Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکزکردستان، دبیر جشنواره و رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان گفت: استاد فریدون شهبازیان، «دکتر عماد توحیدی» و «استاد سید علاء الدین یاسینی»، «خلیفه عبدالرحمن غوثی» و «زکریا یوسفی» داوری بخش نهایی هشتمین جشنواره بین المللی «دف نوای رحمت» را برعهده گرفتند.
امین مرادی افزود: هشتمین جشنواره بین المللی «دف نوای رحمت» با حضور ۲۷ استان کشور از ۳۱ مرداد تا ۲ شهریور ۹۷ در محل پردیس سینمایی بهمن سنندج برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مرادی افزود: هیأت داوران این جشنواره را آقایان استاد فریدون شهبازیان، دکتر عماد توحیدی، استاد سید علاء الدین یاسینی، استاد خلیفه عبدالرحمن غوثی و استاد زکریا یوسفی تشکیل می‌دهند که در مدت دو روز آثار هنرمندان تک نواز، گروه نواز و مولودی خوان را مورد ارزیابی قرار می‌دهند.
وی در خصوص معرفی داوران این دوره از جشنواره گفت: استاد فریدون شهبازیان از اساتید شناخته شده کشورو رهبردائم ارکسترموسیقی ملی است.
شهبازیان که عضویت در شورای موسیقی صدا وسیما را نیز در کارنامه خود دارد و در کنار آهنگسازی نغمه‌های ماندگار موسیقی برای بسیاری از خوانندگان مطرح کشوری همچون استاد شجریان، علیرضا افتخاری، محمد اصفهانی و.. آهنگسازی بسیاری از موسیقی فیلم‌های به یاد ماندنی تلویزیون و سینمای ایران را نیز برعهده داشته اند که از آن جمله می‌توان به موسیقی سریال میرزا کوچک خان و موسیقی فیلم‌های دادشاه، آقای هیروگلیف، غبارنشین ها، هیوا، لیلا، شام آخرو بسیاری دیگر از فیلم‌های سینمایی و سریال‌های تلویزیونی را نام برد.
مرادی در خصوص بیوگرافی عماد توحیدی از دیگر داوران این دوره از جشنواره گفت: عماد توحیدی متولد ۱۳۵۱ دارای دکترای سخن شناسی ومؤلف کتاب شیوه دف نوازی پرفروش‌ترین کتاب موسیقی بعد از انقلاب با ۲۲ چاپ و تیراژ بیش از ۹۰۰۰۰ نسخه‌است که علاوه بر کسب جوایزی مانند جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران، جایزه کتاب مرجع دانشگاه کلمبیا به عنوان کتاب شایسته ترجمه از سوی سازمان جهانی یونسکو نیز شناخته شد.
وی گفت: از دیگر داوران این دوره از جشنواره استاد سید علاء الدین یاسینی که سال ۱۳۴۶ متولد شدند.
وی از شاگردان برجسته استاد خلیفه کریم صفوتی و فرزند استاد صدیق یاسینی از دف نوازان مطرح کردستانی است. تسلط کامل به مقام‌های خانقاهی و مولودی خوانی در کنار آموزش افتخاری هنر دف نوازی به علاقه‌مندان تا امروز زمینه حضور صد‌ها نفر نوازنده دف را به عرصه موسیقی فراهم آورده است.
برگزاری ده‌ها برنامه دف نوازی در داخل و خارج از کشور بخشی از فعالیت‌های این هنرمند و استاد توانمند کردستانی بوده است. داوری در دو دوره جشنواره دف نوای رحمت، جشنواره موسیقی جوان از دیگر فعالیت‌های هنری استاد یاسینی می‌باشد.
رئیس حوزه هنری با معرفی استاد خلیفه عبدالرحمن غوثی به عنوان یکی دیگر از داوران نهایی این جشنواره گفت: وی فرزند ارشد خلیفه میرزا آغه عوثی از اساتید بلامنازع هنر دف نوازی ایران زمین
است که از کودکی تحت تعلیم و آموزش پدر بزرگوارشان به فراگیری دف نوازی و مداحی پرداخت و به عنوان شاگرد ارشد مرحوم خلیفه میرزا آغه غوثی تا زمان حیاتشان به دف نوازی و مداحی پرداختند.
داوری در چندین دوره جشنواره موسیقی جوان، داوری جشنواره‌های متعدد داخلی و حضور در هیئت انتخاب دوره هفتم جشنواره دف نوای رحمت بخشی از سوابق هنری این استاد دف نوازی می‌باشد.
تسلط کامل بر مقام‌های خانقاهی و اصیل دف نوازی و همچنین مولودی خوانی از ویژگی‌های این هنرمند توانمند می‌باشد.
مرادی افزود: از دیگر داوران این دوره از جشنواره استاد ذکریا یوسفی هنرمند مطرح و دف نواز کرمانشاهی است که درکارنامه هنری خود علاوه بر تألیف آثاری از جمله در حلقه دف (قطعاتی برای دوره عالی) شیوه نوازندگی دف، شیوه نوازندگی بندیر (برای اولین بار در ایران)، و ۶۰ آلبوم موسیقایی در ژانر‌ها و سبک‌های گوناگون اشاره نمود.
هشتمین جشواره بین المللی دف نوای رحمت از ۳۱ مرداد لغایت ۲ شهریور ۹۷ با حضور هنرمندانی دف نواز از استان‌های مختلف کشور در بخش‌های تکنوازی دو رده سنی نوجوان و بزرگسال آقا وخانم، گروه نوازی و مولودی خوانی در محل پردیس سینمایی بهمن سنندج برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: جشنواره دف نوای رحمت کردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۷۳۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، عباس حسین نژاد دبیر جشنواره با اشاره به استقبال خوب در این دوره به خبرنگار ما گفت : ۱۱۲۹ اثر در پنج بخش به جشنواره رسیده است .
این جشنواره ۱۱ اردیبهشت در فومن برگزار می شود و آثار رسیده  به این جشنواره در بخش های داستان ،شعر طنز ، چند رسانه ای ، نثر طنز و کاریکاتور است؛ که در هر بخش ۴ اثر برگزیده خواهند شد.
دبیر جشنواره ، اصلاح گری اجتماعی را هدف طنز بیان کرد و گفت : بیشترین آثار رسیده برای تهران ، اصفهان ،فارس ،قم و خراسان رضوی است.

دیگر خبرها

  • داوران نوعی نگاه جشنواره کن معرفی شدند
  • داوران نوعی نگاه کن معرفی شدند
  • آغاز فعالیت‌های ارکستر نوای آفتاب در سال ۱۴۰۳/ نخستین کنسرت با موسیقی بدون کلام
  • اسامی داوران مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی اعلام شد
  • اعلام اسامی داوران مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی
  • ارکستر نوای آفتاب سال جدید را با موسیقی بی کلام آغاز می‌کند
  • «احمد» در هند جایزه گرفت
  • دو سالانه سرنا نوازی - لرستان
  • برگزاری هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه
  • طنز رسمی از طنز غیر رسمی عقب افتاده است