Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@08:20:58 GMT

لرستان با کمبود پزشک متخصص و فوق تخصص مواجه است

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۷۳۷۳۳

لرستان با کمبود پزشک متخصص و فوق تخصص مواجه است

خرم آباد -ایرنا - معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: این استان در بیشتر رشته های تخصصی با مشکل کمبود پزشک متخصص و فوق تخصص مواجه است.

عباس پزشکی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در بخش دولتی تنها 2 جراح مغز و اعصاب و4 پزشک ارتوپد در این استان وجود دارد.
وی تاکید کرد: تعداد محدود پزشکان متخصص در این استان جوابگوی نیاز مردم نیست و منجر به مراجعات مردم به خارج از استان می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: در سفر اخیر وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی به استان برای حل مشکلات کمبود پزشک متخصص استان دستور اقدام داده شد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: در رشته های غدد، فوق ریه، فوق جراحی قلب، فوق بیهوشی قلب، فوق جراحی اطفال، فوق گوش و حلق و بینی دچار مشکل هستیم و به وزارتخانه درخواست ارسال شده است و در جلسه شهریور ماه توزیع نیرو از نیاز استان دفاع خواهد شد.
پزشکی ادامه داد: اکنون مشکل کمبود بیهوشی،رادیولوژی و گوش و حلق و بینی مرکز استان برطرف شده است و هیچ اتاق عملی تعطیل نمی شود.
7274/6060

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي علوم پزشكي پزشكان متخصص لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۷۳۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود دارو و واکسن دامی در لرستان نداریم

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی زبردست امروز یکشنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها، اظهار داشت: در راستای رفع مشکلات تأمین دارو و واکسن دامداران و مرغداران استان این اداره کل با همکاری نظام دامپزشکی مبادرت به صدور مجوز فعالیت مراکز درمانی و توزیعی دارو و واکسن کرده است.

وی افزود: در همین راستا ۱۰۳ داروخانه دامپزشکی، ۸۰ درمانگاه دامپزشکی، چهار آزمایشگاه دامپزشکی و ۱۲ شرکت پخش و توزیع واکسن و دارو و دو کارخانه داروسازی دامپزشکی در لرستان فعال بوده و به مشتریان خود خدمات ارائه می‌دهند.

مدیرکل دامپزشکی لرستان، تصریح کرد: باتوجه‌به گستردگی جمعیت دامی روستایی و عشایری استان و افزایش میزان تعداد واحدهای دامپروری صنعتی این اداره کل در راستای تأمین دارو و واکسن‌های دامی موردنیاز در استان اقدام به صدور مجوزهای فعالیت برای متقاضیان واجد شرایط فعالیت در حرفه دامپزشکی کرده است.

زبردست اولویت صدور مجوز مراکز دارویی و درمانی را مناطق و بخش‌های استان عنوان کرد و هدف از این اقدام را دردسترس‌بودن خدمات دامپزشکی برای استفاده بهره‌برداران برشمرد.

وی گفت: با اقدامات انجام شده در حال حاضر هیچ‌گونه کمبود دارو و واکسن دامی در استان لرستان وجود ندارد.

کد خبر 6096978

دیگر خبرها

  • حل معضل کمبود پزشک زن در کشور اولویت مسئولان نیست
  • ائتلاف دریایی اروپا در دریای سرخ با کمبود کشتی جنگی مواجه شده است
  • متخصص ریه: قلیان اکسیژن مبنای علمی ندارد
  • کمبود مرکز دولتی تصویربرداری پزشکی در مرکز گلستان
  • دخالت تکنسین‎‌ها در امور جراحی و زیبایی/ چطور باید شکایت کرد؟
  • راه حل مشکل لاستیک/واردات یا توجه به تولید؟
  • یک مراقب سلامت برای هر کد ملی
  • کمبود دارو و واکسن دامی در لرستان نداریم
  • احداث نیروگاه‌های خورشیدی در شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی مشکل کمبود برق را حل می‌کند
  • ارائه خدمات رایگان پزشکی در قصر قند