Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ولی‌الله شجاع‌پوریان معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در پاسخ به این سوال که این معاونت به جای کار اجتماعی و فرهنگی چرا بخش عمده بودجه‌اش را صرف فعالیت‌های مناسبتی می‌کند، گفت: اولین نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که بودجه معاونت اجتماعی و فرهنگی در سال جدید 40 درصد نسبت به گذشته کاهش یافته است و ما با کمبود بودجه مواجه هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در گذشته شهرداری تهران بودجه صفر تا 100 یک مناسبت را تقبل می‌کرد اما امروز این اتفاق بر معاونت و اجتماعی فرهنگی رخ نمی‌دهد.
 
شجاع پوریان ادامه داد: امروز معاونت و اجتماعی فرهنگی تهران در کنار سایر فعالیت‌های خود، فعالیت مشترک تعریف می‌کند. ما به جای آنکه هزینه برگزاری فلان مراسم دینی را تقبل کنیم، معاونت‌های اجتماعی و فرهنگی مناطق با ظرفیت‌هایی که در اختیار دارند؛ تلاش می‌کنند در برگزاری این مراسم همکاری کنند و در این خصوص با سایر بخش‌ها همگرایی ایجاد شده است.
 
شجاع پوریان با بیان اینکه رویکردها در این حوزه در مدیریت شهری جدید تغییر کرده است، افزود: اقدامات زیربنایی و اساسی در این معاونت در حال انجام شدن است و توسعه زیرساخت‌های فرهنگی ازجمله کافه‌های کتاب، فعالیت‌های اجتماعی و توسعه فعالیت‌های اجتماعی ازجمله اقداماتی است که در پی تغییر این رویکرد توسط معاونت انجام شده است.
 
وی با بیان اینکه معاونت اجتماعی و فرهنگی به دنبال به‌روز کردن و اصلاح زیرساخت‌های اجتماعی و فرهنگی است، افزود: مناطق در راستای همین سیاست‌ کار خود را آغاز کردند و ما هر هفته شاهد هستیم که مراکز مختلف خدمات اجتماعی مشاوره، مهارت‌آموزی، حرفه‌آموزی و... صورت می‌گیرد و رویکردمان نسبت به گذشته تغییرات اساسی کرده است.
 
معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار در واکنش به این سوال که چرا رئیس شورای شهر مدام به رویکرد این معاونت در حوزه مناسبت‌ها انتقاد می‌کند، افزود: در هر حال ایشان عضو شورای شهر هستند و من هم زمانی که در دوران شورای چهارم در شورای شهر تهران فعالیت می‌کردم، همیشه مدیران شهری را زیر سوال می‌بردم.
 
وی در پاسخ به این سوال که چرا مراکز بهاران که قرار بود در خصوص بازتوانی معتادان فعالیت کند امروز بسته است و از این ظرفیت استفاده نمی‌شود، گفت: در حال حاضر بهاران و سایر مراکز و بخش‌هایی که فعالیت‌هایی همچون بهاران دارند، تعطیل هستند و در مواردی فقط از 10 درصد امکانات و ظرفیتشان استفاده می‌شود. قرار است ساماندهی کاملی صورت گرفته و پس از آنکه همه چیز مشخص شد، این مراکز را واگذار خواهیم کرد.
 
وی در واکنش به این انتقاد که چرا سرعت واگذاری بالا نیست و چه زمانی باید شاهد باز شدن و استفاده از مراکز بهاران باشیم، افزود: ما پس از ساماندهی و شناسایی این مراکز را واگذار خواهیم کرد. این فعالیت از نظر عملیاتی آغاز شده و ما نیز با بهزیستی در این خصوص جلسه گذاشته‌ایم. بهاران و مراکز شبیه به آن در اختیار بهزیستی یا NGOها یا سازمان‌های مرتبط قرار خواهند گرفت و تعداد مراکزی که شهرداری تهران متولی‌شان است، کم خواهد شد.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 شجاع پوریان شهرداری هزینه های مذهبی مدیریت شهری تغییر رویکرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۷۰۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۱۵ دستاورد هوشمندسازی در سازمان آتش‌نشانی اصفهان

مدیرعامل سابق سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: این سازمان به کمک مدیریت شهری در این دوره افتخارات زیادی برای شهر اصفهان به ارمغان آورد، به‌طوری که اولین شهری در آتش‌نشانی‌های کشور هستیم کا سال گذشته توانسیم ۱۵ دستاورد هوشمندسازی را بهره‌برداری کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، ابراهیم مطلبی امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در آئین تکریم و معارفه چند تن از مدیران شهرداری اظهار کرد: خوشحال هستم که تمام عمر خدمتم را در سازمانی گذراندم که هر روز صبح دست به دعا برمی‌داشتیم تا بتوانیم برای نجات جان انسان‌ها از جان خود بگذریم.

وی با بیان اینکه سازمان آتش‌نشانی به کمک مدیریت شهری در این دوره افتخارات زیادی برای شهر اصفهان به ارمغان آورد، گفت: اولین شهری در آتش‌نشانی‌های کشور هستیم که سال گذشته توانستیم ۱۵ دستاورد هوشمندسازی را بهره‌برداری کنیم.

مدیرعامل سابق سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با اشاره به دستاوردهایی از جمله اولین آزمایشگاه علت‌یابی حریق در غرب آسیا و اولین مرکز سگ‌های زنده‌یاب و مرده‌یاب در شهر اصفهان گفت: در دستیابی به این افتخارات من فقط وسیله بودم و تمام همکارانم همدل و همراه ما را یاری کردند،

مطلبی تاکید کرد: همگرایی از داخل ایستگاه آغاز شد، سند استراتژیک سازمان تدوین و بر اساس آن پیش رفتیم.

کد خبر 747945

دیگر خبرها

  • شهرداری در مسیر پرکردن خلا‌ءهای سلامت اجتماعی است
  • اردوی هفت گردی به مناسبت هفته فرهنگی در منطقه ۷ شهرداری اصفهان
  • فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان
  • ثبت ۱۵ دستاورد هوشمندسازی در سازمان آتش‌نشانی اصفهان
  • برند شهر اصفهان باید حفظ شود/ آماده تعامل با رسانه‌ها هستیم
  • پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد تامین‌اجتماعی
  • پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با راه‌اندازی مراکز آموزش شهروندی
  • پیاده‌روی بزرگ خانوادگی در بجنورد به مقصد «بش‌قارداش»
  • سعید احمدی پویا سرپرست معاونت نظارت شرکت شاپرک شد