Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر کشور با بیان اینکه نظام برنامه‌ریزی، اداری، بودجه و بانکی کشور ظالم است، گفت: بیش از ۷۰ سال است که نطام برنامه‌ریزی و بانکی شرایط را به گونه ای ایجاد کرده که همه احساس ظلم می‌کنند و باید در این زمینه تحولی بزرگ ایجاد شو د

به گزارش خبرنگار ایمنا، عبدالرضا رحمانی فضلی پیش از ظهر امروز (پنجشنبه) در همایش گرامیداشت روز ملی تشکل‌ها که در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد با بیان اینکه بزرگترین جبر انسان اختیار است، اظهار کرد: اجتماعی بودن هر فرد اختیاری است و هر فرد می‌تواند در فعالیت‌های اجتماعی مشارکت داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: هیچ دولتی بدون مسارکت واقعی مردم نمی‌تواند به حیات خود ادامه دهد و اگر دولتی این چنین نباشد راه باطل را می‌ورد و شکست می‌خورد.

وزیر کشور با بیان اینکه همه دولت‌ها با توجه به گستردگی نقش‌ها وظایف و مطالبات و خواسته‌ها باید از ظرفیت عطیم مردمی در حوزه نبوغ، خلاقیت، هنر و ... استفاده کند، ادامه داد: دولت و نظام عاقل و جامعه عاقل جامعه‌ای است که مردم را در جهت مشارکت مدیریت و مسئولیت دهد و با این روش شرایط را اداره کند و این مدل موفقی است که نمونه آن را در جهان داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه نمی‌توان گفت به احزاب و تشکل‌ها نیاز نداریم، افزود: دولت نمی‌تواند در چنین شرایطی فعالیت کند، نمی‌توان گفت که محیط زیست مهم است و تشکل‌های محیط زیستی را قبول نداریم، ما باید تلاش کنیم در راستای تقویت تشکل‌ها و باید به ضرورت و نقش آفرینی این نهادها اعتقاد داشته باشیم.

رحمانی فضلی تصریح کرد: انسان‌ها همواره در زندگی خود مشارکت را داشته‌اند و در قالب همکاری های جمعی هر چند کوچک مشارکت مردم را داشتیم.

وی با بیان اینکه سمن‌ها استمرار فعالیت‌های جمعی بشر است، اضافه کرد: اگر امکاناتی به سمن ها می دهیم نباید به عنوان منت تلقی شود، بلکه این یک وظیفه است چرا که به آنها نیاز داریم و باید همه آنها را در همه مراحل تصمیم سازی، تصمیم گیری، اجرا و نظارت مشارکت دهیم و تشکل‌ها و مردم نقش و جایگاه خودشان را باور داشته باشند.

رحمانی فضلی با اشاره به وجود ۱۴۰۰ هزار تشکل ثبت شده در کشور تصریح کرد: توانمندی تشکل‌ها از نظر من مطلوب نیست، چرا که این نهالی است که تازه پا گرفته  با شرایط جدید باید انطباق پیدا کند .

وی ادامه داد: زمانی که به وزارت کشور رفتم تشکل‌هایی را داشتیم که سه سال در صف استعلام بودند و این در حالی است که قانون می‌گوید باید حداکثر تا ۲۰ روز این استعلام انجام شود.

وزیر کشور افزود: در زلزله کرمانشاه تاسیسات، جاده‌ها و مسیرها هوایی دچاز مشکل شده و هر لحظه منتظر بروز حادثه بدتری بودیم و از سوی دیگر توزیع بسته‌های رفاهی بین مردم را داشتیم که مردم کرمانشاه از این امر ناراضی بودند و دلیل این امر را نیز عدم حضور سمن‌های مدیریت بحران می‌دانیم.

وی با تاکید بر اینکه دولت ‌ها قدرت اداره جامعه بدون کمک سمن ها را ندارد، ادامه داد: برای این امر در دولت یازدهم و دوازدهم تعداد سمن‌های ثبت شده دو برابر شده و لایحه را به مجلس برای تصویب ارسال کرده‌ایم.

وزیر کشور با بیان اینکه سمن‌‌ها در شرایط فعلی کشور سمن‌ها می‌توانند در حوزه مصرف کالا و انرژی همکاری خوبی را داشته باشند، اضافه کرد: وقتی کالایی کم است همه مردم باید برای حل مشکل در مصرف بهینه کالا همکاری کنند و این امر تنها از عهده سمن‌ها بر می‌آید.

وی با بیان اینکه نظام برنامه‌ریزی، اداری، بودجه و بانکی کشور ظالم است، افزود: بیش از ۷۰ سال است که نطام برنامه‌ریزی و بانکی شرایط را به گونه ای ایجاد کرده است که همه احساس تحت ظلم قرار گرفتن می‌کنند.

رحمانی فضلی با تاکید بر اینکه نظام برنامه‌ریزی کشور مبتنی بر اراده و مشارکت واقعی مردم نیست، ادامه داد: حکومت قبلی به گونه ای ساخته شد که باید متمرکز اداره می شد و نظام فعلی که مبتنی بر رای مردم است باید فضا را برای مشارکت بیشتر مردم بشکند.

وی تصریح کرد: البته ما وصله پینه های زیادی را انجام دادیم و تغییر نظام اداری و برنامه ریزی تحول بزرگی است که باید آغاز شود و نیاز است تشکل‌ها در این زمینه ورود جدی داشته باشد.

وزیر کشور با بیان اینکه معضل آب موضوع ملی است، ادامه داد: شرایط پیش رو الگوی موفقی از بارندگی را نشان نمی‌دهد و در این زمینه باید مدیریت داشته باشیم.

