Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اصفهان- ايرنا- وزير کشور گفت: کشور نيازمند تشکل هاي مردم نهاد در زمينه مديريت بحران است زيرا در مواقع بحراني خود مردم به بهترين نحو مي توانند به يکديگر ياري برسانند.

به گزارش ايرنا، عبدالرضا رحماني فضلي روز پنجشنبه در همايش گراميداشت روز ملي تشکل ها و مشارکت هاي اجتماعي در اصفهان افزود: هيچ دولت و نظامي بدون مشارکت واقعي مردم نمي تواند به حيات واقعي خود ادامه دهد زيرا گستردگي فعاليت ها و کارها به گونه اي است که نظام از پس همه آنها برنمي آيد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: براي مثال در زلزله کرمانشاه ديديم که با وجود کمک ها و خدمات، مديريت صحيحي در توزيع آنها وجود نداشت و در اينجا بود که تشکل هاي مردم نهاد در زمينه هاي مديريت بحران مي توانستند به بهترين نحو شرايط توزيع خدمات و امکانات امدادي را فراهم کنند.
وزير کشور گفت: يک دولت و نظام عاقل به بهترين نحو از مشارکت مردم بهره مي برد و بسياري از اختيارات را به مردم واگذار مي کند و بايد بدانيم که بدون اين امر نمي توان کشور را اداره کرد.
رحماني فضلي با بيان اينکه يک جامعه نيازمند حزب، گروه و تشکل هاي اجتماعي است، افزود: در جوامع کنوني حکومت ها نمي توانند به تک تک افراد مراجعه کنند و نظر آنها را به کار گيرند اما استفاده از فکر و انديشه تشکل ها و سازمان هاي مردم نهاد مي تواند برآيندي از افکار همه شهروندان باشد.
وي اضافه کرد: وقتي مي گوييم صنف کاميون داران بايد بپذيريم که يک اتحاديه و تشکلي در اين زمينه بايد وجود داشته باشد و فعاليت کند و يا به عنوان مثال، محيط زيست نيز نيازمند تشکل هاي مردم نهاد است.
او ادامه داد: بنابراين تقويت و بها دادن به تشکل ها و ايجاد بستر مناسب براي نقش آفريني آنها نيازمند اعتقاد واقعي ماست.
وزير کشور تاکيد کرد: خدمت به تشکل ها و سازمان هاي مردم نهاد يک لطف و منت نيست بلکه وظيفه ما به شمار مي رود زيرا دولت و نظام نيازمند مشارکت اين گروه ها هستند.
رحماني فضلي تاکيد کرد که انديشه ها و فعاليت هاي سازمان هاي مردم نهاد بايد در همه زمينه ها مانند تصميم سازي، تصميم گيري، اجرا، پيشگيري و نظارت دخيل باشد و خود اعضا نيز اين نقش ها را قبول داشته و به آن اهميت دهند.
وي با بيان اينکه 14 هزار تشکل در کل کشور وجود دارد، گفت: اين تعداد در سال 92 حدود هفت هزار تشکل بود و ما سعي کرديم روند ارائه مجوز و استعلام ها را به 20 روزکاهش دهيم.
وي خاطرنشان کرد: حتي سازمان هاي مردم نهادي که در اين 20 روز موفق به اخذ مجوز نمي شوند بر مبناي دستور من با مسئوليت وزير کشور مي توانند فعاليت خود را آغاز کنند.
رحماني فضلي خاطرنشان کرد: پيش از آغاز دولت تدبير و اميد تشکل هايي وجود داشتند که بيش از سه سال براي استعلام آنها مي گذشت و هنوز موفق به شروع کار نشده بودند اما در اين دولت بستر مناسب براي فعاليت سازمان هاي مردم نهاد مهيا کرديم زيرا اعتقاد داريم بدون مشارکت مردم نمي توان امور را پيش برد.
او با اشاره به تاکيد رئيس جمهوري براي بها دادن بيشتر به سازمان هاي مردم نهاد، تصريح کرد: بر همين مبنا لايحه مربوطه به مجلس تقديم شده تا پس از تصويب، شرايط فعاليت تشکل هاي مردمي بهتر شود.
وزير کشور با اشاره به مشکلات اخير به ويژه تحريم هاي امريکا نيز گفت: شرايط به گونه اي است که سازمان هاي مردم نهاد در بخش هاي مختلف توليد، مصرف و صرفه جويي مي توانند بيشتر مشارکت کنند و نهضت و جريان هايي در رابطه با استفاده بهينه از آب و برق به راه اندازند.
رحماني فضلي با بيان اينکه بالغ بر 178 اختيار را مي توان از دولت به مردم واگذار کرد، گفت: اين ميزان مي تواند به هزاران اختيار ديگر افزايش پيدا کند زيرا تشکل هاي مردم نهاد توانايي انجام بسياري از اين امور دارند.
وي تاکيد کرد: در واگذاري امور کشور به مردم نبايد بخل ورزيد و مانع شد زيرا همه ما وظيفه داريم شرايط بهبود فعاليت هاي تشکل هاي مردمي را فراهم کنيم و همه فعاليت ها بايد در چارچوب قانون باشد.
رحماني فضلي درباره آب نيز گفت: کمبود منابع آبي موضوعي ملي است که بايد با مديريت مصرف، تغيير الگوها و همپنين ايجاد منابع آبي جديد بر آن چيره شويم.
او با بيان اينکه در زمان ايجاد برخي از صنايع مانند فولاد مبارکه بايد به فکر منابع آبي نيز مي بوديم، افزود: در زمان حاضر مشکل اصلي به توزيع آب برمي گردد و بايد براي آنها راه حل هاي مناسب پيدا کنيم زيرا ساکنان ايران در هزاران سال گذشته با وجود خشکسالي هاي فراوان راهکارهايي ماندن حفر قنات را عملي کردند.
وي ادامه داد: در زمان خشکسالي سازمان هاي مردم نهاد مي توانند با اقناع مردم شرايط تغيير الگوي مصرف و کشت را ايجاد کنند.
همايش گراميداشت روز ملي تشکل ها و مشارکت هاي اجتماعي ويژه تشکل هاي مردم نهاد استان اصفهان پنجشنبه با حضور عبدالرضا رحماني فضلي وزير کشور و 300 نفر از نمايندگان و فعالان حدود 250 سازمان مردم نهاد در اصفهان برگزار شد.
22 مرداد در تقويم رسمي کشور به روز تشکل ها و مشارکت هاي اجتماعي نامگذاري شده است.
نزديک به 14 هزار سازمان مردم نهاد مجوز دارد در کشور ثبت شده که از اين تعداد 86 درصد فعال و 14 درصد غيرفعالند يا فعاليت کمي دارند.
وزير کشور چهارشنبه شب وارد اصفهان شد و امروز پنجشنبه پس از شرکت در جلسه شوراي تامين استان اصفهان در همايش گراميداشت روز ملي تشکل ها حضور يافت.
عصر امروز نيز جلسه شوراي اقتصاد مقاومتي استان اصفهان با حضور وزير کشور در استانداري برگزار مي شود.
6020 / 3011 /
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۷۴۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار سیلابی شدن مسیل‌ها در تهران

