Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی که دادستانی کل تاجیکستان می‌گوید سعدالله کازاک‌اف در مورخ ۲۳ فوریه از دوشنبه به استانبول سفر کرده و در مورخ ۲۷ فوریه در ترکیه بازداشت شده است، همین نهاد قضایی تاجیک می‌گوید پرونده وی در مورخ ۷ فوریه در شهر تورسونزاده گشوده شده است. ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰ بین الملل ترکیه و اوراسیا نظرات

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از اسپوتنیک تاجیکی، دادستان کل تاجیکستان از زندانی شدن یک تاجیک که از طریق یوتیوب عضو گروه تروریستی-تکفیری داعش شده است، خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا بر اطلاعیه منتشر شده توسط دفتر مطبوعاتی دادستانی کل تاجیکستان، این شهروند تاجیک که سعدالله کازاک‌اف نام دارد در ماه فوریه از طریق یوتیوب در صفحه «مهاجر» که به نمایندگان داعش تعلق دارد، عضو شده است.‌ بنا به گزارش دادستانی تاجیکستان، این فرد پس از آشنایی با داعش از این طریق قصد سفر به سوریه را نیز داشته است.

وی در مورخ 22 فوریه سال جاری برای پدرش، برادرش و پدر همسرش پیامی نوشته است که قصد جهاد در دولت شام را دارد و از آن‌ها خواهش کرده است که از فرزندش نگهداری کرده و قرض‌هایش را بدهند.

دادستانی کل تاجیکستان می‌گوید که کازاک‌اف پس از آن در مورخ 23 فوریه با شخصی به نام «ابومریم» که نماینده داعش بوده است، از دوشنبه به استانبول پرواز کرده و در هتلی به نام «ورباس» مستقر شده است.

در این اطلاعیه همچنین آمده است: اعضای گروه تروریستی داعش با وجود آن که از استقرار کازاک‌اف در هتل مذکور اطلاع داشته‌اند، ولی بنا بر علل نامعلومی در وقت مقرر برای انتقال وی به سوریه، به سراغ وی نیامده‌اند.

سرانجام در مورخ 27 فوریه و در یک عملیات مشترک با نیروهای امنیتی ترکیه، کازاک‌اف دستگیر و در ماه مارس به تاجیکستان استرداد می‌شود.

در اطلاعیه دادستانی کل تاجیکستان آمده است که پرونده کازاک‌اف از جانب دادستانی شهر تورسونزاده در مورخ 7 فوریه بازگشایی شده است. این در حالی است که بر اساس همین اطلاعیه، وی 23 فوریه از دوشنبه به استانبول سفر کرده و بازداشت وی 27 فوریه (20 روز بعد از تشکیل پرونده ادعایی) صورت گرفته است.

دادگاه شهر تورسانزاده سعدالله کازاک‌اف را به جرم جنایت و مشارکت در جنگ‌های کشورهای دیگر گناهکار شناخته، و وی را به 12 سال زندان محکوم کرده است.

انتهای پیام/

R36446/P36446/S8,1414/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۷۲۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری کلاهبردار میلیاردی در آبادان

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار سید محمود میرفیضی گفت: در پی ارجاع یک فقره پرونده کلاهبرداری از طریق خرید و فروش خودرو و کشیدن چک بلامحل در شهرستان آبادان، تیمی ویژه‌ای از اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی خوزستان برای بررسی موضوع وارد عمل شدند.

وی افزود: متهم با استفاده از شگردهای مختلف و دادن چک، اعتماد آنها را جلب کرده و برای تحویل خودروی خارجی، مقدار قابل توجهی پول از آنها دریافت کرده است.

فرمانده انتظامی خوزستان بیان کرد: مأموران پلیس با بهره برداری از بانک‌های اطلاعاتی و انجام اقدامات فنی و پلیسی هویت کلاهبردار را در شهرستان آبادان شناسایی پس از هماهنگی با مقام قضائی در یک عملیات کاملاً غافلگیرانه او را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

سردار میرفیضی با بیان اینکه ارزش کلاهبرداری حدود ۶۵ میلیارد ریال برآورد اعلام شده است، تصریح کرد: با تشکیل پرونده متهم به همراه مالباختگان برای انجام مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

کد خبر 6086690

دیگر خبرها

  • دستگیری سارقان محتویات خودرو و کشف ۲۰ پرونده سرقت
  • دستگیری سارقان مسلح طلا و جواهرات در اهر
  • دستگیری دو بازیکن 19 ساله لیگ برتر انگلیس به اتهام تجاوز جنسی
  • تشکیل ۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل
  • جریمه ۴۴ هزار میلیارد ریالی اصناف متخلف همدان
  • دستگیری کلاهبردار میلیاردی در آبادان
  • توقف برداشت شن و ماسه از منطقه باغ شاه توسکستان گرگان/ تشکیل پرونده برای مدیران متخلف
  • توقف برداشت شن و ماسه از منطقه باغ شاه توسکستان گرگان؛ تشکیل پرونده برای مدیران متخلف
  • دستگیری قاتل فراری پس از ۵ روز در بردسکن 
  • پرونده قضایی جدیدی علیه دینا قالیباف تشکیل شد | قالیباف: هیچ‌گونه تجاوزی انجام نشده است