Web Analytics Made Easy - Statcounter

از سر خیابان دوم شرقی بلوار ارم مهرشهر که رد شوید تصور هم نمی کنید که در دل این خیابان به ظاهر مرفه انبوهی از معضلات شهری و زیرساختی وجود دارد که اهالی ساکن را به ستوه آورده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  تیتریک،عرض این خیابان که به کوچه های متعددی نیز تقسیم می شود از سر خیابان تا انتها در چند قسمت تنگ و باریک می شود و وجود 3 کارخانه در انتهای این خیابان موجب تردد بیش از اندازه کامیون و ماشین های سنگین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی از محدوده های این خیابان تا اندازه ای تنگ و باریک است که دو خودرو هم زمان نمی توانند از آن رد شوند و به دلیل نداشتن پیاده رو در این خیابان و به گفته اهالی آمار تصادف و حتی حوادث منجر به مرگ در این منطقه بالاست.

تردد بیش از اندازه کامیون ها وآمار بالای تصادف

یکی از ساکنان کوچه شهید حسین عسگری در این خیابان می گوید: سالهاست که از عقب نشینی ملک های این محدوده صحبت به میان هست اما چند ملک که باید تملکو عقب نشینی شوند بلاتکلیف مانده اند و شهرداری اقدامی در این زمینه انجام نداده است.

«محمود محمدی» می گوید: تعداد کامیون هایی که از این خیابان عبور می کنند بیشتر از تعداد سواری هاست و سال هاست که به دلیل وضعیت نابسامان این خیابان و باریک بودن آن تصادف های زیادی در این محل اتفاق می افتد. از زمانی که من در این منطقه سکونت دارم حداقل 6 نفر از اهالی این منطقه در این تصادفات کشته شدند.

وی که از جانبازان شیمیایی جنگ تحمیلی است می افزاید: مشکل دیگر این کوچه نبود آسفالت است و گرد و خاک ناشی از آن که مرا هفته ای یک بار در بیمارستان بستری و زیر دستگاه اکسیژن می برد.

جانمایی نامناسب 2 تیربرق مانع جدولگذاری و آسفالت کوچه

محمدی با بیان این که 2 سال قبل با توجه به درخواست اهالی مبنی بر برق رسانی، اداره برق مهرشهر2 تیر برق در کوچه جانمایی کرد می گوید: در زمان انجام کار با توجه به این که این 2 تیر برق با تیرهای قبلی در یک راسته نبود و آن را اهالی هم تشخیص می دادند به اجرا کنندگان کار اعتراض کردیم تا مانع کارشان شویم اما آنها با جواب اینکه شما کارشناس شهرداری یا وزارت نیرو نیستید کار خود را انجام دادند و اکنون که شهرداری بعد از چند سال برای جدول گذاری کوچه اقدام کرده به دلیل وجود این 2 تیر برق از جدولگذاری یک طرف کوچه و همچنین آسفالت آن خودداری می کند و اجرای آن را منوط به جابجایی تیرهای برق توسط اداره برق می داند و اکنون کار را تعطیل کرده است.

این شهروند بیان می کند: با مراجعه به اداره برق مهرشهر خواستار رسیدگی به این موضوع و جابجایی تیرها شدیم اما آنها با معرفی سایت و پیمانکار موضوع جابجایی را به اهالی و توافق آنها با یکی از این پیمانکارها محول کردند و پیمانکارها نیز با پیشنهاد مبالغ 6 تا 10 میلیون تومان کار را تقبل می کردند و به گفته مسئولان اداره برق این هزینه را اهالی باید پرداخت کنند و با توجه به این که اهالی این محله از قشر پایین جامعه هستند توانایی پرداخت این هزینه را ندارند و علاوه بر آن چرا باید تاوان اشتباه اداره برق را با وجود اینکه ابتدای کار برای اشتباه کارشان به آنها اعتراض کردیم اکنون ما پرداخت کنیم.

وجود موش وسگ های ولگرد در محله

شهروند دیگر این محله می گوید: گرد و خاک کوچه اهالی را می آزارد و مشکلات تنفسی برای برخی ایجاد کرده دختر کوچک من به بیماری ریوی مبتلا شده و در فصل بارش هم با بارش باران و برف وضعیت ناهنجاری در کوچه ایجاد می شود تا حدی که فرزندان ما تا زانو با لباس خیس و گِلی به مدرسه می روند و مورد تمسخرهم کلاسی هایشان قرار می گیرند که شما از روستا آمده اید.

