Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کهگیلویه و بویراحمد؛ معاون قضایی دادگستری استان در این همایش  گفت: بیش از 170 کشور در جهان از جمله کشور ما درگیر پدیده شوم اعتیاد و مواد مخدر هستند.
فرخیانی افزود:کشور ما به جهت همسایگی با دو کشور که منبع تولید مواد مخدر دنیا هستند زیان های اجتماعی و آسیب های جدی را تحمل کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در ادامه با بیان اینکه طبق آمار سازمان جهانی"کشور ما یکی از کشورهای پیش رو در مبارزه با مواد مخدر است" گفت:بیش از 3 هزار شهید را در راه مبارزه با مواد مخدر و قاچاقچیان این پدیده شوم تقدیم اسلام وانقلاب کرده ایم.
معاون قضایی دادگستری استان افزود:کشور افغانستان که از همسایگان مرزی ماست بیش از 92 درصد از مواد مخدر دنیا را تولید می کند.
فرماندار گچساران نیز در این همایش گفت:در شهرستان گچساران 6 مرکز باز پروری وجود دارد که یک مرکز مربوط به بانوان و5 مرکز دیگر مربوط به آقایان است.
رحیمی با بیان اینکه ماهیانه 40 نفر از بیماران اعتیاد در این مراکز پذیرش می شوند افزود:بخش خصوصی و دولتی با همکاری بهزیستی به این افراد خدمات رسانی می کنند که در باز پروری و بازگشت به زندگی موثر است.
فرماند انتظامی گچساران نیز با اشاره به اینکه این همایش با همکاری دانشگاه علمی کاربردی گچساران برگزار شد گفت: باتوجه به اینکه اقدامات نیروی انتظامی در مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از معضلات اعتیاد به تنهایی کافی نیست باید با همکاری مراکز علمی،دانشگاه ها و آموزشگاه های همگانی برای بالا بردن سطح آگاهی مردم و پیشگیری از مصرف مواد مخدر گامهای موثری برداریم.
سید محمد موسوی افزود:در 5 ماهه سال 97 بیش از 275 کیلوگرم انواع مواد مخدر در گچساران کشف وضبط شد که 62 درصد نسبت به مشابه سال گذشته افزایش داشته است. وی گفت: در این مدت بیش از 5 باند قاچاق متلاشی، بیش از 60 نفر خرده فروش در شهر دستگیر، 187 معتاد جمع آوری بیش از 17 قاچاقچی مواد مخدر دستگیر شده اند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: کهگیلویه و بویراحمد مواد مخدر فرماندار گچساران رحیمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۷۴۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان شمالی دومین استان کشور در مبارزه با مواد مخدر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ محمد رضا حسین نژاد در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، هدف گذاری واولویت اصلی امسال ستاد مبارزه با مواد مخدر استان را جدیت بیش از پیش همه دستگاه‌ها در پیشگیری دانست و بر اجرای قوی‌تر طرح یاریگران زندگی در روستا‌ها و تقویت انجمن خیرین در حوزه آموزشی و نیز عمومی با هدف جلوگیری از انحراف تاکید کرد.
وی افزود: تصمیم بر آن شد، در ورودی‌های استان با تهیه کانکس و دیوارکشی در ایست و بازرسی‌ها، گام مهمترین برای پیشگیری از توزیع مواد مخدر برداریم.
استاندار همچنین در خصوص حوزه درمان اضافه کرد: در این هدف گذاری، مقرر شد، ۱۰۰ مرکز ترک اعتیاد به ۱۲۷ مرکز فعلی افزوده شود.

دیگر خبرها

  • همایش اقتصاد اسلامی در مواجه با چالش‌های اساسی اقتصاد ایران
  • برنامه پیشگیری و درمان اعتیاد با رویکرد مردمی سازی
  • خراسان شمالی دومین استان کشور در مبارزه با مواد مخدر
  • هدف گذاری اصلی ستاد مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی پیشگیری باشد
  • تعداد مراکز ترک اعتیاد در خراسان شمالی به ۱۲۷ مرکز می‌رسد
  • هدف گذاری ستاد مبارزه با مواد مخدر باید پیشگیری باشد
  • چهره شهر تهران از اعتیاد و توزیع مواد مخدر پاک شده است
  • لحظه کشف ۱۰۰۰ کیلو شیشه از یک تریلی! + ویدئو
  • لزوم افزایش آگاهی‌های اجتماعی در مبارزه با مواد مخدر
  • کشف ۵.۵ تن مواد مخدر در مرز‌های کشور در نوروز