Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-18@10:52:37 GMT

تعداد کانون‌های بیماری دام و طیور در استان مرکزی کاهش پیدا کرده است

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۷۳۲۴۰

تعداد کانون‌های بیماری دام و طیور در استان مرکزی کاهش پیدا کرده است

‍‍‍‍‍‍

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی تعداد کانون‌های بیماری دام و طیور در استان مرکزی به شدت کاهش پیدا کرد گفت: ۷۶ مورد واحد متخلف در حوزه دام و طیور در استان مرکزی به مراجع قضایی معرفی شد. ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۲ استانها مرکزی نظرات

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، محسن شانقی با حضور در دفتر خبرگزاری تسنیم در استان مرکزی ضمن بازدید از این خبرگزاری با نحوه فعالیت این خبرگزاری آشنا شده و در جریان فعالیت آن قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"محسن شانقی" در این بازدید پس از تشریح کامل فعالیت این خبرگزاری از سوی مدیر دفتر خبرگزاری تسنیم، به برقراری ارتباط مستمر این خبرگزاری با مجموعه دامپزشکی استان مرکزی تاکید کرد و گفت مجموعه دامپزشکی استان به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌موقع به مردم در زمینه‌های مختلف مربوط به این مجموعه نیاز به همکاری این رسانه دارد.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی با اشاره به اولویت برنامه‌های دامپزشکی استان مرکزی اظهار داشت: اولویت برنامه‌های سازمان دامپزشکی برنامه‌های مشترک دام و انسان از جمله تب مالت، سل، هاری و بیماری‌های واگیردار دامی است که هر ساله موضوع واکسیناسیون و مبارزه با این بیماری‌ها یک قسمت از اقدامات ما است.

وی افزود: موضوع دیگر نظارت بر فرآورده‌های خام دامی، مبارزه با بیماری‌های طیور و زنبور عسل و آبزیان است.

امسال تعداد کانون‌ها به شدت کاهش پیدا کرد

رئیس دامپزشکی استان مرکزی تصریح کرد: در سه ماهه نخست امسال در ماه نخست تعداد کانون‌ها به شدت کاهش پیدا کرد و در این مدت یک میلیون و 357 هزار راس دام بر علیه بیماری‌های مختلف واکسینه شدند و همچنین تعداد کانون‌های بیماری‌های عفونی که شامل تب برفکی، آبله و هاری غیره هستند در حدود 32 کانون بوده که عمده آنها هم تب برفکی بوده است.

شانقی بیان کرد: بازدیدهای کارشناسی که در این مدت در راستای مراقبت از بیماری‌های دامی انجام شده 446 مورد بوده که رد ایم سه ماهه از دامداری‌ها بازدید شده است.

وی ادامه داد: اماکن دامی که در این مدت تحت پوشش مبارزه با بیماری‌های انگلی قرار گرفته 109 واحد بوده و همچنین تعداد دامی که در این سه ماه برعلیه بیماری تب مالت واکسیناسیون شده 219 هزار راس دام بوده که البته تب مالت تنها بر بزغاله ماده وجود دارد به همین سبب آمار در این مورد کمی پایین است.

رئیس دامپزشکی استان مرکزی عنوان کرد: در ارتباط با مایه‌کوبی علیه بیماری هاری سه هزار و 136 غلاده واکسیناسیون شدند و همچنین تعداد هشت هزار و 145 راس گاه هم مورد آزمایش و تست سل قرار گرفتند و تعداد دامی هم که بر علیه بیماری سیاه زخم واکسینه شدند 85هزار راس بوده است.

شانقی خاطرنشان کرد: تعداد جوجه‌ریزی در این مدت هشت میلیون و 73هزار و 769قطعه شامل گوشتی، تخم‌گذار و مادر بوده و مقدار واکسنی هم که علیه بیماری‌های واگیر طیور از جمله برونشیت، نیوکاسل، آنفولانزا و غیره انجام شده 69 میلیون دوز واکسن بوده است.

وی اضافه کرد: تعداد کانون‌ بیماری‌های طیور 11 کانون بیماری عفونی طیور بوده و همچنین تعداد بازدید که به عنوان مراقبت فعال در مراکز صنعتی طیور، روستاها زیستگاه‌ها و کشتارگاه طیور از نظر آنفولانزای فوق حاد طیور دو هزار و 179 مورد بوده و همچنین سه هزار و 659 مورد هم نمونه‌برداری ازمایشگاهی انجام شده است.

رئیس دامپزشکی استان مرکزی تصریح کرد: در رابطه با آبزیان 41 مورد بازدید از مزارع پرورش ماهی به منظور سیستم مراقبت و هزار و 207 مورد نمونه آزمایشگاهی انجام شده است.

شانقی بیان کرد: در حوزه زنبور عسل 15 مورد بازدید از زنبورستان‌ها و هزار و 870 مورد نمونه آزمایشگاهی به منظور تشخیص بیماری‌ها انجام شده و سه کانون هم در این رابطه وجود داشته است.

کشتار بیش از 40 هزار راس دام در کشتارگاه‌های استان مرکزی

وی ادامه داد: در عملکرد اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی 40 هزار و 953 راس دام سبک و سنگین در کشتارگاه‌ها کشتار و دو میلیون و 418 هزار و 796 کیلوگرم هم گوشت قرمز استصحال شده است.

رئیس دامپزشکی استان مرکزی عنوان کرد: 157راس لاشه توسط بازرسان دامپزشکی در کشتارگاه‌ها ضبط و پنج میلیون و905 هزار و 809 قطعه طیور هم در کشتارگاه‌های استان کشتار و 12 میلیون و 976 هزار و 746 کیلوگرم هم گوشت مرغ در کشتارگاه‌های طیور استصحال شده است.

