Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز دکتر علیرضا رییسی در ادامه سفر خود به استان آذربایجان غربی، مرکز جامع سلامت "نازلو" و پایگاه سلامت حضرت ولیعصر (عج) شهر ارومیه را افتتاح کرد.

در این دو افتتاح که دکتر آقازاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی ارومیه و جمعی از مدیران معاونت بهداشت وزارت بهداشت حضور داشتند، دکتر رئیسی از بخش های مختلف این دو مرکز بهداشتی بازدید و در جریان روند ساخت و آماده سازی این واحدها جهت ارائه خدمت قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهداشت وزارت بهداشت، در مراسم افتتاح این طرح ها گفت: با شروع طرح تحول سلامت 6 هزار و 230 طرح در حوزه بهداشت در سراسر کشور اجرا شده که بهره برداری از آنها در اولویت برنامه های وزارت بهداشت است.

وی افزود: از این تعداد، سه هزار و 800 طرح به بهره برداری رسیده و یک هزار و 230 طرح دیگر نیز در مراحل پایانی احداث قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه تکمیل بقیه طرح ها با جدیت ادامه دارد افزود: اولویت وزارت بهداشت رسیدگی و تجهیز مراکز مناطق کم ‌برخوردار و محروم برای خدمات رسانی بهتر به مردم و گسترش سلامت در سطح جامعه است.

سرعت اجرای طرح های وزارت بهداشت در سال های اخیر بسیار قابل توجه است و این طرح ها یکی پس از دیگری بدون اتلاف وقت و هزینه به بهره برداری می رسد

وی با اشاره به اینکه افزایش بهره وری در اجرای این طرح ها مورد توجه قرار گرفته است، بیان کرد: این طرح ها مطابق با استانداردهای جهانی اجرا شده و متناسب با این استاندارد خدمات بهتر و بیشتری به مردم ارائه می کند.

دکتر رئیسی گفت سرعت اجرای طرح های وزارت بهداشت در سال های اخیر بسیار قابل توجه است و این طرح ها یکی پس از دیگری بدون اتلاف وقت و هزینه به بهره برداری می رسد.

وی افزود: بیش از 500 طرح نیز در استان آذربایجان غربی از ابتدای طرح تحول سلامت به اجرا درآمده و تاکنون بیش از 35 درصد آنها به بهره برداری رسیده است.

وی در پایان گفت: تلاش مستمر دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی در راستای اجرای طرح های عمرانی زیرمجموعه این دانشگاه قابل ملاحظه است.

انتهای پیام/

20 / 20 معاون بهداشت وزارت بهداشت طرح تحول سلامت اجرای 6 هزار و 230 طرح در حوزه بهداشت دکتر علیرضا رییسی دکتر آقازاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی ارومیه

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: معاون بهداشت وزارت بهداشت طرح تحول سلامت اجرای 6 هزار و 230 طرح در حوزه بهداشت دکتر آقازاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۷۲۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۸۰۰۰ آزمایشگاه در کشور

رئیس آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت گفت: بالغ بر ۸ هزار آزمایشگاه در سطوح مختلف در کشور داریم. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، کاظم وطن‌خواه به مناسبت 30 فروردین روز آزمایشگاهیان اظهار کرد: این روز فرصتی است که به نوبه خود از همکاران آزمایشگاهی در حوزه‌های بهداشت، درمان، بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها و سایر بخش‌های آزمایشگاهی تقدیر کنیم. 

وی افزود: خدمات این بخش در حوزه سلامت کمتر دیده می‌شود، هرچند حدود 70 تا 80 درصد تشخیص‌های حوزه سلامت منتج از آزمایش‌هاست که نشان دهنده جایگاه و اهمیت آزمایشگاه است. 

وی یادآور شد: بالغ بر 8 هزار آزمایشگاه در سطوح مختلف در کشور داریم که باید دسترسی به موقع و خدمات منصفانه و باکیفیتی را برای مردم فراهم کنند.‌

رئیس آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت اظهار کرد: در این زمینه برنامه ایجاد شبکه آزمایشگاهی را از سال گذشته دنبال کرده‌ایم، به این منظور که در اقصی نقاط کشور حتی مکان‌های صعب العبور آزمایشگاه‌های نمونه حضور داشته باشند و نمونه‌های آزمایشگاهی به سطوح بالاتر تخصصی ارجاع داده شوند.

وطن‌خواه افزود: به عبارت دیگر در این طرح هیچ فردی به خاطر یک کیت تخصصی لازم نیست از شهرهای کوچک به شهرهای بزرگتر و مراکز استان‌ها سفر کند.‌ خدمات باید در دسترس مردم باشد و در قالب این طرح نمونه گیری از آن‌ها انجام می‌شود و پس از ارجاع آزمایش، نتایج نیز به موقع در دسترس آنها قرار می‌گیرد.‌

وجود بیش از 5000 آزمایشگاه پزشکی در کشور

رئیس آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت با بیان این که این طرح از سال گذشته در دانشگاه‌های علوم پزشکی منتخب شروع شده و نتایج خوبی به همراه داشته است، بیان کرد: امسال بقیه دانشگاه‌ها نیز به این برنامه پیوسته و طرح به صورت سراسری اجرا می‌شود.

وطن‌خواه تصریح کرد: به جز ایجاد دسترسی برای مردم، این طرح با توجه به تحریم‌ها و محدودیت منابع ارزی در تهیه تجهیزات آزمایشگاهی، موجب بازآرایی و بهره‌برداری بهینه از منابع نیز خواهد شد و از موازی‌کاری‌ها نیز جلوگیری می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برنامه سلامت خانواده؛ موازی کاری یا ایده‌ای نو!
  • برنامه سلامت خانواده؛ موازی کاری یا ایده ای نو!
  • بهره‌برداری پروژه‌های عمرانی گلستان با اعتبار ۱۶ هزار میلیارد تومان
  • انجام بیش از ۱۱۰ هزار عمل جراحی برای زوج‌های نابارور
  • بهره‌برداری از ۲۷۰۰ پروژه بهداشتی در دولت مردمی
  • فعالیت ۸۰۰۰ آزمایشگاه در کشور
  • بهره‌برداری از ۷۱ طرح درمانی طی دو سال گذشته در لرستان
  • بهره برداری از ۷۱ طرح درمانی طی دو سال گذشته در لرستان
  • جذب بیش از ۲۵ هزار نیروی انسانی جدید در بدنه وزارت بهداشت
  • بهره برداری از ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در کشور