‌ای شگفت‌انگیزی را به وجود آورده است که در نوع خود دیدنی است.

چشمه بابا زرنگ کمه

چشمه بابا زرنگ کمه از زیباترین و دیدنی‌ترین جاذبه‌های طبیعی اصفهان است که در ۶۰ کیلومتری شهر سمیرم واقع شده است. این چشمه آبی گوارا و زلال دارد و در اطراف آن چندین چشمه بزرگ و کوچک جاری است.

به‌سبب وجود آب روان این چشمه، منظره فوق‌العاده بی‌نظیر، فضایی سرسبز و درختان چنار قطور کهن‌سال در اطراف آن به وجود آمده‌اند که در نوع خود دیدنی است. راه‌اندازی بساط پیک‌نیک در زیر سایه درختان چنار و تماشای طبیعت زیبا و سرسبز و گذر آب روان، لذتی وصف‌نشدنی دارد.

پارک دریاچه

‌پارک دریاچه یکی از دیدنی‌ترین و محبوب‌ترین پارک‌های سمیرم است که در جنوب شهر سمیرم و در خیابان شورا قرار گرفته و هرساله میزبان مسافران و گردشگران بسیاری از داخل کشور است.

در وسط این پارک، دریاچه‌ی زیبا و پرآبی به همراه درختان قد برافراشته همچون بید، صنوبر و چنار قرار گرفته که می‌توان علاوه‌بر تماشای این دریاچه و لذت بردن از زیبایی‌های طبیعی، قایق‌سواری و ماهیگیری نیز انجام داد.

پارکینگ، شهر بازی برای کودکان و نوجوانان، فروشگاه‌های مختلف و چشم‌اندازی زیبا از کوه با صلابت دنا را نیز می‌توان از دیگر جاذبه‌های دیدنی پارک دریاچه سمیرم برشمرد.

منطقه شکار ممنوع حنا

منطقه شکار ممنوع حنا با چشم‌انداز طبیعی و بی‌نظیری که دارد به یکی از مناطق پرتردد و محبوب اصفهان تبدیل شده است. این منطقه که در ۳۰ کیلومتری جنوب شرق سمیرم و ۸ کیلومتری شمال شهر حنا قرار دارد، دارای مناظر طبیعی، چشمه‌ها و رودخانه‌های متعددی است.

در این منطقه و در کنار ارتفاعات رشته کوه زاگرس سد دریاچه حنا قرار دارد که برای انواع گونه‌های جانوری، گیاهی و پرندگان مختلف ازجمله غازهای وحشی، اردک و غیره زیستگاه مناسبی به شمار می‌رود. منطقه شکار ممنوع حنا منطقه‌ای پربارش و دارای آب‌وهوای خنک و مرطوب است و شکار در آنجا ممنوع هست.

منطقه بکر حنا علیشاه

منطقه بکر حنا علیشاه که محلی‌ها به آن حنالیچه نیز می‌گویند یکی از مناطق طبیعی زیبا و شگفت‌انگیز سمیرم است که در محدوده شهر ونک واقع قرار دارد. این منطقه دارای طبیعتی زیبا و چشم‌نواز با گل‌ها و گیاهان متنوع است که در میان کوه‌های سربه فلک‌کشیده علیشاه واقع شده است.

وجود گیاهان دارویی، طبیعتی عالی و بی‌نظیر، گل‌های خودرو، لاله‌های واژگون و آب‌وهوای خوب این منطقه هر مسافر و گردشگری را مجذوب خود کرده است. منطقه بکر حنا علیشاه یا دشت علیشاه با توجه به موقعیت کوهستانی که دارد برای کسانی که به کوهنوردی علاقه دارند نیز گزینه مناسبی برای سفر به شمار می‌رود.

آبشار آب ملخ ایران

آبشار آب ملخ یکی از زیباترین و در عین حال عجیب‌ترین شاهکارهای طبیعت است که در ۶۰ کیلومتری شهر سمیرم و در مجاورت روستای آب ملخ واقع شده است. این آبشار در امتداد رودخانه ماربر قرار دارد و دارای آبی گوارا است که از رشته کوه‌های دنا سرچشمه می‌گیرد.