شانقی خاطرنشان کرد: 51هزار و 610 قطعه طیور غیرقابل مصرف بوده که ضبط و معدوم شده و همچنین 22 هزار و 344 بازدید کارشناسی از واحدهای تولید، نگهداری و عرضه انجام شده که در این بازدیدها 51 هزار و 865 کیلوگرم فرآورده ضبط شده است.

وی اضافه کرد: 76 مورد واحد متخلف به مراجع قضایی معرفی شده که در این رابطه 467 مورد هم نمونه برداری از فرآورده‌ها انجام شده است.

رئیس دامپزشکی استان مرکزی تصریح کرد: در عملکرد اداره تشخیص و درمان پنج هزار و 966 نفر دامدار و مرغدار به درمانگاه‌های دامپزشکی مراجعه کرده و همچنین دو میلیون و 336 هزار و 113 قطعه طیور و 20 هزار و 821 راس دام مورد معالجه، کالبدشکافی، آزمایش و جراحی قرار گرفته است.

شانقی بیان کرد:در بحث قرنطینه و امنیت زیستی 477 هزار و 4 قطعه ماهی زینتی و زنده، 280 هزار کیلوگرم پا و پنجه، 44 هزار خوراک و مکمل دام، 22هزار و 407 کیلوگرم مرغ منجمد و 200 هزار و 400کیلوگرم خوراک و مکمل طیور صادر شده است.

به‌گزارش تسنیم، در این بازدید مدیر دفتر خبرگزاری تسنیم استان مرکزی با تشریح برنامه‌ها و فعالیت‌های این رسانه در سطح استان، گزارشی را از نحوه فعالیت این خبرگزاری بین‌المللی در استان مرکزی ارائه کرد.

انتهای پیام/م

R41371/P1486/S6,73/CT16

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۷۳۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیر کانون هموفیلی ایران بیان کرد: وجود ۱۳ هزار بیمار هموفیلی در ایران

به گزارش قدس آنلاین به نقل از کانون هموفیلی ایران، وی گفت: بیماری هموفیلی حدود ۱۷ نوع دارد که در نوع فاکتورهای این بیماری فاکتور ۸ و ۹ مهم ترین فاکتور به شمار می آیند.

برپروشان به مهم‌ترین عامل موثر در ابتلا به بیماری هموفیلی اشاره کرد و بیان داشت: هموفیلی یک اختلال ژنتیکی نادر است که بر توانایی بدن برای تشکیل لخته خون تأثیر می‌گذارد و منجر به خونریزی بیش‌ازحد می‌شود. این بیماری معمولا ارثی است و از مادر به فرزند منتقل می‌شود.

وی افزود: تامین دسترسی عادلانه به درمان و دارو یکی از مهمترین مطالبات جامعه هموفیلی ایران بخصوص در شهرستان‌های مختلف کشور است.

مدیرکانون هموفیلی ایران به مشکلاتی که بیماران هموفیلی زن با آن مواجه هستند اشاره کرد و گفت: زنان هموفیلی با توجه به داشتن عادت‌های ماهیانه طولانی مدت، بیشتر در معرض خطر هستند و باید بسیار بیشتر مراقب بهداشت شخصی خود باشند.

وی با تاکید بر حمایت از بیماران هموفیلی گفت: سازمان غذا و دارو و دولت باید در برابر این موضوع اثبات مسئولیت نموده و عدالت در توزیع دارو را ایجاد کنند تا بتوان به حل مشکلات بیماران هموفیلی امیدوار شد.

وی همچنین به تاثیر کمک از طرف خیرین اشاره کرد و افزود: جهت ادامه کار درمانگاه نیاز به حمایت شدید داریم و در حال مذاکره با بخش خصوصی و مسئولان هستیم که واحد مسئولیت اجتماعی زرین رویا به منظور کمک به بهداشت زنان هموفیلی از اهدای ۵۰۰ هزار پد بهداشتی بانوان تا پایان سال به کانون هموفیلی ایران خبر داد، مای لیدی همچنین به مناسبت روز جهانی هموفیلی، ۴۲ هزار پد بهداشتی بانوان را به بیماران هموفیلی اهدا کرد، که این اقدام‌ها می‌توانند در حمایت از بیماران هموفیلی موثر باشند.

وی افزود: در کنار این موضوع باید مشکلات مالی نیز برطرف شود تا بتوان برای حل مشکلات بیماران هموفیلی، اقدامات مناسبی را انجام دهیم و تجهیزات خود را کامل کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون طیور علیه بیماری «سالمونلا» اولویت سازمان دامپزشکی شد
  • زخم هموفیلی بر تن رنجور بیماران
  • دامداران از چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند
  • تهیه و نگهداری جوجه‌های رنگی در منازل خطرآفرین است
  • کاهش ۳۴درصدی مسمومیت با گاز مواکسید کربن درچهارمحال و بختیاری
  • افزایش بیماران ام اس در خراسان شمالی
  • مبارزه با جوندگان شهری با راهکارهای جدید شهرداری مشهد
  • مدیر کانون هموفیلی ایران بیان کرد: وجود ۱۳ هزار بیمار هموفیلی در ایران
  • اجرای طرح ملی واکسیناسیون رایگان طیور بومی در خمینی‌شهر
  • انجام بیش از ۲۲۰ میلیون نوبت واکسیناسیون طیور در خوزستان