Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان از برگزاری آزمون مرحله دوم سیزدهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم با حضور ۳۲ نفر در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، حجت الاسلام علی شکری با بیان اینکه آزمون مرحله دوم سیزدهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان در شهرستان شاهرود برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

شکری تعداد رقابت کنندگان به مرحله آزمون شفاهی طرح اعطای مدرک به حفاظ قرآن کریم را ۲۷ نفر زن و پنج نفر مرد ذکر کردوافزود: این آزمون ۲۶ مردادماه جاری ویژه برادران و خواهران در دو نوبت صبح و عصر در رشته‌های حفظ پنج جزء، ۱۰ جزء، ۲۰جزء و حفظ کل برگزار خواهد شد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان‏ به ثبت‌نام ۷۲ نفر در طرح اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم که از بهمن‌ماه سال گذشته آغاز شده، اشاره داشت وگفت: ۳۲ نفر از این افراد در مرحله اول موفق به کسب نمره قبولی شده‌اند و از این تعداد ۱۴ نفر مجاز به شرکت در آزمون درجه‌یک تا سه شده‌اند.

 

وی از حضور سه داور در طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم استان سمنان خبر داد و تصریح کرد: این آزمون هرساله در سراسر کشور و به همت سازمان دارالقرآن الکریم برگزار می‌شود لذا مرحله اول آن به‌صورت کتبی و مرحله دوم به‌صورت شفاهی برگزار می‌شود.

 

شکری اذعان داشت: افرادی که در مرحله سوم این آزمون‌ها موفق به قبولی و کسب حدنصاب نمره شوند به‌عنوان حافظ ممتاز، مدرک درجه‌دو حفظ معادل کارشناسی ارشد و افرادی که در مرحله چهارم نیز موفق باشند، مدرک درجه‌یک حفظ معادل دکتری دریافت خواهند کرد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان بابیان اینکه هر مقوله فرهنگی و اجتماعی برای نهادینه شدن نیازمند ایجاد جذابیت است، بیان داشت: در حوزه قرآنی نیز باید چشم‌اندازها را بررسی و به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد که اجرای برنامه‌های این حوزه دارای جذابیت باشد لذا باید از تمام ظرفیت‌های موجود در استان، مانند آموزش‌وپرورش، کانون پرورش فکری، کانون فرهنگی مساجد و ... بهره برد.

 

وی بابیان اینکه مشارکت در حوزه ترویج فعالیت‌های دینی دارای اهمیت است، گفت: امروز باید بپذیریم که در حوزه آموزش عمومی نیازمند تغییر هستیم و ما معتقد هستیم که این تغییرات را باید از مهدکودک‌ها و پیش‌دبستانی‌ها که آینده‌سازان و نسل نوجوان و جوان آینده ما هستند، آغاز کنیم.

پایان پیام/276

منبع: شبستان

کلیدواژه: خشکسالی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روزنامه های ورزشی ورزش ایران فوتبال ایران خبرگزاری شبستان مساجد مسجد گلستان ازدواج مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان حافظان قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۷۲۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقات مرحله استانی قرآن، عترت و نماز در دیلم برگزار شد

حسین رمضانی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: چهل و دومین دوره مرحله استانی مسابقات قرآن، عترت و نماز با حضور بیش از ۵۰۰ دانش آموز شهرستان‌ها و مناطق نیمه شمالی استان بوشهر به میزبانی شهرستان دیلم و در محل دبستان دخترانه عصمت برگزار شد.

مدیر آموزش و پرورش دیلم افزود: در این مسابقات دانش آموزان شرکت کننده در ۱۲ رشته، در ۲ بخش پسران و دختران طی ۲ روز به رقابت پرداختند.

.وی گفت: پیش از این نیز، مسابقات دانش آموزان شهرستان‌ها و مناطق نیمه جنوبی استان بوشهر در شهر کاکی برگزار شده است.

کد خبر 6088812

دیگر خبرها

  • گسترش جلسات سنتی قرآن کریم در حرم مطهر رضوی
  • برگزاری‌ مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد
  • مسابقات مرحله استانی قرآن، عترت و نماز در دیلم برگزار شد
  • مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد برگزار می‌شود
  • آغاز بیست و نهمین کنگره قرآن کریم در چهارمحال و بختیاری
  • آغاز بیست و نهمین کنگره قرآن کریم مدارس سمپاد چهارمحال و بختیاری
  • حافظان قرآن به عنوان سفیران تاثیرگذار نقش آفرینی کنند
  • ثبت نام ۱۹۸ کردستانی در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن
  • دعوت میزبان برنامه محفل برای تماشای مسابقه قرآنی‌ها
  • برگزاری مرحله مقدماتی پانزدهمین و بیست و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم، نهج‌البلاغه و اذان ویژه مجموعه منطقه دو عملیات انتقال گاز ایران