آبشار آب ملخ در اثر سقوط یک تخته‌سنگ بزرگ در مسیر رودخانه به وجود آمده و بدنه اصلی آن صورت طاقدیسی پوشیده از گیاهان و خزه‌ها است که همچون پل بر روی رودخانه ماربر قرار گرفته، تماشای این آبشار که از دهانه غار و از دل سنگ بیرون می‌آید و از لابه‌لای خزه‌ها که همچون فرش مخملی سبز بر روی دیواره‌های این طاق منحنی شکل گسترانیده شده‌اند، خالی از لطف نیست.

غار دنگزلو

غار دنگزلو یکی از زیباترین و شگفت‌انگیزترین پدیده‌های زمین شناختی است که در ضلع شمال شرقی کوه دنا و در نزدیکی روستای دنگزلو واقع شده است. این غار در ارتفاع ۲۲۵۰ متری از سطح زمین قرار دارد و دارای طولی نزدیک به ۶۰۰ متر و عمقی حدود ۱۰ متر است.

این غار از انواع غارهای آهکی است که جریان مداوم آب داخل آن باعث به‌وجود آمدن قندیل‌ها و اشکال بسیار زیبا در رنگ‌های مختلف شده است. غار دنگزلو متشکل از چندین تالار بزرگ و کوچک، حوضچه آبی، دخمه و چندین راهرو است که برای عبور از میان آن‌ها باید از قایق استفاده کنید.

روستای خفر

روستای خفر در ۸۰ کیلومتری جنوب شهر سمیرم و در دامنه کوه‌های دماوند واقع شده است. آب‌وهوای این روستا به‌سبب قرار گرفتن آن در یک منطقه کوهستانی در بهار و تابستان معتدل و مطلوب و در نیمه دوم سال سرد و کوهستانی همراه با بارش فراوان برف است.

در زمستان برف چندمتری این منطقه را احاطه می‌کند و به‌دلیل سرد بودن هوا در زمستان‌ها لقب جهنم سفید به این منطقه داده شده است؛ به‌همین جهت بهترین زمان سفر به این روستا فصل بهار و تابستان است. علاوه‌بر آب‌وهوای خوش روستای خفر، وجود مناظر بکر روستایی و جاذبه‌های طبیعی و دیدنی آن ازجمله آبشار خفر و غار یخی خفر نیز از دیگر دلایل محبوبیت این روستا در بین طبیعت‌دوستان به شمار می‌رود.

سمیرم به‌واسطه چشمه و آبشارهای متعدد به شهر هزار چشمه معروف است. این شهر جاذبه‌های تاریخی و طبیعی بی‌نظیری را در دل خود جای داده است. معماری منحصربه‌فرد و بافت تاریخی و دست‌نخورده این شهر در کنار طبیعت زیبای آن مقصد مناسبی برای سفر به شمار می‌رود.

کد خبر 6063901

دیگر خبرها

  • قطعه‌ای از بهشت گمشده در این نقطه از ایران
  • قطعه‌ای از بهشت گمشده در این شهر
  • آبشار گویله مریوان، زیباترین آبشار کردستان + فیلم
  • سمیرم شهر چشمه‌های جوشان و آبشارهای زیبا
  • آبشارهای آرامش بخش چهارمحال و بختیاری؛ گوشه‌هایی از بهشت
  • جاذبه ای دیدنی بنام منطقه گردشگری دره گردو
  • معرفی دیدنی‌ترین جاذبه‌های گردشگری اصفهان/از رمز و راز حمام «شیخ بهایی» تا معرفی مقبره ناشناخته شاعر معروف
  • گنج نهفته در همدان، بهترین مکان برای مسافران نوروزی
  • ۹۰ هزار مسافر وارد شهرستان عسلویه شده است
  • نیشابور، شهری اساطیری