Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@13:18:10 GMT

همایش لشکر فرشتگان در قم برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۷۴۵۴۵

همایش لشکر فرشتگان در قم برگزار شد

همایش " لشکر فرشتگان" همزمان با فرارسیدن روز مقاومت اسلامی در قم برگزار شد. ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۹ استانها قم نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، همایش "لشکر فرشتگان" با حضور خواهر شهید "حسین شیخان"  پیش از ظهر امروز در سالن آیت‌الله خامنه‌ای حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد. 

در این مراسم سرکار خانم عطیه نیکوکلام معاون خواهران اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان قم تکریم و تعظیم از مقام شامخ شهدا را یک وظیفه غیرقابل‌انکار دانست و اظهار داشت: یاد و خاطره همه شهدا به‌ویژه شهید "شیخان" را گرامی می‌داریم، باید از سجایای شهدا بهره‌مند شده و وجود سراسر شور و نشاط دانش آموزان دراین محفل زینت بخش دلیری‌ها و رشادت‌های شهدا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه مراسم، سرکار خانم منصوره یحیوی از طلاب حوزه علمیه خواهران به ایراد سخن پرداخت و گفت: در هیچ جای دنیا، رزمندگانی که می‌جنگند سربند ندارند اما بستن سربند یکی از ویژگی‌های رزمندگان ایرانی در جنگ تحمیلی هشت‌ساله تحمیلی بوده و حتی یکی از راه‌های تشخیص شهدای ایرانی از عراقی بستن سربند از طرف ایرانی‌ها بود.

وی با بیان خاطراتی از مادر شهید معصومی گفت: مادر این شهید بزرگوار در خاطرات خود گفته وصیت‌نامه فرزند خود را بعد از 25 سال پیداکرده است، خداوند متعال جوانان پاک، مؤمن و انقلابی را هیچ‌گاه بی‌اجر و مزد نمی‌گذارد و در بهشت برین جایگاهی ابدی در نظر گرفته است.

یحیوی خاطرنشان کرد:باید به تمام اهدافی که مدنظر آرمان‌های انقلاب اسلامی است با کمک نسل سوم انقلاب دست‌یافته و نباید در این راه عقب‌نشینی کرد بلکه باید ایمان خود را قوی‌تر کنیم و در برابر دسیسه افکنی دشمنان و فشار تحریم‌ها ایستادگی داشته باشیم.

خطیب و سخنران حوزه علمیه خواهران با تأکید بر اینکه شهدا اهل تفکر بوده و تمام سعی‌شان آمادگی برای ظهور امام عصر(عج) بوده است، افزود: فوکویاما یکی از متفکران غربی معتقد است به شیعه ایرانی به دو جهت نمی‌توان نفوذ کرد چراکه شیعه ایرانی دو بال‌سرخ شهادت که مصداق امام حسین(ع) و بال سبز که ظهور و حضرت مهدی(ع) هستند، بنابراین تا زمانی که شهید و شهادت باشد باید زندگی کرد.

یحیوی بدترین گناه را یأس از درگاهی الهی دانست و ابراز کرد: باید راهی را که شهیدحججی‌ها رفته برویم، در برخی روایات آمده کسی که خواستار شهادت است بعد از نمازهایش آیه‌الکرسی بخواند، و اگر در مقدراتش شهادت را ننوشته باشند، تقدیرات را می‌توان تغییر داد و در تقدیرش شهادت را بنویسند.

در پایان مراسم، سرکار خانم شیخان خواهر شهید "حسین شیخان" با بیان خاطراتی از شهید شیخان هدف همه شهدا را لبیک گفتن به امام زمان(عج) خود دانست و گفت: شهید شیخان دانشجوی رشته اقتصاد بوده و در زمان شاه جلسات مذهبی را در شهر برقرار می‌کردند، و در آن تفسیر قرآن و احکام گفته می‌شد، البته در آن زمان انجام کارهای فکری امر راحتی نبود و با سختی‌های فراوانی این کارها انجام می‌شد.

وی افزود: شهید شیخان نیز تأکید بر انجام مطالعه داشتند، این شهید بزرگوارمسئولیت بنیاد شهید سه شهر قم، کرمانشاه و لاهیجان را بر عهده داشته و قبل و بعد از انقلاب فعالیت بسیار بالایی داشتند، این شهید می‌گفتند حتی اگر یک‌لحظه انسان آرام بنشیند و کاری برای انقلاب و راه اهل‌بیت(ع) انجام ندهد خیانت کرده است.

همچنین در این مراسم از خانواده شهید "حسین شیخان" ودانش آموزان فعال دربرگزاری محفل لشکر فرشتگان تجلیل شد.

انتهای پیام/ش

R7854/P1377/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۷۴۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست علمی « وعده صادق و جامعه ایرانی » برگزار می شود

به گزارش خبرنگار مهر، سلسله نشست‌های علمی پژوهشکده تمدنی شهید صدر (ره) با موضوع وعده صادق و جامعه ایرانی برگزار می‌شود.

در این نشست محمدعلی فتح الهی دانشیار علوم سیاسی و رئیس پژوهشکده مطالعات سیاسی و بین الملل و طیبه محمدی کیا عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و عطاالله بیگدلی عضو هیأت علمی دانشگاه جامع امام حسین (ع) به ایراد سخنرانی می‌پردازند و دبیر علمی نشست حمید دهقانیان مدیر اندیشکده مطالعات ایران است.

زمان برگزاری سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴ الی ۱۶ در محل پژوهشکده تمدنی شهید صدر (ره) خواهد بود.

علاقمندان می‌توانند از طریق اینجا در این نشست شرکت کنند.

کد خبر 6086495 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • اولین اجلاسیه شهدای ارتشی کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود
  • میدان امام (ره) اصفهان جمعه میزبان همایش بزرگ «پهلوان ایرانی»
  • دومین کنگره شهدا در چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود
  • نخستین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می‌شود
  • عملیات «وعده صادق» اثبات ایستادگی رهبر و ملت ایران بر مواضع نظام بود
  • برگزاری مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان
  • مراسم بزرگداشت شهید سپهبد قرنی در خرم آباد
  • مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می شود
  • نشست علمی « وعده صادق و جامعه ایرانی » برگزار می شود
  • شهید رحیمی فرصت نکرد رخت دامادی به تن کند/ امانتداری و وظیفه‌شناسی آوازه شهید فاضل بود