«فریده اینانلو» می افزاید: وجود موش و سگ های ولگرد از دیگر مشکلات این منطقه است ودر ساعات پایانی شب و ابتدای صبح سگ های ولگرد با تعداد زیاد و گَله ای در خیابان تردد می کنند اهالی، به ویژه بچه ها به تنهایی نمی توانند از کوچه و خیابان عبور کنند.

اینانلو می گوید: موش ها باعث آلودگی و سگ ها نیز باعث ترس و وحشت در محل هستند.

هزینه جابجایی پایه ها با شهرداری است

مدیر دفتر بازرسی وارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات شرکت توزیع نیروی برق البرز می گوید: برای نصب هرگونه پایه و تیر برق در داخل محدوده شهری از شهرداری ها عرض معبر را استعلام می گیریم و تا استعلام شهرداری نیاید نمی توانیم طرح را انجام دهیم و همه اقدامات و طرح های دورن شهری ما بر اساس استعلام از شهرداری انجام می شود.

« جمشید یکه زارع» می افزاید: چنانچه در موردی استعلام بگیریم و بر اساس آن پایه ها را نصب کنیم وبعد شهرداری تصمیم به تعریض خیابان بگیرد هزینه جابجایی با شهرداری خواهد بود.

یکه زارع با بیان این که چنین مواردی زیاد پیش می آید در مورد مشکل این منطقه می گوید: هزینه جابجایی پایه هایی که وسط خیابان قرار گرفته با شهرداری است و اهالی نباید هزینه ای پرداخت کنند.

وی اضافه می کند: چنانچه اهالی این خیابان با مراجعه به اداره برق منطقه نتیجه ای نگرفته اند به شرکت توزیع نیروی برق استان مراجعه کنند تا به این موضوع رسیدگی شود.

جوابیه شهرداری منطقه

مدیر اطلاع رسانی و روابط عمومی منطقه 4 شهرداری کرج با بیان اینکه متولی معضل موش و سگ های منطقه حوزه پسماند است می گوید: طبق هماهنگی با شهرداری منطقه برای موش های این محل چندین بار تله گذاری کرده و این کار استمرار دارد، چرا که تمام نشدنی است.

« رضالو» در مورد سگهای این محل می گوید: با توجه به این که منطقه 4 نزدیک حلقه دره و همچنین مرز بین کرج و چهارباغ و ساوجبلاغ است هر کسی سگ دارد آن را در این منطقه رها می کند. این سگ ها به طور مرتب زنده گیری می شوند اما متاسفانه باز هم این معضل وجود دارد و میتوان گفت، مشکل سگها متاسفانه در بیشتر مناطق کرج وجود دارد.

رضالو در مورد جدول کشی و آسفالت کوچه می گوید: این کار در حال انجام است و برای حل مشکل تیر چراغ برق با اداره برق منطقه مکاتبه شده و در اسرع وقت به نتیجه خواهیم رسید.

امکان ایجاد محدودیت توقف در خیابان دوم شرقی

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان کرج با تایید اینکه خیابان دوم شرقی بلوار ارم دارای عرض کمی است می افزاید: وجود 3 شرکت در این خیابان موجب تردد زیاد خودروهای سنگین در این منطقه است اما کامیون های مربوط به این شرکت ها با مجوز تردد می کنند.

«سرهنگ حمدالله رحمتی پور» می افزاید: برای تعریض وجداسازی مسیر تردد این خیابان با شهرداری منطقه مکاتبه کرده وپیگیر این مسئله هستیم و علاوه بر مشکل عرض کم، این خیابان فاقد روشنایی کافی و مناسب نیز هست که در این رابطه نیز با شرکت توزیع نیروی برق کرج مکاتبه کردیم تا برای رفع این نقص اقدام شود.

سرهنگ رحمتی پور می گوید: به عوامل پلیس منطقه نیز اعلام شده پوشش ترافیکی بیشتری در این منطقه داشته باشند تا مشکلات این منطقه را به حداقل برسانیم و از تردد کامیون های بدون مجوز نیز جلوگیری شود.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی کرج در مورد تعداد کشته های تصادف در این منطقه اظهار می کند: در 4 ماهه امسال تصادف فوتی در این محدوده نداشتیم، در خرداد ماه یک مورد تصادف عابرپیاده با وانت نیسان داشتیم که جراحات وی سطحی بودو غیر از این مورد تصادف مهم وحاد نداشتیم.

سرهنگ رحمتی پور اضافه می کند: اما از عوامل پلیس راهنمایی ورانندگی این منطقه خواستیم از محل بازدید و بر توقف خودروها نظارت شود و در صورت نیاز به نصب تابلو توقف ممنوع در این محدوده به این کار اقدام شود تا مشکلات تردد کمتر شود.

