Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-26@15:30:15 GMT

چند کیلو کاهش وزن در یک ماه صحیح است؟

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۷۴۵۵۵

چند کیلو کاهش وزن در یک ماه صحیح است؟

 

کاهش وزن باید در هفته نیم تا یک کیلوگرم و در ماه حدود دو الی چهار کیلوگرم باشد



یک متخصص تغذیه عنوان کرد: کاهش وزن افراد در سه حالت ممکن است اتفاق بیفتد، از بین رفتن توده چربی، از دست دادن آب بدن و از دست رفتن عضلات بدن که البته تنها یکی از این موارد می‌تواند یک کاهش وزن طبیعی محسوب شود .



دکتر حسینی افزود: کاهش وزن در حالت طبیعی باید «در هفته نیم تا یک کیلوگرم» و «در ماه حدود دو الی چهار کیلوگرم» باشد که این کاهش وزن در صورتی که از توده چربی باشد، در لاغری مؤثر و مداوم تر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!





وی تصریح کرد: اگر فردی به هر دلیلی با کاهش وزنی روبرو شود که از آب بدن او کاسته شده باشد، تاثیری در شرایط فرد نخواهد داشت، علاوه بر آن، اگر از طریق رژیم‌های نادرست اقدام به کاهش وزن کند، به طوری که عضلات خود را از دست بدهد، با به هم ریختن سوخت و ساز بدن، وزن سابق فرد مجددا برگشته و حتی ممکن است با افزایش وزن بیشتری نسبت به قبل نیز مواجه شود.



این متخصص تغذیه با بیان این‌که اصول رژیم غذایی سالم برای همه تقریبا یکسان است، گفت: اگر فردی مثلا بیماری کلیوی، کبد چرب یا دیابت داشته باشد، روی نحوه لاغری او نیز موثر خواهد بود، علاوه بر آن، بسته به وزن و سن افراد هم ممکن است فرآیند لاغری تغییر کند، در حقیقت رژیم غذایی اصولی که توسط متخصصان ارائه می‌شود، به شرایط فردی بستگی دارد.



حسینی در پاسخ به این که آیا به طور کلی افرادی که دچار اضافه وزن هستند باید مورد خاصی را از غذای خود حذف یا کم کنند، توضیح داد: در بیشتر رژیم‌های ایرانی که منجر به چاقی می‌شود، مصرف چربی بیش از سهم پیشنهادی است، چربی به دلیل این‌که غذا را خوشمزه می‌کند، علاوه بر آن سیرکننده نیز هست، چه در تهیه غذا در منزل و چه در آشپزخانه‌های بیرون از منزل، بیشتر استفاده می شود. از لحاظ قیمت نیز، استفاده از چربی ها مقرون به صرفه است. به همین دلیل هم مردم کشور ما از مصرف بالای چربی برخوردار هستند.



به گفته این متخصص تغذیه، علاوه بر عوامل ذکر شده که منجر به مصرف چربی و تجمع آن در بدن افراد می‌شود، کم حجم بودن چربی نیز در مقایسه با مواد خوارکی دیگر مانند میوه که فضای بیشتری را اشغال می‌کند، موجب آن می‌شود که افراد متوجه مصرف بالای آن نشوند، بنابراین با در نظر گرفتن این موارد، افراد می‌توانند تا حدودی از افزایش وزن خود جلوگیری کنند.



عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار داشت: اگرچه ورزش به عنوان یک فعالیت مثبت، همیشه باید در نظر گرفته شود و اثرگذاری مثبتی نیز در کم شدن وزن دارد، اما با توجه به این که افراد ممکن است در سنین بالا دارای اضافه وزن باشند و مشکلات جسمی مانند دیسک کمر، آرتروز زانو و ... داشته باشند، بنابراین انجام فعالیت‌های ورزشی برای همه افراد تحت رژیم مقدور نخواهد بود.

منبع: بیتوته

منبع: پارسینه

کلیدواژه: ورزش کاهش وزن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۷۴۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با کاهش ساعات اداری حقوق افراد کاهش نخواهد داشت/ ساعات و روزهای کاری ما نسبت به برخی از کشورها بیشتر است

سید محمد حسینی معاون امور پارلمانی رئیس جمهور در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به تعطیلی روز‌های هفته گفت: جزئیات لایحه به این صورت بود که به جز روز جمعه یک روز دیگر نیز باید تعطیل باشد. در کمیسیون اجتماعی مجلس نظرات مختلف بر سر تعطیلی پنجشنبه و یا شنبه وجود داشت. با توجه به اینکه عملا در تهران پنجشنبه‌ها تعطیل است نظر دولت بر تعطیل شدن پنجشنبه‌ها بود و بیشترین ارتباط هم با دنیا از طریق تهران است. همه وزارت خانه‌ها منتظر نظر مجلس هستند، اما دولت هم نظر رسمی خود را اعلام کرده است.

وی ادامه داد: دولت تا الان ۴۴ ساعت کاری را مبنا قرار داده بود، اما بعد پیشنهاد ساعت کاری دو ساعت و نیم را داد و بعد هم مجلس این ساعت را ۴۰ ساعت اعلام کرد که دولت هم با آن موافق است و حقوق افراد هم تغییری نخواهد کرد. اگر بخش خصوصی بخواهد اقدام خاصی انجام دهد مربوط به وزارت کار است.

حسینی افزود: در دولت دهم بحث‌هایی مطرح شد مبنی بر اینکه تعطیلی ما از همه جا بیشتر است، اما بعد از بررسی دیدیم که چنین موضوعی صحت ندارد و تازه اگر تعطیلی ما در هفته دوروز باشد تازه میتوان گفت که با برخی از کشور‌ها یکی هستیم. حتی ساعات کاری ما نسبت به برخی ازکشور‌ها بیشتر است. مردم علاوه بر کار زندگی خود را نیز دارند مخصوصا ما که تاکید بر ارتباط با خانواده داریم این تعطیلات کمک کننده است. حتی در دوران کرونا که ساعات کاری کم بود گاهی بازدهی بیشتری داشتیم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • لاغری در یک هفته ؛ نکات مهم برای کاهش وزن در یک هفته
  • هفت نکته برای کاهش وزن اگر فکر می‌کنید «ژن چربی» را دارید
  • شیوه‌ای مناسب برای کاهش وزن
  • با کاهش ساعات اداری حقوق افراد کاهش خواهد یافت؟
  • غذا‌هایی که شکم تخت به شما هدیه می‌دهد
  • با کاهش ساعات اداری حقوق افراد کاهش نخواهد داشت/ ساعات و روزهای کاری ما نسبت به برخی از کشورها بیشتر است
  • داروی اوزمپیک شخصیت افراد را تغییر می‌دهد؟
  • این اسید لاغرتان می‌کند
  • انهدام ۲۱ باند زورگیر و قاپ زن در تهران
  • همه چیز درباره انگ اجتماعی