Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - پارس تودي - رسانه‌هاي آمريکايي با پنهان کردن نقش آمريکا در جنايات جنگ يمن، به انتشار «فيک نيوز» (اخبار جعلي) مبادرت مي کنند.
روزنامه لوگران سوار در مقاله اي به قلم «اريک زوئز» عملکرد رسانه هاي آمريکايي در قبال تهاجم ائتلاف عربي به سرکردگي عربستان سعودي را بررسي کرد.
اين نشريه فرانسوي نوشت: شبکه تلويزيوني (سي.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ان.ان) در دهم ماه اوت براي يکي از اخبار خود اين تيتر را انتخاب کرد: "حمله سعودي ها ده کودک يمني را که در حال سفر بودند، به کام مرگ کشاند."
رسانه آمريکايي اين ماجراي غم انگيز را طوري بازگو کرد که گويي آمريکا هيچ نقش مهمي در هدف قراردادن، تحويل بمب و موشک به کساني که در اين گزارش به عنوان «ائتلاف سعودي» از آنها ياد کرد، ايفا نکرده است.
ضد و نقيض ها در (سي.ان.ان)
گزارشگر در قسمتي از ويدئوي منتشر شده از (سي.ان.ان) گفت:
"عربستان سعودي با حملات هوايي، ائتلاف متشکل از کشورهاي امارات، بحرين، مصر و سودان را هدايت مي کند."
در اين گزارش به اصلي ترين عامل، خارج از آل سعود يعني آمريکا که علاوه بر اطلاعات دقيق اهداف، سلاح و آموزش هاي لازم براي به کارگيري اين تسليحات را هم به ائتلاف ارائه مي کند، اشاره اي نکرد.
گزارش (سي.ان.ان) که با تصاوير ويدئويي همراه بود، به مشارکت دولت آمريکا در اين حملات اشاره اي نکرد و در انتهاي گزارش به نشر تبليغات آمريکايي پرداخت.
اما عکس ها و ويدئوهايي از قربانيان حمله هوايي ائتلاف عربي به سرکردگي رياض توسط مخالفان عربستان سعودي، امارات و ديکتاتورهاي آمريکا در توييتر منتشر شد.
کودک يمني در مقابل ديوار نوشته اي که حکايت از حملات پهپادي امريکا به اين کشور دارد.گزارش (سي.ان.ان) در خصوص بمباران اتوبوس حامل دانش آموزان يمني اين طور نتيجه گيري کرد:
"«هدر نورث» سخنگوي وزارت امور خارجه آمريکا اعلام کرد که آمريکا از همه جزئيات اتفاقي که در يمن رخ داده باخبر نيست، اما گزارش هاي ما نگران کننده هستند. ما از ائتلاف به رهبري عربستان سعودي خواستار انجام تحقيقات هستيم."
اريک زوئز در ادامه اين مقاله آورده است: «واشنگتن پست» در سوم ماه فوريه سال 2018 گزارشي تحت عنوان "جنگ يمن به حدي از کنترل خارج شده که متحدان عليه يکديگر وارد عمل شده اند، منتشر کرد."
در اين گزارش آمده است: آن چه ما هم اکنون شاهدش هستيم، اين است که امارات و عربستان سعودي تلاش مي کنند لااقل در جريان جنگ با جنبش انصارالله اسطوره تشکيل يک جبهه مشترک را حفظ کنند.
به گفته «حسن الجلال» روزنامه نگار يمني، امارات در جنوب يمن روياهايي دارد و يکي از اصلي ترين اين روياها تصرف بندر عدن است.
«هاشم الغنام» تبعه عربستان سعودي و محقق دانشگاه اکستر در انگليس در اين باره گفت:
"پول ها کجا رفته اند؟ ... ائتلاف بايد براي تامين نيازهاي مردم به دولت (يمن) فشار بيشتري اعمال کند."
به هر ترتيب مقاله واشنگتن پست هم به نقشي که آمريکا در حمله به يمن ايفا مي کند، اشاره نکرده است.
آمازون در خدمت پنتاگون، سيا و ناسا
مالک روزنامه واشنگتن پست کسي نيست جز «جف بيزوس».
وي اصلي ترين سهامدار آمازون که به عنوان يک ارتش انفورماتيک در خدمت دولت فدرال آمريکاست، قلمداد مي شود. در اصل مي توان گفت که آمازون در خدمت پنتاگون، سيا، ناسا و ... است.
آمازون به جاي اين که در خدمت کاربرانش باشد، تنها ارتشي است که سودآور است. اطلاعات يکي از مهمترين ارکان هر جنگي است و همين مسئله موجب شده است که بيزوس به مالک ثروتي معادل يک ششم ثروت شاه عربستان سعودي مبدل شود.
مترجم: عليرضا فراهاني
133/116

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۷۲۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا : به سرباز بازداشت شده در روسیه دسترسی کنسولی نداریم

متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که تاکنون به واشنگتن اجازه دسترسی کنسولی به «گوردون بلک» سرباز بازداشت شده آمریکایی در روسیه داده نشده است.

به گزارش ایسنا، میلر روز چهارشنبه در کنفرانسی خبری در این باره گفت: ما تاکنون دسترسی کنسولی دریافت نکرده‌ایم. ما در راستای دریافت این دسترسی‌ تلاش خواهیم کرد.

شبکه ان بی سی نیوز روز دوشنبه گزارش داد که مسکو یک سرباز آمریکایی را طی روزهای گذشته به اتهام دزدی از یک زن بازداشت کرده است. مطابق با گزارش این شبکه، این سرباز آمریکایی که در کره جنوبی مستقر بود به خواست خود به روسیه سفر کرده است.

تا بدین لحظه صحت گزارش‌های منتشر شده درخصوص دزدی وی از یک زن مشخص نیست.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • آمریکا : به سرباز بازداشت شده در روسیه دسترسی کنسولی نداریم
  • ابعاد گسترده‌تر خیزش دانشجویان آمریکایی
  • بازی اتمی بن‌سلمان/ بازگشت ایران و عربستان به عصر تنش؟
  • کنترل گذرگاه رفح به دست یک شرکت آمریکایی می‌افتد!
  • اتحاد مثلث علیه منافع ایران/ بررسی تأثیرات توافق امنیتی میان آمریکا و عربستان بر روابط سعودی‌ها با ایران
  • مناظره آتشین آمریکایی‌ها و سعودی‌ها درباره ایران در شبکه اسرائیلی!
  • 2 مسابقه مهم برای رویداد پادشاهی رینگ در عربستان تایید شدند/ اخبار WWE
  • آیا عادی سازی روابط ریاض و تل آویو قریب الوقوع است؟
  • گزینه‌های آمریکا در برابر بلندپروازی‌های اتمی عربستان
  • الهلال و النصر دست نیافتنی می‌شوند