Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@06:17:52 GMT

ملی شدن روستای بسک پیش‌ نیاز جهانی شدن است

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۷۳۱۹۷

ملی شدن روستای بسک پیش‌ نیاز جهانی شدن است

مشاور معاون صنایع دستی و هنرهای دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: ملی شدن روستای بسک گامی به سوی جهانی شدن این روستا است. از این جهت با فراهم کردن ظرفیت‌ها می‌توان به سوی جهانی شدن پیش رفت.

به گزارش ایسنا، ویدا توحدی در مراسم ثبت ملی روستای بسک شهرستان تربت‌حیدریه با بیان این مطلب عنوان کرد: زمانی که پیشنهاد ثبت ملی روستای بسک از سوی معاوت صنایع دستی و هنرهای سنتی استان مطرح شد، ما بایستی منطقه را بازدید می‌کردیم اما با توجه به شناختی که نسبت به مسئولین استانی داشتیم بدون بازدید پرونده این روستا بررسی و تصمیم برآن شد که روستای بسک قابلیت ثبت ملی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: انتظار من از ورودی روستا این بود که جاده‌ای بهتر با حفظ بکری محیط وجود داشته باشد همچین برای توسعه این روستا زیرساخت‌های سنتی روستای بسک بایستی حفظ شود از این جهت برای جهانی شدن بایستی زیرساخت‌های سنتی روستا حفظ شود.

مشاور معاون صنایع دستی و هنرهای دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تصریح کرد: محیط این روستا باید به گونه‌ای طراحی شود، زمانی که گردشگر خارجی وارد روستا می‌شود بتواند اقامت خوبی را داشته و همچنین گردشگر از امکانات و فضای بین‌المللی را در اختیار داشته باشد.

توحدی در خصوص هدف‌های جهانی شدن عنوان کرد: باید صنایع دستی منطقه به عنوان هویت منطقه شناخته شود از این جهت با تمرکز بر این مسائل می‌توان از مهاجرت جلوگیری کرد.

وی اضافه کرد: با اشتغال پایدار، معرفی شهر و روستا، رشد صادرات محصولات صنایع دستی همچنین خانوادگی بودن حرفه‌ ابریشم کشی می‌توان به ثبت جهانی شدن این روستا کمک شایانی کند.

بسک تنها روستای ابریشم استان که ثبت ملی شده است

در ادامه نماینده مردم تربت حیدریه، زاوه و مه‌ولات در مجلس شورای اسلامی گفت: قدم بعدی که ما در نظر داشته ثبت جهانی روستای بسک است. همچنین شهر بایگ و روستای بسک به عنوان اولین روستای ملی کشور که جز 6 روستای ملی است از این جهت امیداریم با توانایی که این روستا دارد به ثبت جهانی نیز برسد.

سعید باستانی عنوان کرد: ابریشم در کشور پدید بسیار مهمی است به‌خصوص در این منطقه که حدود 86 درصد ابریشم کشور از این روستا تامین می‌شود.

وی ادامه داد: در شرایط اقتصادی و تحریم‌های پیش‌رو دو راه برون رفت از این مشکلات داشته توسعه بخش کشاورزی و دومین حمایت از صنعت گردشگری است.

نماینده مردم تربت حیدریه، زاوه و باخرز در مجلس افزود: شهر و بخش بایگ داری پتانسیل‌های بسیار بالایی است همچنین زنجیره ابریشم در این مناطق در حال تکمیل است.

باستانی عنوان کرد: این منطقه به جهت مناطق ویژه سنگ‌های معدنی و آبشارها و همچنین ابریشم به عنوان یک محصول ویژه همه به عنوان یک منطقه ژئوپارک و ژئوتوریست در یک منطقه جمع شده است که در نهایت با بررسی‌های انجام شده این مناطق تبدیل به یک منطقه ژئوپارک خواهد شد.

وی در خصوص طرح‌های هادی و بنیاد مسکن بیان کرد: طرح‌های هادی و بنیاد مسکن در راستای ثبت جهانی شدن این روستا نبوده از این جهت نیازمند یک طراحی زیبا و درخور این روستا هستیم که طرح بومی روستای سبک را به خوبی نشان دهد.

نماینده مردم تربت حیدریه، زاوه و باخرز در مجلس افزود: این روستا به جهت توانایی و پتانسیل‌هایی که داشته توانایی ثبت جهانی شدن را دارد از این جهت اگر این روستا ثبت جهانی شود کمک بسیار شایانی به منطقه خواهد شد

باستانی به اشاره به اینکه زنجیره ابریشم به جهت ارزش افزوده بسیار توان‌مند است، تصریح کرد: اگر منابع مالی برای زنجیره‌های ابریشم اختصاص یابد می‌توانیم در توسعه گردشگری و صنعت ابریشم پیشرفت قابل توجه‌ای داشته باشیم و بر همین اساس این‌گونه فعالیت‌ها کمک شایانی به ثبت جهانی روستا می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام روستای بسک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۷۳۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلایه اهالی روستای حمزه آباد مهاباد از وضعیت اینترنت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، خبرگزاری صدا و سیما به دنبال درخواست مردم به این روستا رفت و شنونده مسائل و مشکلات آنان شد.

موضوعی که انجام بسیاری از خدمات اینترنتی را برای مردم این روستا مشکل کرده است. 

تامین زیرساخت ها وپوشش اینترنت در روستاها، علاوه برافزایش رفاه اجتماعی، بهره مندی روستائیان از امکانات فناورانه یکسان را هم فراهم می کند.

دسترسی آسان به اینترنت درحالی به عنوان یکی ازنیازهای اساسی مردم به شمار می‌رود که این روزها تعدادی از روستاهای مهاباد از جمله حمزه آباد از این نعمت بی نصیب هستند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پیگیری ،مشکلات تردد اهالی روستای رباط قره بیل
  • نبود تیر برق در محله ای از روستای اوغلی تبریز
  • برنامه‌ریزی برای گازرسانی به ۵۰ روستای کرمانشاه
  • گلایه اهالی روستای حمزه آباد مهاباد از وضعیت اینترنت
  • برگزاری جشنواره سماق درآینده نزدیک باحضور گردشگران داخلی وخارجی
  • آغاز آبرسانی به هفت شهر و ۱۳۶ روستای هرمزگان
  • رمزگشایی از ماجرای مرموز روستایی که یک شبه ناپدید شد!
  • آیین سنتی پخت شیربرنج در روستای توندر کوهسرخ خراسان رضوی برگزار می‌شود
  • بسته شدن ورودی روستای ماربین
  • قنات روستای ۱۷ شهریور کلاله به لایروبی و کانال کشی نیاز دارد