Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-26@11:49:39 GMT

سیرکننده های کم کالری برای از دست دادن وزن

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۷۱۰۴۱

سیرکننده های کم کالری برای از دست دادن وزن

رکنا: این مواد غذایی که مدت طولانی سیر نگه تان می دارد را به رژیم غذایی تان اضافه کنید.

اگر رژیم غذایی‌تان باعث شود در تمام اوقات احساس گرسنگی کنید، آن گاه ازدست دادن وزن به یک کار عذاب‌آور تبدیل خواهد شد.

برای آنکه بیشتر احساس سیری کنید و به‌مدت طولانی‌تری سیر بمانید، حتما ۱۰ ماده‌‌ی غذایی زیر را به رژیم غذایی‌تان اضافه کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آجیل‌ها

اگرچه آجیل‌هایی مانند پسته، بادام درختی و بادام هندی چربی بالایی دارند اما مصرف آنها در حد اعتدال می‌تواند باعث شود که احساس کنید یک وعده‌ی غذایی کامل خورده‌اید. چربی‌های خوب و پروتئین موجود در آنها به بدن شما کمک می‌کند که با خوردن آنها بیشتر احساس سیری کند. به‌علاوه آجیل‌ها حاوی مقدار زیادی فیبر و آنتی‌ اکسیدان هستند.

تخم‌مرغ‌ها

اینها یک ماده‌ی غذایی مفید دیگر هستند که مصرف‌شان در حد اعتدال می‌تواند به کاهش وزن(Weight Loss) شما کمک کند. مطالعات نشان داده‌اند افرادی که در وعده‌ی صبحانه از تخم‌مرغ استفاده می‌کنند، در طول روز کالری کمتری مصرف می‌نمایند. فقط یادتان باشد که بجای سرخ کردن از یک روش طبخ سالم مانند پختن یا آبپز کردن استفاده کنید.

لوبیاها

این حبوبات همه‌کاره، حاوی دو نوع فیبر – محلول و نامحلول – و همچنین مقدار قابل‌توجهی پروتئین هستند. این ترکیب می‌تواند به سیر نگه داشتن شما کمک کند و در عین حال کلسترول‌تان را کاهش دهد.

سالاد

اگر شما وعده‌ی غذایی‌تان را با سالاد شروع کنید، نسبت به زمانی که مستقیما به سراغ غذای اصلی می‌رفتید، ۱۲ درصد کمتر کالری مصرف خواهید کرد. چرا؟ محتوای فیبر و آب موجود در سبزیجات به سیر شدن شما کمک می‌کند و شما حس می‌کنید که مقدار زیادی غذا خورده‌اید.

سوپ

مشابه اثر سالاد، شروع کردن ناهار یا شام‌تان با یک کاسه سوپ (بخصوص اگر حاوی مقدار زیادی سبزیجات باشد) می‌تواند به شما کمک کند با مصرف کالری کمتر، بیشتر احساس سیری کنید و درنتیجه پرخوری نکنید.

سبزیجات اضافی

سعی کنید با مخلوط کردن سبزیجات پرفیبر و کم‌کالری در وعده‌ی غذایی‌تان، میزان سبزیجات مصرفی‌تان را افزایش دهید. غذای شما هر چه که باشد – یک نوع پاستا، غذای تفت دادنی یا حتی پیتزا – اضافه کردن سبزیجات اضافی مانند بروکلی، قارچ، هویج رنده‌شده و اسفناج می‌تواند حجم غذای‌تان را افزایش دهد و باعث شود بیشتر احساس سیری کنید.

غلات کامل

خوردن بلغور جوی دوسر در صبحانه یا شامی که شامل غلات کاملی مانند کینوآ است، باعث می‌شود بیشتر از زمانی که از کربوهیدرات‌های ساده استفاده می‌کردید، احساس سیری کنید. از آنجا که هضم فیبر توسط بدن شما مدت زیادی طول می‌کشد، غلات کامل غنی از فیبر، شما را تا ساعت‌ها پس از وعده‌ی غذایی‌تان سیر نگه خواهند داشت.

ماهی

افراد سالمی که برای ناهار ماهی خورده بودند، نسبت به سایر شرکت‌کنندگان که گوشت گاو خورده بودند، در ساعات بعدی روز سیرتر بودند و کالری کمتری در شام مصرف کردند.

سیب‌زمینی‌ها

از آنجا که سیب‌زمینی‌ها(potatoes) سرشار از کربوهیدرات‌های ساده هستند، ممکن است این مورد غیرمنطقی بنظر برسد اما یک مطالعه درباره سیری نشان داد که سیب‌زمینی‌ پخته از نظر قابلیت سیر کردن، رتبه‌ی اول را در بین ۳۸ ماده‌ی غذایی موجود در این مطالعه بدست آورد. اگر می‌خواهید به روش سالم‌تری از مزایای سیرکنندگی سیب‌زمینی استفاده کنید، بجای سیب‌زمینی سفید از سیب‌زمینی شیرین استفاده کنید.

سیب و پرتقال

همان مطالعه دریافت که سیب و پرتقال از میان تمام میوه‌هایی که ممکن است به‌عنوان میان‌وعده بخورید، بیشتر باعث احساس سیری می‌شوند. بنابراین اگر به یک خوردنی شیرین و انرژی‌بخش در بین وعده‌های غذایی نیاز دارید، سیب یا پرتقال، بهترین گزینه‌ای است که می‌توانید انتخاب کنید.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

هویدا اعدام نشده است ! + عکس

شرم آورترین درخواست از آتش نشانی / این مرد از خجالت سرخ شد

بی آبرو کردن مسافران زن ایرانی در فرودگاه تفلیس

تجاوز بی رحمانه فرشاد و 8 دوستش به دختر دبیرستانی در خانه مجردی!

