Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل تبلیغات اسلامی استان ایلام، گفت: اساس کار پایگاه‌های فرهنگی و اجتماعی در محلات، خانواده سالم و جوان سالم است که در مقابل آسیب‌های اجتماعی بیمه شوند.

حجت‌الاسلام حشمت‌الله رستمی، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل تبلیغات اسلامی استان ایلام، ظهر امروز (25 مرداد) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، اظهار کرد: در این پایگاه‌ها برنامه‌های مختلف ازجمله برنامه‌های متنوع فرهنگی و اجتماعی با محوریت تقویت جایگاه و بنیان خانواده برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی، تصریح کرد: سازمان تبلیغات اسلامی، به‌منظور ارتقای سطح فرهنگ دینی و عمومی مردم و جلوگیری بروز و پیشرفت آسیب‌های اجتماعی در جامعه از ابتدای سال جاری اقدام به راه‌اندازی 3 پایگاه فرهنگی و اجتماعی در سه محله و منطقه شهر ایلام نموده است.

 

حجت‌الاسلام رستمی، افزود: این سه پایگاه در محله‌های خاتمیه، مهرآباد و سبزی آباد شهر ایلام با محوریت، حضور و استقرار روحانیت با داشتن شرایط و صلاحیت‌هایی که در شرح وظایف پایگاه‌ها آمده است، راه‌اندازی شده‌اند.

 

وی، برگزاری کارگاه‌های پیشگیری از اعتیاد، کارگاه‌های آموزشی سبک زندگی خانواده، جلسات مشاوره پیش از ازدواج و پس از ازدواج، کارگاه‌های پیشگیری از طلاق، مهارت‌های فرزند پروری، جلسات اوقات فراغت، نشست‌های دینی، آموزش احکام و عقاید دینی را ازجمله برنامه‌های این پایگاه‌ها با اهالی و خانواده‌های هر محله عنوان کرد.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل تبلیغات اسلامی استان ایلام، گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی بهداشت برای بانوان، برنامه‌ریزی فرهنگی برای جلب مشارکت جوانان، برگزاری اردوهای تفریحی و زیارتی، کتاب‌خوانی، کارگاه‌های ارتقای مهارت‌آموزی برای زنان خانه‌دار را از دیگر برنامه‌های این پایگاه‌هاست.

 

رستمی، با اشاره به اینکه اساس کار این پایگاه‌ها خانواده سالم و جوان سالم است که در مقابل آسیب‌های اجتماعی بیمه شوند، ابراز کرد: این طرح از بر مبنای تفاهم‌نامه میان وزارت کشور و سازمان تبلیغات اسلامی برگزار می‌شود که انتظار می‌رود سال آینده مناطق بیشتری از ایلام را شامل شود.

 

وی، گفت: دستگاه‌های مختلف ازجمله بهزیستی، شهرداری، بسیج و دیگر نهادهای مرتبط با حوزه فرهنگی و تربیتی در اجرای این طرح بسیار کمک کرده و امید است در اجرا و پیشبرد برنامه‌ها، بتوانیم با برنامه‌ریزی مناسب و تعامل همه فعالان فرهنگی، شاهد رشد و ارتقای سطح فرهنگی جامعه باشیم.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل تبلیغات اسلامی استان ایلام، خاطرنشان کرد: این طرح به مدت 5 سال از ابتدای سال 97 تا سال 1402 اجرا می‌شود که هم‌اکنون در 10 استان کشور در حال اجراست و رایزنی‌هایی برای اجرای این طرح در تعداد بیشتری از استان‌های کشور و در هر استانی در مناطق بیشتری که در معرض آسیب بیشتری هستند، اجرا شود.

پایان پیام/92

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان خشکسالی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روزنامه های ورزشی ورزش ایران فوتبال ایران سیاسی اخبار مساجد مسجد سازمان تبلیغات فرهنگی و اجتماعی پایگاه روحانیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۷۳۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نباید در حوزه فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی دچار غفلت شویم

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه روز یکشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان زنجان، افزود: شورای فرهنگی عمومی یک قرارگاه فرهنگی بوده و ضمانت اجرای مصوبات آن، اقتدار شورا و پیگیری مطالبات است.

وی با بیان اینکه در قرارگاه شورای فرهنگ عمومی مساله شناسی انجام می‌گیرد، اظهار کرد: در این میان بعد از آن فرآیندهای لازم برای حل آن طبق چارچوبهای تعیین شده انجام می‌شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: برنامه‌های استانی طبق نیازهای استانی در شورا پیگیری می‌شود و اگر بودجه تعیین شده در مسیر درست صرف شود نتیجه هم حاصل خواهد شد.

خسروپناه تاکید کرد: هم اکنون ۹۴ مرکز رصد مسائل فرهنگی در کشور شناسایی شده که همه در خدمت شورای فرهنگ عمومی است.

وی با بیان اینکه نباید در حوزه فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی دچار غفلت شویم، افزود: از طرفی برای به نتیجه رسیدن نباید عجله داشته باشیم چون تأثیرگذاری کار فرهنگی به زمان نیاز دارد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: هدف ایران وارد کردن آسیب جدی به تأسیسات رژیم صهیونیستی و یا تلفات جانی نبود و این اقدام ایران در حد یک سیلی زدن بود و اقدام ایران صرفاً یک پیروزی بزرگ نبود و ابعاد مختلفی دارد.

خسروپناه بیان داشت: در واقع ایران اقتدار علمی و فناوری خود را نشان داد و از همه مهمتر، انجام این عملیات موجب انسجام بخشی در سطح کشور شد

وی گفت: تنها اولویت شورا ستاد تعلیم و تربیت است و برای اولین بار نقشه راه سند تحول آموزش در حال تدوین است که در گذشته توجه چندانی به آن نشده بود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، به پیروزی رزمندگان اسلام در عملیات وعده صادق اشاره کرد و گفت: با انجام این عملیات، یک پیروزی تمدنی شکل گرفت و رژیم صهیونیستی بیش از چهار میلیارد دلار برای عملیات پدافندی هزینه کرد.

کد خبر 6084206

دیگر خبرها

  • خبرهای خوب مقابله با آسیب‌های اجتماعی مرتبط با زن و خانواده
  • ساماندهی بیش از ۷ هزار آسیب‌دیده اجتماعی در تهران
  • ترویج معارف قرآنی، دلیلی بر کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • مشارکت مردم در عرصه‌های تولید نیازمند گفتمان‌سازی است
  • کارکنان سازمان فرهنگی سربازان مقابله با هجمه فرهنگی هستند
  • اجرای طرح زیست عفیفانه در جامعه ضروری است
  • جشنواره حضرت خدیجه (س) در کردستان برگزار می‌شود
  • صیانت از همه کودکان وظیفه مرجع ملی حقوق کودک است
  • نباید در حوزه فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی دچار غفلت شویم
  • راه اندازی بانک سفال اورامانات منوط به تامین فضای فیزیکی