Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@21:11:17 GMT

سفر هیات اقتصادی آمریکایی به ازبکستان

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۷۲۳۶۹

سفر هیات اقتصادی آمریکایی به ازبکستان

هیات اقتصادی آمریکایی که به ازبکستان سفر کرده است با اعضای مجلس عالی، وزارت امور مالی، معاون نخست‌وزیر، وزارت کار و آژانس ملی مالکیت معنوی ازبکستان دیدار کرد. ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۳ بین الملل آمریکا ترکیه و اوراسیا نظرات

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از آژانس خبری ملی ازبکستان، روز گذشته در چارچوب برنامه‌های سفر هیات اقتصادی آمریکایی به ازبکستان، این هیات که به ریاست مارک لینسکات، معاون نماینده تجاری ایالات متحده در آسیای جنوبی و مرکزی به تاشکند سفر کرده است، با نمایندگان مجلس عالی ازبکستان دیدار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دیدار طرف آمریکایی با تاکید بر این که ازبکستان به موفقیت‌هایی در محافظت از حقوق مالکیت معنوی و حذف کار اجباری دست یافته است، اظهار داشت که طرف آمریکایی آماده حمایت از پذیرش ازبکستان در سازمان تجارت جهانی است. مارک لینسکات با تاکید بر این که ازبکستان در دوره ریاست جمهوری شوکت میرضیایف وارد دوره جدیدی از توسعه شده است، تصریح کرد که این امر دریچه‌های جدیدی در همکای و مشارکت در حوزه‌های منافع مشترک میان دو کشور گشوده است.

این هیات آمریکایی در این سفر همچنین با معاون نخست‌وزیر، و جمشید کوچکارو، وزیر امور مالی ازبکستان دیدار کرد. در این دیدار وضعیت فعلی و چشم‌انداز همکاری‌های دوجانبه در کنار مسائل تقویت تعاملات میان تاشکند و واشنگتن مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

اعضای هیات آمریکایی با اظهار قدردانی از اصلاحات صورت گرفته در ازبکستان، به‌ویژه اقدامات اخیر در لیبرالیزه کردن اقتصاد این کشور و جذب سرمایه‌گذاری خارجی تاکید کردند که این امر از طریق فعالیت‌های نظارت شده در بخش اقتصادی و برگزاری مجامع متعدد با هدف جذب سرمایه خارجی، تسهیل شده است.

در انتهای این دیدار همچنین طرفین پیرامون آماده‌سازی ازبکستان به منظور شرکت در مجمع تجاری آسیای مرکزی و مجمع دوجانبه آمریکا- ازبکستان بحث و گفت‌و‌گو کردند.

در جریان بازدیدها این هیات آمریکایی دیدارهایی نیز در وزارت کار و آژانس مالکیت معنوی ازبکستان صورت دادند.

ازبکستان و ایالات متحده طی سال‌های اخیر، پس از روی کار آمدن میرضیایف اقدامات مهمی برای بازسازی مناسبات صورت داده‌اند. پس از 16 سال غیبت رئیس‌جمهور ازبکستان در آمریکا، سفر میرضیایف به واشنگتن و دیدار وی با ترامپ، دریچه‌های نوینی را در روابط و مناسبات دو کشو گشوده است.

انتهای پیام/

R36446/P36446/S8,1128,1414/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۷۲۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار محسن رضایی با اعضای شورای نگهبان

محسن رضایی در سفر به قم در دیدار با اعضای شورای نگهبان، پس از ارائه توضیحاتی در خصوص اقدامات شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا، گفت: پس از انقلاب، خلا‌های سیاسی اداره کشور به برکت نظام اسلامی و ایجاد نهاد‌های نظارتی و انتخاباتی برطرف و خلا بزرگ نظامی و امنیتی و وابستگی محض به بیگانگان نیز به همت فرماندهان و جوانان فداکار رفع شد؛ اما درخصوص مسائل اقتصادی، کشور هنوز راه زیادی تا نقطه مطلوب دارد که مهمترین اقدام لازم برای حل این مشکل، اصلاح حکمرانی اقتصادی و تغییر رویه‌های آن است.

وی افزود: تصدی‌گری دولت و تمرکزگرایی، از معضلات بزرگ و موانع پیشرفت و رفع مشکلات اقتصادی است و دولت ومجلس باید از نقش و سپردن مسئولیت تصدی‌گری به وزارتخانه‌ها به نقش سیاست‌گذاری و نظارتی تغییر رویه دهد و اختیارات بیشتری به استان‌ها در جهت تمرکززدایی داده شود.

دبیر شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا با تاکید بر لزوم اعطای کلیه امور اجرایی کشور به مردم اظهار کرد: شورای نگهبان در این حوزه می‌تواند کمک‌رسان باشد.

رضایی در این سفر با آیات شب‌زنده‌دار، میرباقری، حسینی بوشهری، کعبی، قمی، مدرسی یزدی و اراکی دیدار کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • ارزش مبادلات تجاری ایران و ازبکستان به یک میلیارد دلار افزایش می‌یابد
  • دیدار محسن رضایی با اعضای شورای نگهبان
  • تیم آیس باکس مغلوب ازبکستان شد
  • روابط اقتصادی و تجاری استان بوشهر با ازبکستان توسعه یابد
  • حجم مبادلات تجاری ایران و ازبکستان به یک میلیارد دلار می رسد
  • مبادلات تجاری ایران و ازبکستان افزایش می‌یابد
  • ‌رئیس جمهور ایران چه درخواستی از رئیس جمهور ازبکستان داشت؟
  • تحریم جدید برای ایران؛ فیک یا واقعی؟
  • ساعت بازی فوتسال تیم ملی ایران - افغانستان در جام ملت‌ها
  • تحریم جدید، فیک یا واقعی؟/ کارشناسان: سقف تحریم ایران پُر شده