وی با بیان اینکه حدود ۱۰۰۰ سال گذشته مردم ایران در برابر بحران خشکسالی قنات را به عنوان پیچیده‌ترین نوع کشف آب را در دستور کار قرار دادند، افزود: باید در این زمینه با خلاقیت و نوآوری روند مصرف را بهینه کرده و منابع موجود را مدیریت کنیم.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: سازمان های مردم نهاد عبدالرضا رحمانی فضلی وزیرکشور اصفهان شهردار اصفهان ریاست جمهوری ورزشگاه نقش جهان فناوری های نوین مدیریت شهری اصفهان فردا زاینده رود کشاورزی حمل و نقل عمومي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۷۳۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم برنامه‌ریزی مردمی برای راهپیمایی روز جهانی قدس

استاندار کرمانشاه با اشاره به شعار سال جدید گفت: استفاده از رکن مردمی در تمامی ابعاد منجر به پیشرفت و بالندگی روزافزون انقلاب اسلامی می‌شود و با توجه به نام‌گذاری امسال ضرورت دارد که بسترها و شرایط لازم برای حضور و همکاری خود مردم در برگزاری راهپیمایی روز قدس بیش‌ازپیش فراهم شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، محمد طیب صحرایی امروز _سه‌شنبه هفتم فروردین _ در جلسه هماهنگی برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس اظهار کرد: همگی وظیفه‌داریم که در مقابل ظلم و ستم رژیم غاصب و جعلی صهیونیستی در نسل‌کشی مردم مظلوم غزه، حضوری پرشور و باشکوه در راهپیمایی روز قدس امسال در استان داشته باشیم و با توجه به استفاده از تجربیات سال‌های گذشته و هماهنگی‌های صورت گرفته، امیدواریم که شاهد یک راهپیمایی پرشکوه و درعین‌حال منظم و قابل‌قبول در روز قدس در شهرهای مختلف استان باشیم.

وی با بیان اینکه با توجه به شرارت‌ها و تهاجمات وحشیانه رژیم صهیونیستی باید به‌خوبی به فعالیت‌های تبلیغی و رسانه‌ای برای پوشش مناسب حضور مردم در راهپیمایی روز قدس امسال پرداخت، افزود: باید توجه داشت که فعالیت‌های تبلیغی و رسانه‌ای برای انعکاس تهاجمات وحشیانه این رژِیم غاصب در نسل‌کشی مردم مظلوم غزه بسیار مهم است.

استاندار کرمانشاه با اشاره به نام‌گذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» عنوان کرد: استفاده از رکن مردمی در تمامی ابعاد منجر به پیشرفت و بالندگی روزافزون انقلاب اسلامی می‌شود و با توجه به نام‌گذاری امسال ضرورت دارد که بسترها و شرایط لازم برای حضور و همکاری خود مردم در برگزاری راهپیمایی روز قدس بیش‌ازپیش فراهم شود.

صحرایی بابیان اینکه ما به‌عنوان مسئولان اداری موظف هستیم که شرایط حضور و حرکت مردم را تسهیل کنیم و باید همواره تسهیل‌گر زمینه حضور مردم در بخش‌های مختلف باشیم، تأکید کرد: طبق روایات و احادیث از نشانه‌های آزادگی، جوانمردی و مسلمانی، عدم سکوت و بی‌تفاوت نبودن در برابر ظلم و ظالم است و امروز ما شاهد یک نسل‌کشی وحشیانه هستیم؛ جبهه استکبار با تمامی توان از این نسل‌کشی حمایت و پشتیبانی می‌کند بنابراین وظیفه همه ما بر اساس وظیفه انسانی، اخلاقی و اسلامی ایجاد بستر لازم برای برگزاری راهپیمایی پرشکوه و فراهم ساختن ابراز عقیده مردم در برابر این نسل‌کشی و کودک کشی رژِیم غاصب است.

وی بیان داشت: علاوه بر وظیفه در حمایت از مردم مظلوم غزه از سوی دیگر طی چند مدت گذشته شاهد بودیم که رژیم غاصب صهیونیستی در یک روش غیرانسانی به نمادها و تاریخ ایرانی جسارت کرد ازاین‌رو باید در راهپیمایی امسال روز جهانی قدس در محکومیت این نسل‌کشی‌ها، جسارت‌ها و گستاخی‌ها حضوری گسترده و همراه با بصیرت‌افزایی داشته باشیم چرا که این یاوه‌گویی و جسارت‌های رژِیم کودک کش نباید بدون پاسخ بماند.

کد خبر 739458

دیگر خبرها

  • نگاه تحولی و جهشی به حوزه‌های مختلف لازمه تحقق شعار سال است
  • تحقق شعار سال نیازمند نگاه تحولی و حرکت جهادی است
  • بزرگ‌ترین نعمت خداوند برای بشریت در شب‌های قدر نازل شده است
  • مسئولان با برنامه‌ریزی و عملکرد خود ولایت مداری مردم را حفظ کنند
  • طغیانی: تحقق شعار سال نیازمند ثبات در کشور است
  • مسئولان با برنامه‌ریزی و عملکرد خود ولایت‌مداری مردم را حفظ کنند
  • برنامه ریزی برای رفع بیکاری در کردستان
  • جابه جایی بیش از ۳ میلیون مسافر با ناوگان حمل و نقل عمومی در کشور
  • جابه جایی بیش از ۳ میلیون نفر با ناوگان حمل و نقل عمومی در کشور
  • لزوم برنامه‌ریزی مردمی برای راهپیمایی روز جهانی قدس