این فیلم اشک همه را در آورد / پسر بچه بوکانی حتی ناله هم نکرد! + فیلم (16+)

2 خواهر مرد همسایه را مجبور به همخوابی با خود کردند !+عکس

ازدواج عروس 8 ساله در پاکدشت / بلوچ هایی ایرانی که به هویت افغانی در جنوب تهران زندگی می کنند ! + عکس

زنم دوستانش را برای همخوابی شوم با من اجیر کرده بود !

سهراب از من خواست رقاص اینستاگرام شوم !

فریبرز 15 سال گروگان ارتباط شوم مرد همسایه با زن جوان بود + عکس

زنم پس از دادن تریاک به من درخواستهای عجیبی دارد / او پای زن همسایه ها را هم به میان می آورد !

اعدام طیب و 4 نوچه شرورش + عکس

فیلم لحظه آزار شوم زن جوان در خانه مرد پولدار !

زن خائن به خاطر ضعف مردانگی شوهرش در مقابل چشمان او با مرد غریبه همخوابی کرد + عکس

دستگیری 16 مرد و 24 زن مست و نیمه برهنه در پارتی شبانه بیرجند

حامله شدن از جسد شوهر ! + عکس

خرید ۱۱ هزار سکه توسط یک مسئول در کمیته امداد ؟!

 

 

 

منبع: رکنا

کلیدواژه: خودرو سلامت مسکن بازنشسته ها مهم ترین های 24 ساعت ارز و سکه غذا رژیم غذایی کاهش وزن مواد غذایی کاهش آب عکس فیلم دختر ایران زن روزنامه مرد ماه تهران اخبار تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۷۱۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلید کاهش وزن؛ فقط کافی است کالری دریافتی را کم کنید

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیسن نت، کارآزمایی افراد چاق و پیش دیابتی که مقدار کالری روزانه یکسانی مصرف می‌کردند- با اینکه یک گروه از برنامه رژیم فستینگ پیروی می‌کردند و گروه دیگر آزادانه غذا می‌خوردند- هیچ تفاوتی در کاهش وزن یا سایر شاخص‌های سلامتی نشان نداد.

دکتر «نیسا ماروثور» سرپرست تیم تحقیق و دانشیار پزشکی در دانشکده پزشکی جانز هاپکینز، نوشت: «مصرف بیشتر کالری‌ها در اوایل روز در طول مدت زمانی ۱۰ ساعته، وزن را بیشتر از مصرف آن‌ها در اواخر روز کاهش نداد.»

محققان خاطرنشان کردند که «شواهد نشان می‌دهد که وقتی بزرگسالان مبتلا به چاقی دوره غذا خوردن خود را به ۴ تا ۱۰ ساعت محدود می‌کنند، به طور طبیعی کالری دریافتی خود را حدود ۲۰۰ تا ۵۵۰ کالری در روز کاهش می‌دهند و طی ۲ تا ۱۲ ماه وزن کم می‌کنند.»

اما اگر افراد فقط کالری روزانه خود را به همان میزان کاهش دهند، بدون اینکه برنامه غذایی خود را تغییر دهند، چه؟

کارآزمایی جدید شامل ۴۱ فرد مبتلا به چاقی و پیش دیابت بود.

شرکت کنندگان به یکی از دو رژیم غذایی اختصاص داده شدند.

بیست و یک نفر از آن‌ها فقط بین ساعت‌های ۸ صبح تا ۶ بعد از ظهر غذا می‌خوردند و بیشتر کالری خود را قبل از ساعت ۱۳ مصرف می‌کردند.

۲۰ شرکت‌کننده دیگر با الگوی منظم‌تری غذا خوردند، در هر زمانی بین ساعت ۸ صبح تا نیمه‌شب غذا خوردند و بیشتر کالری‌های روزانه خود را بعد از ساعت ۵ بعد از ظهر دریافت کردند.

نتیجه نهایی: محققان هاپکینز دریافتند که پس از ۱۲ هفته، تفاوت قابل توجهی در کاهش وزن بین دو گروه وجود نداشت.

افرادی که رژیم فستینگ داشتند به طور متوسط کمی بیش از ۲ کیلوگرم وزن از دست دادند، در حالی که افرادی که طبق برنامه منظم غذا می‌خوردند کمی بیشتر، حدود ۲.۵ کیلوگرم وزن کم کردند.

تیم همچنین تفاوت معنی داری در تغییرات قند خون بین دو گروه مشاهده نکرد.

نتیجه گیری: افراد چاق و پیش دیابتی ممکن است با کاهش کالری روزانه بدون پیروی از رژیم غذایی فستینگ که کالری را به همان میزان کاهش می‌دهد، وزن شأن کاهش یابد.

کد خبر 6086953

دیگر خبرها

  • شیوه‌ای مناسب برای کاهش وزن
  • نحوه طبخ و سرو سیری پای توسط یک آشپز مشهور خیابانی (فیلم)
  • غذای شرکتی، عاملی برای افزایش تعلق خاطر کارکنان به سازمان
  • ۱۲ منبع پروتئین گیاهی
  • یک ادعای عجیب از سوءتغذیه نیمی از ایرانی ها
  • یک ادعای عجیب از سوءتغذیه نیمی از ایرانی‌ها
  • راهکار هایی برای کنترل اشتها
  • کلید کاهش وزن ؛ فقط کافی است این یک کار را انجام دهید
  • کلید کاهش وزن؛ فقط کافی است کالری دریافتی را کم کنید
  • ۹ دلیل پنهان «احساس خستگی دائمی» که از آن‌ها بی خبر بودید