Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-01@02:47:43 GMT

دف‌نوازان جوان به نیاوران آمدند

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۷۴۱۷۴

به گزارش ایلنا، سومین روز از دوازدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان، روز گذشته چهارشنبه 24 مرداد با هنرنمایی دف‌نوازان، در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد.

در این روز بخش نواحی به سراغ ساز دف رفت و شرکت‌کنندگان راه‌یافته به مرحله نهایی با هم در مقابل هیات دورانی متشکل از مسعود حبیبی، سید عطاالله سلامیه، فرزاد عندلیبی و عبدالرحمن غوثی به رقابت پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت‌کنندگان در دو بازه زمانی 9 الی 13 و 14 الی 16 روی صحنه آمدند و اجراهای خود را در سه رده سنی الف، ب و ج ارائه کردند.

اجراهای صحنه‌ای شرکت‌کنندگان راه‌یافته به بخش نهایی جشنواره با دف‌نوازی گروه سنی الف آغاز شد. آران حسن‌زاده به عنوان نخستین شرکت‌کننده با سازش وارد صحنه شد. سپس مرضیه شمسی، پرنیان سلیمانی، علی کاربین، محمد مرادی، کی ناز کیا الوندی، ریحانه نجارزاده تربتی و وحید نظیری ایلخچی یک به یک به نواختن پرداختند.

داوران از هر یک از نوازندگان که روی صحنه حاضر می‌شدند سوالاتی پرسیدند و پس از اجرای‌شان از آن‌ها خواستند بخشی دیگر که در سوالات مطرح می‌شود را نیز بنوازند.

پس از استراحت، نوبت به گروه سنی ب در این رقابت رسید. این گروه که شامل هشت شرکت‌کننده بود، یک به یک روی صحنه حاضر شدند تا به اجرا بپردازند. علیرضا احمدی، کاوه سلیمانی، سعید فرزانگان، محمد مهدی قاسمی، سید محمد حسین کارپسند، مجتبی محربی، امیرمحمد نیک منش و سامی هوشیانی اسامی بودند که در این رده سنی دیده می‌شد.

داوران در این بخش به اهمیت تکنوازی و بیان ریتمیک اشاره کردند و از نوازندگان خواستند لطافت و گوش نوازی را نیز در حین اجرای شان در نظر بگیرند.

آرمین حسن نژاد، نرگس ربانی، فرید زندی، حامد سهرابی، امیر محمد شریفی، بهشاد صفایی، محمدرضا قلی پور، محبوبه پور فروشانی و عرفان مرادی شرکت کنندگان رده سنی ج بودند که بازه زمانی آخر را به خود اختصاص دادند. آرمین حسن نژاد اولین شرکت‌کننده این بخش بود و در ادامه هشت رقابت‌کننده بعدی دف به دست گرفتند. داوران مانند رده‌های سنی الف و ب از آن‌ها خواستند قسمت دیگری که سوال می‌شود را نیز بنوازند.

دوازدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان با دبیری هومان اسعدی و با مشارکت گسترده استادان برجسته موسیقی کشور توسط انجمن موسیقی ایران، با حمایت معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری دفتر موسیقی، بنیاد رودکی و فرهنگسرای نیاوران از ۲۲ مرداد در حال برگزاری است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: فرهنگسرای نیاوران هومان اسعدی دوازدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۷۴۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه تا ۱۰۰ برابری در انتظار استخراج‌کنندگان غیرمجاز رمزارز

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق (توانیر)، مصطفی رجبی مشهدی افزود: تاکنون بیش از ۸ هزار مرکز غیرمجاز شناسایی و از این مراکز بیش از ۳۰۰ هزار دستگاه ماینر گردآوری و تحویل مراکز قضایی شده است.

وی با اشاره به این که برای تأمین برق این دستگاه‌های غیرمجاز می‌بایست نیروگاهی به بزرگی ۱۱۰۰ مگاوات احداث می‌شد، گفت: کار رصد، رهگیری و شناسایی ماینر‌های غیرمجاز به‌صورت پیوسته در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت توانیر با بیان این که بر اساس قوانین جدید ماینر‌های کشف شده، امحا خواهد شد گفت: در صورت کشف دستگاه‌های غیرمجاز استخراج رمزارز، صاحبان دستگاه‌ها از زمانی که مشخص شود به‌صورت غیرمجاز از برق استفاده کرده‌اند، تا صد برابر تعرفه‌های برق مشمول جریمه خواهند شد.

رجبی مشهدی با توصیه به علاقه‌مندان این کسب‌وکار برای دریافت مجوز‌های لازم ادامه داد: دارندگان دستگاه‌های مجاز می‌توانند از ساعت ۱۲ شب تا ۷ صبح بدون محدودیت به استخراج اقدام کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سریال نون خ ترادژی زندگی هنرمند سیستانی شد
  • نمایش «اسب قاتلین» دو اجرایی شد
  • خرید بلیت موزه‌های مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران اینترنتی شد
  • برگزاری دوره‌ی آموزش مهارت‌های رسانه‌ای موبایل آوین نو
  • جریمه تا ۱۰۰ برابری در انتظار استخراج‌کنندگان غیرمجاز رمزارز
  • وحید اسداللهی رِنگ‌های آذربایجانی را به تالار وحدت می‌آورد
  • صدور گواهی حفظ قرآن برای ۸۰۰ هزار نفر از شرکت‌کنندگان در طرح «زندگی با آیه‌ها»
  • دوقلوهای آواز ایرانی در شهر اصفهان به روی صحنه می‌روند
  • رابطه استفاده از آسانسور با کاهش عمر
  • استفاده از آسانسور عمر شما را کوتاه می‌کند!