Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین، سطرهای بالا یک سکانس واقعی است؛ سکانسی که شب 26 مرداد 1369 در گوشه خانه ای در همین پایتخت رقم خورد و کلمه ها در ذهن سید فضل الله میرقادری فریاد شدند، فریادی از بغض که سال ها رنج و دوری از خانه و وطن با خود به همراه داشت:
آزاده راه خدا آزاده ای تو
در راه کسب معرفت فرزانه ای تو
خاک وطن در مقدم این پاکبازان
لرزید از شادی و گفت ای سرفرازان
خودش این گونه روایت می کند: سال 1369 مثل امروز نبود که تصاویر و خبرها در لحظه منتشر شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک خبر کوتاه از آزادی اسرای ایرانی خبر داده بود.‌ شب مقابل تلویزیون نشسته بودم و کتابی را ورق می زدم.‌ شبکه یک شروع کرد به پخش تصاویر ورود آزادگان به کشورمان. جمعیت را می دیدم. خانواده های منتظر از مقابل چشمانم عبور می کردند. قلبم تندتر می زد. شروع کردم زیر لب سرودی را زمزمه کردن. بلافاصله قلم و کاغذ آوردم و شروع کردم به یادداشت کردن و حاصلش همان سرود «خیل خدا» شد.
میرقادری ادامه می دهد: به واسطه دوستانی که در آموزش و پرورش داشتم این سرود توسط دانش آموزان دوره راهنمایی منطقه 7 خوانده شد. کار آن قدر خوب شده بود که ضبط و از تلویزیون هم پخش شد. خیلی ها آن زمان این سرود را پسندیدند و خدا را شکر مورد اقبال هم قرار گرفت.
این استاد دانشگاه و شاعر درباره پایان بندی شعرش که ارجاع به حضرت امام خمینی (ره) دارد هم توضیح می دهد: آزادگان شاید بیشتر از هرکسی جای خالی امام را حس کردند. آنها آرزوی دیدار با امام و مقتدایشان را داشتند ، آرزویی که دیگر تحقق آن امکان پذیر نبود. برای همین در انتها من به این مساله اشاره کردم و سرودم: چون مقتدای راحلت بتها شکستی / بهر رضای ظالمین راهی نجستی

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: بازگشت آزادگان آزادگان هشت سال دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۷۱۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت ورود بانوان به ورزشگاه امام خمینی(ره) اراک

دبیرکل هیئت فوتبال استان مرکزی از ممنوعیت ورود بانوان به ورزشگاه ۱۵ هزار نفری امام خمینی(ره) اراک به دلیل مشکلات استانداردی در ورزشگاه خبر داد. - اخبار استانها -

محسن صادقی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به ممنوعیت ورود بانوان به ورزشگاه امام خمینی(ره) اراک اظهار داشت: شهر اراک از جمله شهرهایی بود که با مجوزهای سازمان لیگ درب ورزشگاه ها را به روی بانوان باز کرد و تلاش شد با همکاری هیات فوتبال، اداره کل ورزش و جوانان، فراجا، باشگاه آلومینیوم زمینه حضور امن و مطلوب بانوان را فراهم آوریم و جزو نخستین شهرهای کشور برای حضور بانوان علاقمند به فوتبال بودیم چراکه نگاه ما به این بود باید بانوان نیز با ایجاد بسترهای مناسب از نزدیک از تماشای بازی ها لذت ببرند.

وی افزود: با این وجود، سازمان لیگ  فوتبال درخصوص رفع نواقص تذکراتی ارائه کرده بود که متاسفانه برخی انجام نشده که همین امر سبب شد تا ورود بانوان به ورزشگاه به سبب استاندارد و مهیا نبودن ورزشگاه برای ورود بانوان ممنوع باشد و نتوانیم در بازی ها پذیرش بانوان را به مجموعه ورزشی امام خمینی(ره) اراک داشته باشیم.

دبیرکل هیئت فوتبال استان مرکزی عنوان کرد: سازمان لیگ امروز با ارسال نامه ای اعلام کرد به دلیل مشکلات ساختاری و بود دستورالعمل مشخص در کنترل مبادی ورودی استادیوم امام خمینی(ره) اراک که منجر به عدم تأمین و به‌کارگیری استاندارد در رویه مهمان پذیری بانوان شده، همچنین نظر به عدم رفع کامل نواقص در زیرساخت ورزشگاه و عدم تأمین ایمنی بانوان، این ورزشگاه تا رفع نواقص و بهبود موارد خواسته شده فاقد شرایط پذیرش بانوان است.

صادقی ادامه داد: در نامه سازمان لیگ تأکید شده که باشگاه فرهنگی و ورزشی آلومینیوم اراک موظف است سازمان لیگ را از برنامه و روند استقرار شرایط حضور بانوان هرچه سریع‌تر مطلع کند تا پس از ممیزی شرایط بهبود یافته و ایجاد شرایط ایمنی نسبت به حضور بانوان تصمیم‌گیری شود.

انتهای پیام/711/

 

دیگر خبرها

  • خاطره مورینیو از تنها باری که گریست و رونالدو را تنها نگذاشت
  • ممنوعیت ورود بانوان به ورزشگاه امام خمینی(ره) اراک
  • طرح کنترل کوچ ومدیریت چرای دام تا پایان اردیبهشت
  • پاسخ شاعرانه افشین علا به شعر رهبر انقلاب
  • صغیر اصفهانی، شاعری که اندیشه‌ای کبیر داشت
  • 7 نکته که در شروع مذاکره باید رعایت کنیم
  • ستاره بایرن: برای بازی برابر رئال لحظه‌شماری می‌کنم
  • تصاویری از حضور مجری سرشناس در چایخانه حرم امام رضا(ع) و خدمتگزاری به زائران
  • برگزاری همایش بزرگ پیاده‌روی با مشارکت بیش از ۶۰۰ شهروند در بوستان آزادگان
  • تصاویر گلزنی سردار ۷ دقیقه پس از ورود به زمین مقابل بولونیا + فیلم