Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این دو زن که یکی از آنها اندونزیایی به نام "سیتی آسیه" و دیگری ویتنامی به نام "دوئان تی هوئونگ" هستند متهم‌ شده‌اند به اینکه در تاریخ ۱۳ فوریه در ترمینال فرودگاه شهر کوآلالامپور ماده سازنده گاز اعصاب VX را روی صورت کیم جونگ نام، برادر ناتنی کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی اسپری کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در آن زمان کیم جونگ نام که در اواسط دهه ۴۰ عمرش بود، منتظر سوار شدن به هواپیمایی به مقصد ماکائو بود و بعد از آلوده شدن به این ماده اعصاب ۲۰ دقیقه بعد جان خود را از دست داد.

دادگاه عالی شاه علم مالزی حکم ادامه روند بررسی این پرونده را صادر کرد. قاضی دادگاه اعلام کرد که این قتل می‌تواند" یک ترور سیاسی" باشد و یک توطئه از قبل پیش بینی شده است که بر همین اساس جلسه دیگری برای دفاعیات این دو متهم دستکم تا دو ماه آینده برگزار می‌شود. با این حال وی تاکید کرد که شواهد کافی برای محکوم کردن این دو زن به اتهام قتل وجود دارد.

وکیل یکی از زنان متهم به قتل برادر رهبر کره شمالی به خبرنگاران اعلام کرد: ما عمیقا از صدور این حکم ناامید و مایوس شدیم اما تمام تلاش خود را در جلسه دفاعیات انجام خواهیم داد.

این دو زن که در دهه ۲۰ سالگی به سر می‌برند هم‌اکنون در زندان هستند و اعلام کرده‌اند که گناهکار نیستند.

دادستان این پرونده اعلام کرده است: مهم‌ترین سرنخ در این پرونده این است که آنها سم ایکس داشته‌اند و تحقیقات نشان می‌دهند که کیم جونگ نام با این سم کشته شده است. این دو زن با مجازات اعدام مواجه هستند.

وکلای این زنان در گذشته اعلام کردند که کشتن کیم جونگ نام براساس انگیزه سیاسی انجام شده است و مظنونان زیادی در این ارتباط وجود دارند.

اگر دادگاه شواهد موجود در این پرونده را کافی نمی‌دانست در این صورت پرونده از رده خارج شده و دو زن تبرئه می‌شدند.

خانواده‌های این دو متهم جوان اعلام کردند، هر دو درباره انجام این ترور فریب خورده‌اند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۷۴۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت متهم عرضه برنج تقلبی در مشهد

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی امروز گفت: متهم به عرضه برنج با برند تقلبی در مشهد به ۴۹ میلیارد و ۷۶۵ میلیون ریال محکوم شد.   سید مرتضی مدنی افزود: پرونده تقلب در بسته بندی برنج به ارزش چهار میلیارد و ۹۷۷ میلیون ریال در شعبه دوم بدوی تعزیرات حکومتی مشهد رسیدگی شد.   وی اضافه کرد: شعبه با توجه به مستندات در پرونده، اتهام تقلب را محرز دانست و علاوه بر ضبط برنج های تقلبی، متهم را به جزای نقدی معادل ۱۰ برابر ارزش تقلب محکوم کرد.   مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی گفت: بازرسان جهاد کشاورزی در بازرسی از یک انبار برنج با مشاهده مخلوط کردن برنج های تقلبی و بی کیفیت در کیسه های برنج درجه یک گزارش این پرونده را برای رسیدگی به اداره کل تعزیرات حکومتی مشهد ارسال کرده بودند.

دیگر خبرها

  • رد رشوه ۱۱۰ میلیون ریالی ماموران وظیفه شناس در هلیلان
  • رد رشوه ۱۱۰ میلیون ریالی ماموران وظیفه شناس در هلیلان 
  • محکومیت متهم عرضه برنج تقلبی در مشهد
  • ۲ مـعشوقه و یک شوهر
  • حضور در انتخابات از پشت میله‌های زندان؟
  • «مشکل واقعی» ترامپ با قاضی پرونده خود در منهتن
  • ترامپ در دادگاه حاضر شد/ او نخستین رئیس‌جمهور سابق آمریکاست که در یک پرونده جنایی محاکمه می‌شود
  • ترامپ در دادگاه منهتن برای پرونده‌ای جنایی؛ سایه این محاکمه بر سرنوشت سیاسی او
  • (ویدئو) محاکمه ترامپ در دادگاه برای یک پرونده جنایی
  • محاکمه ترامپ در دادگاه نیویورک آغاز شد