Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - «محمد علي الحوثي» رئيس کميته عالي انقلاب يمن پايان آتش بس يکجانبه عمليات نظامي دريايي در اين کشور را اعلام کرد.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از شبکه الميادين؛ «محمدعلي الحوثي» ضمن اعلام اين خبر تأکيد کرد: اين آتش بس صداي ملت يمن را مبني بر رد تجاوزگري و حمايت از صلح به گوش جهانيان رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي تصريح کرد: عدم پذيرش اين آتش بس از سوي کشورهاي عضو ائتلاف متجاوز سعودي و هم پيمانان آنان بار ديگر تأييد کرد، اين کشورها عامل ايجاد تروريسم و تاجران جنگ هستند و از راه نظامي و اقتصادي و به ابزارهاي مختلف مرگ را براي ملت يمن به ارمغان مي آورند.
«محمد علي الحوثي» رئيس کميته عالي انقلاب يمن ماه گذشته طرحي ابتکاري را مبني بر توقف عمليات‌ نظامي دريايي از 31 ژوئيه تا 15 اوت، مشروط به تشديد نشدن حملات نظامي ائتلاف متجاوز سعودي به يمن، ارائه کرد.
وزارت دفاع يمن از اين طرح استقبال کرد و از روز چهارشنبه، اول اوت، اين طرح اجرايي شد؛ اما ائتلاف سعودي اين آتش‌بس را نقض کرد و يک قايق صيادي را در درياي سرخ هدف قرار داد.
ادامه عمليات نيروهاي يمني به مواضع متجاوزان سعودي در عمق خاک عربستان
سخنگوي ارتش يمن از ادامه عمليات نيروهاي مقاومت اين کشور به مواضع نظاميان سعودي در عمق خاک عربستان خبر داد.
«شرف لقمان» سخنگوي رسمي ارتش يمن تاکيد کرد: حملات نيروهاي يمني به مواضع نظاميان سعودي در جيزان و نجران و عسير در خاک عربستان ادامه خواهد يافت و هرگز متوقف نخواهد شد.
سخنگوي رسمي ارتش يمن همچنين گفت: نيروهاي ارتش و کميته هاي مردمي يمن موفق شدند با بررسي دقيق در خصوص کيفيت نبرد، نقش جنگنده هاي دشمن را بسيار تضعيف کنند و توان واکنش سريع و نظامي خود را افزايش دهند.
نيروهاي يمني بارها با شليک موشکهاي بالستيک مواضع متجاوزان سعودي را در خاک عربستان هدف قرار داده اند.
عربستان با حمايت امارات، آمريکا و چند کشور ديگر از مارس 2015 اقدام به تجاوز نظامي به يمن و محاصره زميني، دريايي و هوايي اين کشور کرده است.
جنگ‌افروزي عربستان و متحدانش در يمن تاکنون به کشته شدن بيش از چهارده هزار يمني، زخمي شدن ده‌ها هزار نفر و آوارگي ميليون‌ها يمني منجر شده است.
133/116

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۷۳۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش اوکراین مجبور به جیره‌بندی مهمات شد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، تحلیلگران نظامی  بر این باور هستند که بسته کمک نظامی اخیر آمریکا تنها می‌تواند به اوکراین برای حفظ مواضع فعلی خود در خط مقدم نبرد با ارتش روسیه کمک کند.

اوکراینی‌ها پیش از این در ماه فوریه کنترل آودیئیفکا واقع در منطقه دونتسک در شرق این کشور را از دست داده بودند. نیروهای کی‌یف در پی عدم دریافت تجهیزات و مهمات کافی از سوی متحدان غربی خود طی ماه‌های گذشته کنترل مناطق دیگری را از دست دادند. 

ارتش روسیه هم‌اکنون کنترل حدود ۱۸ درصد از خاک اوکراین را در دست دارد. مسکو همچنین نام ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین را به فهرست «جنایتکاران تحت تعقیب» در روسیه اضافه کرده است.

کارشناسان در حالی شرایط کنونی برای نیروهای اوکراینی را «دشوار» توصیف می‌کنند که به گفته آنها معضل اصلی برای این نیروها عدم ایجاد خطوط دفاعی مستحکم است. این در حالی است که ارتش روسیه سال گذشته با ایجاد خطوط دفاعی مستحکم توانست از مناطقی که فتح کرده بود در برابر عملیات ضدتهاجمی اوکراین دفاع کند. 

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعلام تخلیه ساکنان شرقی رفح برای حمله اسرائیل/حملات شدید حزب الله به مواضع نظامی اسرائیل با 70 موشک
  • اعتراف جاسوس ها درباره اطلاعاتی که به «گروه ۴۰۰» داده‌اند | افشای جزئیات شکست جاسوسی آمریکا و انگلیس
  • بازداشت جاسوس‌های وابسته به آمریکا و رژیم صهیونیستی در یمن
  • الهلال و النصر دست نیافتنی می‌شوند
  • اقدام نیروهای امنیتی یمنی علیه عملیات اطلاعاتی آمریکایی-صهیونیستی
  • حملات توپخانه‌ای ارتش عربستان به سوی شهروندان یمنی | ۱۰ یمنی زخمی‌ شدند
  • زخمی‌ شدن ۱۰ یمنی در حملات ساعات گذشته ارتش عربستان
  • زخمی‌شدن ۱۰ یمنی در حملات ساعات گذشته ارتش عربستان
  • ارتش اوکراین مجبور به جیره‌بندی مهمات شد
  • حماس از مواضع شجاعانه یمنی‌ها در حمایت از فلسطین قدردانی کرد