Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-24@19:40:10 GMT

500 مربی برای طرح حفظ ملی قرآن آموزش می‌بینند

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۷۴۷۶۲

به گزارش ایکنا از اصفهان به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین رضا صادقی در جمع شرکت کنندگان در دوره تربیت مربی حفظ قرآن کریم شهرستان اصفهان اظهار داشت: مقام معظم رهبری(مدظله العالی) می فرمایند: اگر بخواهیم همه‌ قرآن را بیاموزند، عده‌اى باید در اوج قرار گیرند؛ مثل همه چیز دیگر.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همین‌ طور كه اگر بخواهید ورزش همگانى شود، باید عده‌اى قهرمان را جلوی چشم مردم نگهدارید؛ اگر بخواهید قرآن در خانه‌ها، بین بچه‌ها، بین بزرگ‌ها، بین زن‌ها و مردها رواج پیدا كند، بایستى قهرمانان قرآنى را احترام كنید.

وی در ادامه افزود: متاسفانه قهرمانان قرآنی آنگونه که باید و شایسته شان و منزلت آنان است مورد تکریم و تجلیل قرار نمی‌گیرند و این یک برای یک جامعه اسلامی ضعف بزرگی محسوب می‌شود و این امر یک وظیفه همگانی است و باید به این مهم اهتمام ویژه داشت، زیرا که این موضوع در ترویج فرهنگ قرانی بسیار مهم موثر و تاثیرگذار است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه به مقام و برکات قرآن کریم اشاره و خاطر نشان کرد: اگر با قرآن مانوس شویم و در زندگی خود به قرآن عمل کنیم هیچ دشمنی حتی ترامپ و صهیونیست ها هم نمی‌توانند باعث هراس و ترس ما شوند.

صادقی در ادامه به مهجوریت قرآن کریم اشاره کرد و گفت: هزینه‌های برگزاری برنامه‌های قرآنی، کلاس‌های قرآنی و... نیازمند هزینه‌های مالی بسیاری است، اما به دلیل کمبود بودجه و همچنین موقوفات منطبق با اجرای برنامه‌های قرآنی همچنان قرآن کریم مهجور مانده است و باید تمام افرادی که می‌توانند به خصوص مربیان قرانی در این زمینه به ترویج فرهنگ وقف برای قرآن بپردازند.

وی در ادامه به برگزاری آزمون سراسری قرآن کریم در سال گذشته اشاره کرد و گفت: خدا را شاکریم که سال گذشته بیش از 29 هزار نفر در سراسر استان در آزمون سراسری قرآن کریم شرکت کردند و این افراد 11 درصد از کل شرکت کنندگان در سراسر کشور بودند و این دستاورد بزرگی محسوب می‌شود اما کافی نیست و باید بیش از گذشته برای ترویج فرهنگ قرانی در جامعه فعالیت شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه به اجرای طرح تربیت مربی حفظ قرآن کریم در استان اصفهان اشاره کرد و گفت: براساس سهمیه سازمان اوقاف و امور خیریه امسال باید 350 مربی برای اجرای طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم آموزش داده شوند که خوشبختانه با تدابیری که اندیشیده شده است پیش بینی می‌شود که بتوانیم تا پایان سال جاری 500 نفر را در قالب این طرح آموزش دهیم.

انتهای پیام

 

منبع: ایکنا

کلیدواژه: حافظ قرآن طرح ملی حفظ قرآن اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۷۴۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل رهبر معظم انقلاب از پخش برنامه رمضانی تلاوت قاریان نوجوان از شبکه قرآن

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی از پخش تلاوت ترتیل روزانه یک جز از قرآن کریم توسط قاریان نوجوان شهر مقدس قم، از شبکه قرآن و معارف سیما تجلیل و قدردانی کردند.

مقام معظم رهبری ضمن تقدیر از برگزار کنندگان این جلسه قرآنی، آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها و شبکه قرآن و معارف سیما و با تحسین از این نوجوانان عزیز علاقمند به قرآن کریم فرمودند: 

«مکرراً این برنامه را از رسانه ملی دیده‌ام. برگزاری آن، اقدامی عالی است. من جداً از این جلسه‌ی قرآنی لذت می‌برم و خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم.»

برنامه تلاوت روزانه یک جزء از قرآن کریم با حضور بیش از ۲۰۰ دانش‌آموز از مدارس متوسطه اول شهر مقدس قم در حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها ضبط و در ماه مبارک رمضان پخش و هم اکنون نیز بعد از برنامه اذانگاهی ظهر هر روز از شبکه قرآن و معارف سیما رسانه پخش می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • برگزاری محفل انس با قرآن کریم در منزل شهیدان خلیل سلیمی و محمدباقر سلیمی + تصاویر
  • تجلیل رهبر معظم انقلاب از پخش برنامه رمضانی تلاوت قاریان نوجوان از شبکه قرآن
  • حمیدرضا نصیری و محمدرضا زاهدی نمایندگان ایران در مسابقات قرآن مالزی
  • قرآن کریم؛ در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان
  • ثبت نام ۱۹۸ کردستانی در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن
  • ثبت نام ۱۶۱۸ نفر در آزمون نوزدهمین دوره اعطای مدرک تحصیلی به حافظان قرآن کریم
  • ۲۰ هزار حافظ قرآن کریم در سطح استان خراسان رضوی وجود دارد
  • تربیت میلیونی حافظان قرآن کریم باید به یک مطالبه عمومی و گفتمان تبدیل شود
  • تجلیل از قاریان و عوامل اجرایی جمع خوانی قرآن کریم در بروجرد
  • ببینید | از کجا بفهمیم نماز هایی که میخوانیم بدرد قیامت می خورد؟