Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارومیه- ایرنا- مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی گفت: 150 کتابدار با هدف ترویج فرهنگ مطالعه در بین اقشار مختلف مردمی در کتابخانه های عمومی این استان خدمت رسانی می کنند.

علی فیروز روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه 77 نفر از این کتابداران مرد و 73 نفر از آنان نیز زن هستند، افزود: هشت نفر از این کتابداران دارای مدرک فوق دیپلم، 99 نفر کارشناسی و 43 نفر کارشناسی ارشد می باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: کتابداران که از سال های دور گذشته نقش گردآوری، سازماندهی و اشاعه اطلاعات را برعهده داشته اند، همزمان با افزایش دانش و بالا رفتن میزان نیازهای اطلاعاتی مردم نقش موثرتری را ایفا می کنند.
وی با بیان اینکه کتابخانه های عمومی دانشگاه های مردمی هستند، ادامه داد: کتابداران به صورت غیرمستقیم نقش مربی را ایفا می کنند و به عنوان مشاوران امین، رابط بین کتاب و مراجعان به کتابخانه به شمار می روند.
وی با اشاره به اینکه کتابداران به عنوان کارشناسان اطلاع رسان نسبت به تامین نیازهای اطلاعاتی و بروزرسانی آگاهی دارند، بیان کرد: داشتن مهارت های علمی و تخصصی، بخش مهمی از وظایف کتابداران است اما نباید از علاقه و خوش رویی در برخورد با مراجعان غافل شوند.
به گزارش ایرنا در حالی که قبل از دولت تدبیر و امید 66 کتابخانه عمومی در آذربایجان غربی وجود داشت، دولت یازدهم با اولویت قرار دادن توسعه کتابخوانی در مناطق روستایی و محروم، تعداد کتابخانه ها را به 70 باب در این استان رسانده است.
نهاد کتابخانه های عمومی این استان از طریق ارائه منابعی چون کتاب و نشریه، آموزش و نرم افزار از کتابخانه های مشارکتی حمایت می کند؛ 66 هزار نفر در استان در کتابخانه های عمومی و مشارکتی عضویت دارند که سهم کتابخانه های عمومی نزدیک به 57 هزار نفر عضو است.
7129/3072

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي كتابدار كتابخانه عمومي آذربايجان غربي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۷۱۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزه با مواد مخدر؛ یک تکلیف عمومی در جمهوری اسلامی است

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  جعفر ذوالفقاری در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان میاندوآب اظهار کرد: نگاه جمهوری اسلامی به مقوله مواد مخدر با کل دوران متفاوت است.

وی افزود: به برکت نگاه بلند جمهوری اسلامی مبارزه با مواد مخدر یک تکلیف عمومی بوده و تقدیم چهار هزار شهید در حوزه مبارزه با مواد مخدر گواه این ادعا است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌غربی گفت: جمهوری اسلامی به دنبال احیای انسان‌هاست و حلقه آخر در زنجیره مبارزه با مواد مخدر مهارت‌آموزی و ایجاد اشتغال است.

ذوالفقاری با اشاره به حمایت دولت در خصوص ایجاد اشتغال تصریح کرد: این مقوله در نظام مقدس جمهوری اسلامی به صورت هدفمند و استاندارد در حال اجرا است.

 

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۳ تلاش مضاعفی برای توسعه فضای مسقف و استانداردسازی ایستگاه‌های ترک اعتیاد برای احیای افراد مبتلا به اعتیاد انجام خواهد شد تا این کمبود برطرف شود.

 

دیگر خبرها

  • شهرداری میانه از پیشگامان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است
  • میانه ظرفیت ایجاد و احداث کتابخانه مرکزی را دارد
  • ترویج فرهنگ حفاظت از زمین پاک در بین دانش آموزان 
  • مسئولین استان نسبت به کتابخانه‌ها متفاوت عمل کنند
  • رتقای سرانه مطالعه از مهم‌ترین راهکار‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • بزرگداشت روز رادیو در صداوسیمای آذربایجان غربی
  • نحوه مدیریت و رویکرد کتابخانه‌های عمومی استان زنجان متحول شده است
  • مبارزه با مواد مخدر؛ یک تکلیف عمومی در جمهوری اسلامی است
  • کتابخانه محل مناسبی برای آموزش حقوق شهروندی به کودکان و نوجوانان است
  • ترویج فرهنگ مطالعه رسالت همگانی است