Web Analytics Made Easy - Statcounter

اعظم عابد، مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت طه در گفت‌و گو با خبرنگار ایکنا گفت: مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت طه شهرستان گناباد از سال ۱۳۹۰ فعالیت کاری خود را آغاز کرد، اما به طور رسمی از سال ۱۳۹۲ مجوز خود را از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرد.
وی درباره برخی از فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی که در حال حاضر انجام می‌دهد، بیان کرد: مؤسسه در همه زمینه‌های آموزشی وارد شده است و با نظارت اداره آموزش و پروش و همچنین اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان، مرکز پیش دبستانی را به منظور آموزش قرآن برای خردسالان و کودکان راه اندازی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عابد به دیگر برنامه‌های آموزشی که در طول سال برای همه مقطع سنی برپا می‌شود اشاره کرد و افزود: مؤسسه با توانمندی که دارد همواره در بحث آموزش موفق عمل کرده و طی برنامه‌ریزی سالانه، کلاس‌هایی مانند روخوانی، روان‌خوانی، تجوید مقدماتی و پیشرفته، مشاوره‌های قرآن و خانواده و ... را برای بزرگسالان برگزار می‌کند.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه این مرکز ۱۲ مربی متخصص برای آموزش قرآن دارد، مهم‌ترین هدف خود را پرورش مربیان قرآنی و اعزام آنان به مراکز و مدارس قرآنی عنوان کرد. در این راستا، تاکنون نیز ۶۰ نفر مربی مجرب در سطح عالی تربیت شده‌اند.
مدیر مؤسسه طه افزود: این مرکز قرآنی فعالیت گسترده دیگری هم دارد که می‌توان به آموزش قرآن در روستا‌های اطراف و اعزام مربیان به آن مناطق اشاره کرد. آموزش دوره‌هایی مانند روخوانی، روان‌خوانی، حفظ قرآن کریم و همچنین ارائه آموزش‌های لازم به کم‌سوادان از آن جمله هستند.
عابد با تاکید بر اینکه این مؤسسه با کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان نیز همکاری دارد، اظهار کرد: مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت طه به منظور آموزش قرآن به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) با این نهاد تا کنون همکاری خوبی داشته است.
یادآور می‌شود، مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت طه در استان خراسان جنوبی، شهرستان گناباد، خیابان شوریده، بین شوره ۳ و ۴، پلاک ۶۴ واقع شده است.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: تربیت مربیان قرآنی خبرگزاری ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۷۴۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۲۰ درصدی ثبت نام قرآن آموزان البرزی در سامانه حمد

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید جابری انصاری گفت: با توجه به همکاری مناسب مدیران مؤسسات قرآن و عترت و پیگیری‌های انجام شده توسط کارشناسان قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز و برابر مستندات موجود در سامانه حمد میزان ثبت نام قرآن آموزان در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ از رشد ۲۰ درصدی برخوردار بوده است.

وی گفت: رشد ۲۰ درصدی ثبت نام در سامانه حمد، نشان از علاقه وافر جوانان و نوجوانان به فراگیری قرآن و توجه مدیران مؤسسات قرآن و عترت البرز به آموزش این مهم دارد. با توجه به برنامه ریزی های انجام شده و رشد روزافزون حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از فعالیت‌های قرآنی، در سال ۱۴۰۳ این میزان از افزایش بیشتری برخوردار خواهد شد.

کد خبر 6088613

دیگر خبرها

  • مسابقات مرحله استانی قرآن، عترت و نماز در دیلم برگزار شد
  • توسعه فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی برای مدد جویان کمیته امداد امام خمینی (ره)
  • رشد ۲۰ درصدی ثبت نام قرآن آموزان البرزی در سامانه حمد
  • رقابت قرآنی دانش آموزان شمال فارس در سرچهان
  • ایران قوی با مدرسه قوی ساخته می‌شود
  • مسابقات قرآن و عترت مرحله ۱۴ گانه در اشکنان
  • امضای تفاهم نامه همکاری میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • تفاهم نامه میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی منعقد شد
  • 44 هزار دانش آموز کردستانی سفیر سلامت