Web Analytics Made Easy - Statcounter

در تازه‌ترین رده‌بندی تیم‌های ملی فوتبال جهان از سوی فیفا، ایران با پنج پله صعود برترین تیم آسیایی لقب گرفت و در مکان سی‌ودوم جهان ایستاد. ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۹ ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سایت رسمی فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) امروز (پنجشنبه - 25 مرداد) تازه‌ترین رده‌بندی تیم‌های ملی جهان در ماه ژوئن را منتشر کرد که براین اساس تیم ملی ایران با پنج پله صعود نسبت به رده‌بندی ماه گذشته و با هزار و 471 امتیاز در رده سی‌و‌دوم جهان قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اولین رده‌بندی اعلام شده از جانب فیفا پس از مسابقات جام جهانی 2018 است.

به این ترتیب شاگردان کارلوس کی‌روش که در آخرین رده‌بندی اعلام شده از سوی فیفا پس از چهار سال صدرنشینی در آسیا، به رده دوم قاره کهن سقوط کرده بودند، جایگاه اول این قاره را از استرالیا پس گرفتند. تیم ملی به لطف عملکرد قابل قبول در مرحله گروهی جام جهانی 2018 که حاصلش یک برد مقابل مراکش، یک تساوی برابر پرتغال و یک شکست مقابل اسپانیا بود، بار دیگر به قله فوتبال آسیا بازگشت.

رده‌بندی 10 تیم ملی برتر فوتبال جهان به شرح زیر است:

1- فرانسه 1726 امتیاز (6 پله تغییر)
2- بلژیک 1723 امتیاز (یک پله صعود)
3- بزریل 1657 امتیاز (یک پله سقوط)
4- کرواسی 1643 امتیاز (16 پله صعود)
5- اروگوئه 1627 امتیاز (9 پله صعود)
6- انگلیس 1615 امتیاز (6 پله صعود)
7- پرتغال 1599 امتیاز (3 پله سقوط)
8- سوئیس 1597 امتیاز (2 پله سقوط)
9- اسپانیا 1580 امتیاز  (یک پله صعود)
9- دانمارک 1580 امتیاز (3 پله صعود)

رده‌بندی پنج تیم برتر آسیا نیز به ترتیب زیر است:

1- ایران 1471 امتیاز (5 پله صعود/سی‌و‌دوم جهان)
2- استرالیا 1431 امتیاز (7 پله سقوط/ چهل‌وسوم جهان)
3- ژاپن 1392 امتیاز (6 پله صعود/پنجاه‌و‌پنجم جهان)
4- کره جنوبی 1387 امتیاز (بدون تغییر/ پنجاه‌و‌هفتم جهان)
5- عربستان سعودی 1336 امتیاز (3 پله سقوط / هفتادهم جهان)

انتهای پیام/

R1015161/P1015145/S3,27,1410/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۷۳۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروین: فوتبال ایران از آسیا عقب افتاده است

پیشکسوت تیم ملی فوتبال و باشگاه پرسپولیس با بیان اینکه فوتبال ایران از آسیا عقب افتاده است، گفت: تا زمانی که پول و امکانات در اختیار تیم ملی نباشد، ایران قهرمان جام ملت‌ها نمی‌شود.

به گزارش مشرق، علی پروین، پیشکسوت فوتبال ایران در برنامه تلویزیونی فوتبال برتر درباره حذف تیم ملی در جام ملت‌ها، اظهار داشت: فوتبال ایران از آسیا عقب افتاده است. یک زمانی تیم ملی قهرمان آسیا بود. در جام ملت‌های ۱۹۷۲ در تایلند قهرمان شدیم و پس از آن در دوره بعدی که سال ۱۹۷۶ در تهران برگزار شد هم به قهرمانی رسیدیم اما پس از آن دیگر قهرمان نشده‌ایم!

وی افزود: پس از آنکه در بازی‌های آسیایی ۱۹۹۰ در پکن قهرمان شدیم، در جلسه‌ای با آقای غفوری‌فرد رئیس وقت سازمان تربیت‌بدنی، به عنوان مربی تیم گفتم که ما شانسی قهرمان شدیم. کمتر مربی‌ای چنین صحبتی می‌کند، آنجا اما گفتم که بقیه تیم‌ها با جمبو جت حرکت می‌کنند و ما با موتور پشت سر آنها حرکت می‌کنیم. الان به حرف من رسیدند. فوتبال ما از آسیا عقب است.

پیشکسوت تیم ملی فوتبال و پرسپولیس اضافه کرد: با بوق و کرنا نمی‌شود گفت که ما قهرمان آسیا هستیم. ما نباید به قطر ببازیم، اگر قرار به باخت است باید به کره و ژاپن ببازیم!

پروین یادآور شد: باید از همین الان امکانات، پول و ورزشگاه مجهز در اختیار تیم ملی بگذاریم. الان زمین تمرین تیم ملی مشخص نیست. همه اینها باید کنار هم باشد تا قهرمان آسیا شویم و تا وقتی این اتفاقات نیفتد، هیچ وقت قهرمان نمی‌شویم.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • تنیس روی میز ایران حضور در جمع ۵۰ بازیکن برتر جهان را از دست داد
  • پروین: فوتبال ایران از آسیا عقب افتاده است
  • سقوط ۲۱ پله‌ای نوشاد عالمیان/ رنکینگ ۴۹ جهان از دست رفت
  • ناکامی تیمهای خوزستان درلیگ برتر فوتبال 
  • تلخ و دردناک: قطب والیبال ایران سقوط کرد
  • شاگردان اوسمار ترمز پیکان را کشیدند
  • زمان برگزاری ۳هفته لیگ برتر و مسابقات معوقه
  • شادی از به بادرفتن چندده میلیارد پول استقلال!
  • فیفا با درخواست استقلال موافقت کرد؛ مجوز آسیایی نزدیک تر از همیشه!
  • فیفا با درخواست استقلال موافقت کرد؛مجوز آسیایی نزدیک‌تر از همیشه!