Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار بسیج- به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان، راشکی، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان گفت: ۴۴ هزار و ۷۱۴ بیمار از ۱۴ تا ۱۹ مرداد توسط پزشکان مستقر در کاروان‌های سلامت جمعیت هلال احمر در سراسر استان به طور رایگان ویزیت شدند.
وی افزود: در پی سفر ریاست جمعیت هلال احمر از مناطق محروم سیستان و بلوچستان به گونه‌ای که از نزدیک مشکلات و کمبود آب آشامیدنی در روستا‌های محروم استان و وضعیت سخت مردم منطقه را بررسی نمودند طرح پویش نذر آب را در سراسر کشور راه اندازی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


راشکی تصریح کرد:این طرح با سه رویکرد مخزن‌های آبرسان، کاروان‌های سلامت، سبد‌های معیشتی از روز یکشنبه چهارده مردادماه با حضور ریاست جمعیت هلال احمر در استان سیستان وبلوچستان آغاز شد.
وی گفت:این طرح به مدت یک هفته با حضور ۱۹ کاروان سلامت در قالب پزشکان متخصص، عمومی، پیراپزشک و دندانپزشک داوطلب جمعیت هلال احمر استان‌های گیلان، سمنان، خراسان رضوی، کردستان، مرکزی، قزوین، خوزستان، قم، فارس، گلستان، همدان، آذربایجان شرقی و غربی، تهران، مازندران، اصفهان، کرمان، اردبیل و یزد در تمامی ۱۹ شهرستان سیستان و بلوچستان آغاز شد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان با بیان اینکه تعداد ۱۲۶۱۵ نفر توسط ۱۸۸ پزشک متخصص، ۱۳۹۹۶ نفر توسط ۱۴۴ پزشک عمومی، ۲۴۷۲ نفر توسط ۶۹ دندانپزشک و ۱۵۶۳۱ نفر توسط ۲۵۱ پیراپزشکان به صورت رایگان ویزیت شدند، اظهار داشت: دارو‌ها نیز به صورت رایگان در اختیار بیماران قرار گرفت.
وی ادامه داد: ۳۳۹ جراحی سرپایی نیز در سطح استان توسط پزشکان داوطلب انجام گرفت.
راشکی به توزیع ۵۰ هزار سبدمعیشتی بین افراد آسیب دیده از خشکسالی اشاره کرد و گفت: تاکنون ۴۰۸۳ سبد بین افراد نیازمند توزیع شده است. همچنین تعداد ۱۲۷۰ مخزن آب خریداری شده که بعد از تحویل به آب و فاضلاب روستایی خدمات آبرسانی به مناطق آسیب دیده از خشکسالی ارسال می‌شوند.
راشکی در پایان اضافه کرد: برنامه‌های فرهنگی، آموزشی، توزیع لوازم التحریر، اسباب بازی، مسابقات ورزشی، فضای دوستدار کودک، ایستگاه نقاشی نیز در حاشیه این طرح اجرا شد.

گفتنی است، ۴۴ هزار و ۷۱۴ بیمار از ۱۴ تا ۱۹ مرداد توسط پزشکان مستقر در کاروان‌های سلامت جمعیت هلال احمر در سراسر استان به طور رایگان ویزیت شدند.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۷۲۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به ۵۱۱ نفر در سیل خراسان جنوبی

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: در جریان سیل اخیر به ۵۱۱ نفر امدادرسانی شد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، محمود اکبری معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: ۵۱۱ نفر در سیل اخیر که بیشتر نقاط استان را متاثر کرد، توسط نیرو‌های امدادی جمعیت هلال احمر امدادرسانی شدند.

وی افزود: عملیات ویژه سیلاب نیرو‌های هلال احمر از پنجم تا هشتم اردیبهشت در پی هشدار سطح نارنجی هواشناسی استان ادامه یافت و امدادگران همچنان در آماده باش کامل هستند.

وی عنوان کرد: طبس، بشرویه، سرایان، سربیشه، زیرکوه، نهبندان، بیرجند و خوسف از جمله شهرستان‌های درگیر سیل و آبگرفتگی بودند که ۱۵۹ خانوار امدادرسانی شدند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به اسکان اضطراری ۱۴۴ نفر در اماکن عمومی از جمله مدارس، مساجد و حسینیه‌ها گفت: ۵۸ نفر هم به مکان امن منتقل شدند.

وی از رهاسازی ۴۷ نفر در ۱۲ خودرو گرفتار سیلاب خبر داد و افزود: ۴۳ تیم عملیاتی در قالب ۱۳۴ امدادگر در این مدت به افراد گرفتار سیلاب امدادرسانی کردند.

اکبری عنوان کرد: ۱۲ دستگاه موتور پمپ، ۹ دستگاه لجن کش، هشت دستگاه کف کش و ۳۲ دستگاه تخلیه آب منازل مسکونی نیز در این امدادرسانی‌ها به کارگیری شده است.

وی با اشاره به سیل چهارشنبه شب در شهرستان زیرکوه گفت: روستای نوده زیرکوه به دلیل شکسته شدن بند خاکی روستا توسط نیرو‌های جمعیت هلال احمر تخلیه و مردم به مکان امن منتقل شدند.

فعالیت سامانه بارشی اخیر از عصر سه شنبه چهارم اردیبهشت در خراسان جنوبی آغاز شد و از روز بعد در اغلب مناطق استان شدت گرفت به طوری که شامگاه چهارشنبه شهرستان‌های زیرکوه، بشرویه، سرایان و طبس درگیر سیلاب شدند و در زیرکوه شکسته شدن ۲ بند خاکی را در پی داشت.

بارش‌های رگباری و سیل آسا در خراسان جنوبی تا اواخر وقت دیروز (جمعه) از جمله مرکز استان ادامه یافت و سبب جاری شدن سیلاب، طغیان رودخانه‌های فصلی و خسارات مالی شد، اما تاکنون خسارت جانی ناشی از سیل اخیر در این استان گزارش نشده است.

اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی درباره ادامه فعالیت توده هوای ناپایدار جوی تا امروز هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

دیگر خبرها

  • امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۳ استان در سیل و آب‌گرفتگی
  • امدادرسانی به ۵۱۱ نفر در سیل خراسان جنوبی
  • امداد رسانی به بیش از ۵۷ هزار آسیب دیده سیلاب سیستان و بلوچستان
  • امداد رسانی به افراد گرفتار در سیلاب مناطق عشایری سرایان
  • امداد رسانی به افراد گرفتار در سیلاب سرایان
  • طبیعت‌گرد ۵۸ ساله اشنویه‌ای از مرگ حتمی نجات یافت
  • نجات طبیعت‌گرد ۵۸ ساله از مرگ حتمی در اشنویه
  • حجاج ابهری و خدابنده‌ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • حجاج ابهر و خدابنده برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • افزایش ۸۲ درصدی توزیع بسته‌های معیشتی میان نیازمندان زنجانی