اجرای طرح های منطقه اولویت بندی شده است

مسئول اداره املاک شهرداری منطقه4 کرج می گوید: در بخشی ازمنطقه 4 شهرداری کرج اولویت های ویژه ای وجود دارد که که در بودجه مصوب ما آمده است که با توجه به میزان اهمیت و تاثیرگذاری آن در منطقه اجرایی می شود.

«سیدمهیار حسینی» می افزاید: یکی از این اولویت ها بلوار ولیعصر است که 20 سال است در طرح قرارگرفته و به دلیل فرسودگی زیاد در اولویت اول قرار دارد و املاک مربوطه به صورت تدریجی تملک می شود.

حسینی با اشاره به این که طرح بلوار ارم از دیگر مناطق اولویت بندی شده است می گوید: در محدوده ورودی مهرشهر وسه راه شهرداری شرایط نابسامانی وجود دارد و اجرای این طرح که حدود30 میلیارد ریال برای تملک این منطقه هزینه دارد در اولویت بعدی منطقه قرار دارد.

وی با بیان این که کمربندی مهرشهر نیز از دیگر اولویت های ویژه منطقه است می افزاید: اگر این محدوده باز شود بار ترافیکی بلوار ارم برداشته می شود و 60درصد اهالی مهرشهر از این قضیه منتفع می شوند.

مسئول اداره املاک شهرداری منطقه4 کرج بیان می کند: تا کنون مجالی برای تملک خیابان دوم شرقی نبوده چرا که بر حسب ضرورت نیازها و همچنین بودجه و توان مالی شهرداری مجبور به اولویت بندی رسیدگی به معضلات شهری هستیم. البته در کوچه دوم مواردی هم بوده که زمانیکه اهالی برای پروانه ساخت مراجعه کردند با او توافق و جبران غرامت کردیم و مواردی را تملک کردیم اما این که برای تملک همه ملک ها فراخوان بزنیم تا حالا نبوده است.

حسینی می گوید: حدود 6 ملک در این محدوده برای تملک وجود دارد اما زمین های زیادی هست که باید تملک شود و حداقل 15 میلیارد تومان برای تملک این محدوده هزینه دارد.

وی با بیان این که تاکنون اهالی درخواستی برای تملک نداشتند و مراجعه نکردند می افزاید: چنانچه افرادی هستند که نسبت به این موضوع شکایت دارند مراجعه کنند تا بررسی کنیم.

حسینی می گوید: خیابان دوم شرقی در اولویت دوم طرح ها قرار دارد اما چند روز گذشته بازدیدی از این منطقه انجام دادیم، پرونده ها بررسی شده و کارهای مقدماتی انجام می شود که با مالکان آنها صحبت کرده و در صورت توافق در اولین زمان ممکن برای تملک اقدام شود.

 

 

           

 

 

 


 

انتهای پیام/

خدیجه ستارزاده- تیتریک

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۷۱۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولویت‌بندی و سبک‌سازی پروژه‌ها؛ سیاست‌ راهبردی در راه‌سازی کشور

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از شرکت مادر تخصصی ساخت وتوسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور، خیراله خادمی در دیدار با مدیران عامل شرکت‌های راه‌سازی، سرمایه گذار و مهندسان مشاور ضمن تقدیر از تلاش‌های سال گذشته در توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل کشور اظهار کرد: با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب و نامگذاری امسال با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» امیدواریم این مشارکت و حضور شما در سال جدید هم مانند گذشته تداوم داشته باشد و دولت نیز با تدوین دستورالعمل‌های جدید، روند مشارکت بخش خصوصی در توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل را تسهیل کند.

وی، توسعه شبکه حمل و نقل کشور در سال گذشته و حجم عملیات اجرایی انجام شده در پروژه‌ها را درخشان دانست و اظهار داشت: ۳۲ میلیون متر مکعب عملیات خاکی معادل احداث یک سد خاکی در کنار حفاری ۱۸.۳ کیلومتر تونل که ۱۷.۴ کیلومتر آن لاینینگ هم تکمیل شده است معادل حدود پنج درصد از کل تونل‌های موجود در کشور انجام شده که ارقام قابل توجهی است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور با اشاره به افتتاح ۲۴۲ کیلومتر مسیر آزادراهی در سال گذشته با رشد سه برابری نسبت به میانگین سالیانه، اظهار داشت: افتتاح ۲۳۲ کیلومتر راه آهن و بیش از ۸۰۰ کیلومتر راه و بزرگراه در کشور علاوه بر ثبت رکورد جدیدی در افتتاح سالیانه پروژه‌ها نشان از عزم راسخ دولت در تکمیل شریان‌های حمل و نقلی کشور دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به توان و تخصصی مهندسان داخل کشور، ادامه‌داد: اکنون مانعی در طراحی، نظارت و اجرای پروژه‌های راه‌سازی از نظر وجود ندارد و در صورت تامین اعتبار مورد نیاز، قابلیت اجرای سالیانه دست‌کم نزدیک به ۱۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه وجود دارد.

