Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-06@20:23:11 GMT

آلبوم اپرای مولوی/«نقطه سر شب» رادیو تهران

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۷۴۷۰۶

آلبوم اپرای مولوی/«نقطه سر شب» رادیو تهران

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز؛ بهزاد عبدی صاحب اثر آلبوم اپرای مولوی به نام Rumi، دیشب مهمان برنامه نقطه سر شب رادیو تهران بود.

آلبوم اپرای مولوی به نام Rumi اثری از بهزاد عبدی توسط کمپانی معتبر Naxos آلبوم اپرای مولوی به نام Rumi اثری از بهزاد عبدی توسط کمپانی معتبر Naxos منتشر شده است. این آلبوم توسط ارکستر ناسیونال اوکراین به رهبری ولادیمر سیرنکو اجرا شد و اپرای عروسکی آن به کارگردانی بهروز غریب پور نیز روی صحنه رفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبدی در برنامه نقطه سر شب رادیو تهران در این باره گفت: کمپانی Naxos شرایط ویژه خودش را برای انتشار آثار دارد و در قانون کپی رایت سختگیرانه عمل می کند. خوشحالم که آواز ایرانی در دامنه ای گسترده تر از ایران و کشورهای فارسی زبان منتشر شده است و مخاطبان بسیاری توانسته اند با آواز و موسیقی ایرانی ارتباط برقرار کنند.

بهزاد عبدی اظهار کرد: برگزاری فستیوال موسیقی ایرانی طبیعتا در حیطه موسیقی فولکلور نگاه می شود. اما در این اثر از بعد موسیقی کلاسیک به آن پرداخته ایم. تمام تلاشم بر این بوده است تا موسیقی ایرانی را در سطوح جهانی معرفی کنم.

این کمپانی پیشتر آثاری از رضا والی و امیرمهیار تفرشی پور را منتشر کرده بود و اکنون آلبوم اپرای مولوی به نام Rumi را 85 سایت برای مخاطبان ارائه داده اند.

محمد حسین توتونچیان تهیه کننده و ناشر موسیقی نیز درباره انتشار آثار ایرانی در مارکت های جهانی گفت: موسیقی ما به لحاظ فرهنگی و تاریخی قابلیت بسیاری برای جهانی شدن دارد اما ضعف ما در برقراری ارتباط بین کمپانی های خارجی و هنرمندان است. اگر بتوانیم این موانع را از سر راه برداریم بخشی از راه را طی کرده ایم. قسمت دیگر نیز به محدودیت ها و تحریم ها به لحاظ بستن قرارداد ها و پرداخت های مالی باز می گردد. متاسفانه عرصه هنر و موسیقی نیز از گزند تحریم ها در امان نبوده است.

توتونچیان اضافه کرد: در تمام دنیا موسیقی کلاسیک و در کشور ما موسیقی کلاسیک ایرانی به اندازه موسیقی پاپ طرفدار ندارد. البته که در موسیقی پاپ نز با رعایت استانداردهای بین المللی می توانیم جایگاهی شایسته تر داشته باشیم. دوستداران موسیقی خاص محلی، مقامی و فولکلور در همه جا هستند. این موسیقی می تواند به نوعی جاذبه فرهنگی و توریستی بدل شود .

توتونچیان عنوان کرد: سریعترین راه دسترسی به عرضه جهانی آثار موسیقایی، تولید محتواهای تصویری مانند ویدئو کلیپ ها و تیزرها است تا به درستی در رسانه ها منتشر شوند و موسیقی ما به جایگاه جهانی اش نزدیکتر شود..

شب موسیقی رادیو تهران از مجموعه برنامه های نقطه سر شب، چهارشنبه ها از ساعت 22 تا 2 بامداد از موج اف-ام، ردیف 94 پخش می شود.

انتهای پیام/

279 / 28 رادیو تهران اپرای مولوی بهزاد عبدی نقطه سر شب موسیقی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: رادیو تهران اپرای مولوی بهزاد عبدی موسیقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۷۴۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیروزی منچسترسیتی مقابل لسترسیتی با گل دیدنی وینسنت کمپانی (لیگ برتر انگلیس - 6 می، 2019) / فیلم

سال 2019 در چنین روزی و در چارچوب هفته سی و هفتم رقابت های لیگ برتر انگلیس، دو تیم منچسترسیتی و لسترسیتی در ورزشگاه اتحاد به مصاف هم رفتند. این دیدار تا دقیقه 70 با تساوی بدون گل دو تیم در جریان بود تا اینکه وینسنت کمپانی با شوتی دیدنی از راه دور، دروازه کاسپر اشمایکل را باز کرد.

دانلود (3.6MB)

دیگر خبرها

  • پیروزی منچسترسیتی مقابل لسترسیتی با گل دیدنی وینسنت کمپانی (لیگ برتر انگلیس - 6 می، 2019) / فیلم
  • آلبوم «عشق ناباور» به زودی منتشر می‌شود
  • آلبوم «عشق ناباور» آماده شد
  • «عشق ناباور» با رهنمودهایی از محمدرضا لطفی شنیدنی شد
  • بزرگداشت نیمای آواز ایرانی در چهل و ششمین نشست «آیین آواز»
  • دوقلوهای اصفهانی آهنگ شیرازی منتشر کردند/داستان به روز رسانی شدن!
  • همایش مشترک رادیو تهران برای پیدا کردن افراد مستعد در کرمانشاه
  • همایش مشترک رادیو تهران برای پیدا کردن  افراد مستعد در کرمانشاه
  • قرارداد سث رالینز با WWE تمدید شد
  • تماشای یک منظومه عاشقانه و انسانی در تهران/ چرا کارگردان شدم؟