Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-23@23:00:29 GMT

4 علت اصلی ناتوانی جنسی در مردان

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۷۱۷۱۷

فوق‌تخصص آندرولوژی با اشاره به 4 علت اصلی ناتوانایی جنسی در مردان گفت: در 95 درصد موارد این مشکل کاملأ قابل درمان است.

به گزارش فارس، محمدرضا صفری‌نژاد، جراح و متخصص بیماری‌های کلیه و مجاری ادراری در ارتباط با مشکلات جنسی در مردان اظهار داشت: اختلال در توانایی جنسی شایع‌ترین مشکل جنسی در مردان به شمار می‌رود و حدود 30 درصد از مردان در دوره‌ای از زندگی به صورت موقتی یا درازمدت گرفتار این مشکل می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه علل اختلال ناتوانی جنسی زیاد است، گفت: برخی از بیماری‌ها همچون دیابت، فشارخون و چربی بالا، مصرف داروها، تصادفات و شکستگی لگن می‌تواند سبب بروز اختلالات جنسی در مردان شود.همچنین هر بیماری که سیستم عصبی مرکزی را درگیر کند همچون آسیب به نخاع و قطع نخاع سبب گرفتاری مردان می‌شود.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: به طور کلی علل اختلال در توانایی جنسی در مردان به 4 دسته کلی شامل علل عروقی، عصبی، هورمونی و روحی ـ روانی تقسیم می‌شود که علل عروقی شایع‌ترین علت اختلال در توانایی جنسی مردان است و گرفتگی عروق خون‌رسانی به دستگاه تناسلی همچون رسوب چربی در عروق در صدر این مشکل است.

صفری‌نژاد بیان داشت:‌ گام نخست درمان ناتوانایی‌های جنسی در مردان تغییر سبک زندگی از جمله از بین بردن ریزفاکتورهای خطر همچون استعمال سیگار، رفع چاقی و چربی اضافه و کنترل دیابت است و در گام دوم در صورتی که این راهکار جوابگو نبود دارودرمانی صورت می‌گیرد.

این فوق‌تخصص آندرولوژی در مورد درمان ناتوانایی جنسی در مردان گفت: 4 روش در این زمینه وجود دارد که قدم اول تغییر سبک زندگی است پس از آن در صورتی که این مرحله موفق نبود،‌دارودرمانی و تزریقات موضعی صورت می‌گیرد و در نهایت اگر مشکل برطرف نشد از تعبیه پروتز استفاده می‌شود.

جراح و متخصص بیماری‌های کلیه و مجاری ادراری خاطرنشان کرد: در 95 درصد موارد ناتوانی جنسی در مردان قابل درمان است و در صورتی که این مشکل در مراحل پیشرفته قرار داشته باشد، هزینه‌های زیادی برای درمان نیاز دارد که لازم است سازمان‌های بیمه‌گر و وزارت بهداشت اقدامات لازم را جهت حمایت از این بیماران انجام دهند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ناتوانی جنسی مردان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۷۱۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابتلای ۶ نفر به تب کریمه کنگو در این استان/ یک نفر فوت شد

به گزارش خبرآنلاین، رئیس گروه بیماری‌های قابل انتقال از حیوان به انسان، مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه در سال گذشته ۷۷ مورد تب کریمه کنگو در کشور شناسایی شده است، گفت: در سال جاری نیز تاکنون ۶ مورد بیمار در استان سیستان و بلوچستان داشته‌ایم که متاسفانه یک نفر از این مبتلایان فوت شده است.

«محمدرضا شیرزادی» رئیس گروه بیماری‌های قابل انتقال از حیوان به انسان، مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت‌وگو با ایلنا درباره شیوع بیماری تب کریمه کنگو گفت: تب خونریزی دهنده کریمه کنگو یک عفونت ویروسی است که از طریق گزش کنه بین دام‌ها گسترش می‌یابد، اما در دام‌ها علائم خاصی را ایجاد نمی‌کند تا دامدار متوجه شود که دام مبتلا به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو است.

وی ادامه داد: ویروس تب خونریزی دهنده کریمه کنگو به مدت یک هفته در بدن دام می‌ماند و اگر در این مدت دام ذبح شده و قطعه قطعه شود، خطر انتقال این ویروس به کسی که این دام را ذبح کرده و یا گوشت تازه آن را قطعه قطعه کرده است وجود دارد. از سوی دیگر گزش کنه آلوده هم می‌تواند باعث انتقال بیماری به انسان شود.

رئیس گروه بیماری‌های قابل انتقال از حیوان به انسان، مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: یک یا دو هفته بعد از انتقال ویروس علائم بیماری پدیدار می‌شود که معمولا هم با تب شدید همراه است. یک معضل بزرگ در بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو این است که اگر این بیماری در افراد به موقع تشخیص داده نشود و درمان نشوند به دنبال تب، بدن درد و سردرد علائم دیگری مانند خونریزی در فرد نیز ظاهر می‌شود و ممکن است دچار خونریزی از بینی، خونریزی زیر پوستی، استفراغ خونی، اسهال خونی و… شود و این خون آلوده ممکن است باعث انتقال بیماری به سایر افراد در تماس با او شود. بنابراین یکی دیگر از راه‌های مهم انتقال این بیماری انتقال از فرد مبتلا به افراد سالم است.اگر در بیمارستان احتیاطات خاص در مورد بیمار انجام نشود، خطر انتقال بیماری به کارکنان بیمارستان، پرستاران و پزشکان منتقل می‌شود.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ نیز ۷۷ مورد مبتلا تشخیص داده شد و شش مورد منجر به فوت گردید. تاکنون نیز ۵ مورد مبتلا به تب خون‌ریزی‌دهنده کریمه کنگو را در استان سیستان و بلوچستان داشته‌ایم که یک مورد هم فوت شده است. این موارد به دنبال ذبح دام و قطعه قطعه کردن گوشت آن‌ها آلوده شده اند.

رئیس گروه بیماری‌های قابل انتقال از حیوان به انسان، مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر تاکید کرد: ذبح دام در کشتارگاه مانع از گسترش بیماری در جامعه می‌شود.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898539

دیگر خبرها

  • همه چیز درباره انگ اجتماعی
  • در اکثر خانواده‌های ایرانی یک مورد ابتلا به سرطان دیده می‌شود | ابتلای مردان به این سرطان بیشتر شده است
  • مشکل تامین ارز دارو داریم؛ اما وعده درمان سرطان رایگان می دهند! بودجه 1403 برای تامین دارو چه می گوید؟
  • ابتلای ۶ نفر به تب کریمه کنگو در این استان/ یک نفر فوت شد
  • پرداخت ۱۸ میلیارد تومان برای بیماری‌های صعب‌العلاج در استان یزد
  • ۷ داروی پرکاربرد که مصرف بی‌رویه آن‌ها مشکل‌ساز است
  • هفت داروی پرکاربرد که مصرف بی‌رویه آن‌ها مشکل‌ساز است
  • ضریب اشغال تخت در بیمارستان تامین اجتماعی دزفول افزایش یافت
  • سایت پسماند سراوان، درد بی درمان گیلان/ از جمع آوری سطل‌های زباله تا بحران زباله در آینده نزدیک + فیلم
  • مشکل بخش درمان چهارمحال و بختیاری عدم ماندگاری پزشکان است