خادمی، توان مهندسی کشور را چندین برابر بیشتر از منابع موجود دانست و گفت: با توجه به قابلیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در بدنه مهندسی کشور، می‌توانیم بر روی صدور خدمات فنی خصوصا به کشور‌های همسایه تمرکز کنیم.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور، پیگیری مصوبات مجلس در بخش زیرساخت‌های حمل و نقل و استفاده از روش‌های قانونی برای تامین منابع مورد نیاز پروژه‌های راه‌سازی را یکی از الزامات پیشرفت در اقدامات ذکر کرد.

افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۶ پروژه راه‌سازی کشور با حضور رئیس جمهور

وی، افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۶ پروژه راه‌سازی کشور با حضور رییس جمهور در سال گذشته را نشان‌دهنده اهمیت طرح‌های راه‌سازی اعلام کرد و بیان‌داشت: اکثر پروژه‌های افتتاح شده در سال گذشته به ویژه در حوزه آزادراهی، از نظر طول، نوع اجرا و حجم عملیات اجرایی در نوع خود یک ابرپروژه محسوب می‌شوند و امیدواریم با رفع برخی موانع از جمله اعتبارات و با تکیه بر توانمندی مهندسان بتوانیم این رویه را در سال جدید نیز ادامه دهیم.

خادمی، در ادامه مهمترین ضرورت در طرح‌های راه‌سازی کشور را سبک سازی و اولویت بندی پروژه‌ها دانست و گفت: جامعه مهندسان مشاور کشور به عنوان افرادی که ستون اصلی طراحی پروژه‌ها هستند و پیمانکاران در بخش اجرایی، لازم است با در نظر گرفتن حجم پروژه‌های در دست ساخت کشور، بر سبک سازی و اولویت بندی پروژه‌ها کار کنند تا بتوانیم یک مسیر را در چند بخش به بهره برداری برسانیم تا ضمن جلوگیری از هدر رفت منابع، مسیر‌های احداث شده در بخش‌هایی که قابلیت استفاده دارند در دسترس هموطنان قرار گیرد.

وی، توجه به کیفیت اجرای پروژه‌ها را از مهمترین دغدغه‌های هرساله اعلام کرد و افزود: افزایش کیفیت زیرساخت‌های حمل و نقل در حال احداث با تکیه بر نتایج آزمایشگاهی درست و استفاده از تجهیزات و ماشین آلات نوین و مدرن، زنجیره‌های به هم تنیده‌ی ارتقا صنعت راه سازی کشور محسوب می‌شوند.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: استفاده از نیرو‌های متخصصی و با تجربه در هر حوزه و نظارت کافی بر جرا مهمترین راهکار افزایش کیفیت پروژه‌های راه‌سازی و در نتیجه افزایش عمر مفید جاده ها، حفظ سرمایه‌های ملی و منابع طبیعی کشور است.

وی در پاسخ به برخی نگرانی‌های بخش خصوصی اظهار داشت: شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور آمادگی دارد تا نسبت به استفاده از روش‌های قانونی برای تامین اعتبارات مورد نیاز، رفع برخی موانع از جمله مشکلات در حوزه بیمه شرکت‌های مهندسان مشاور و پیمانکاران، بازگشت سرمایه شرکت‌های پیمانکاری، حفظ و جلوگیری از خروج نیرو‌های فنی و کاردآمد اقدامات لازم را در سال جدید به عمل آورد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آغاز احداث پارکینگ مجاور خیریه ام‌البنین(س) در منطقه ۱۰ اصفهان
  • فاز پنجم عمار یاسر به میدان سپاه می‌رسد
  • اولویت رده‌بندی نهایی تیم‌ها در لیگ برتر
  • اولویت‌بندی و سبک‌سازی پروژه‌ها؛ سیاست‌ راهبردی در راه‌سازی کشور
  • پله فرار تونل غدیر قم سال ۱۴۰۳ احداث می‌شود
  •  ۳۷۰ میلیارد ریال اعتبار برای همسطح‌سازی معابر منطقه ۸ اصفهان
  • پروژه‌های نیمه‌تمام لرستان در امر مولدسازی اولویت‌بندی شوند
  • اجرای بیش از یک میلیون و ۹۰۰ هزار متر مربع آسفالت در اهواز
  • مراسم معارفه مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران برگزار شد
  • قطع و افت فشار آب در برخی مناطق ایلام