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران از صدور هشدار زرد هواشناسی برای چهار روز آینده در این استان خبر داد و گفت: شهروندان از حضور در ارتفاعات و حاشیه رودها بپرهیزند.  

به گزارش مشرق، با اعلام استانداری تهران، حامد یزدی مهر، بعدازظهر یکشنبه از صدور هشدار زرد هواشناسی مبنی بر وقوع فعالیت متناوب سامانه بارشی و وزش باد شدید از ظهر دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه تا روز پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ماه خبر داد و اظهار کرد: در مدت مذکور، وقوع مخاطراتی نظیر بارش باران، رگبار و رعد و برق برای همه استان تهران به ویژه نیمه شمالی و ارتفاعات پیش‌بینی شده است.

یزدی مهر در مورد لغزندگی جاده‌ها، آب گرفتگی بعضی معابر و اختلال در ترددها، به ویژه در نیمه شمالی استان هشدار داد و گفت: احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها وجود دارد لذا از همه مردم استان تهران و گردشگران احتمالی می‌خواهیم ضمن عدم توقف در بستر مسیل‌ها از حاشیه رودخانه فاصله بگیرند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران در رابطه با وقوع مه و محدودیت دید در گردنه‌های کوهستانی نیز هشدار داد و گفت: با توجه به هشدار زرد صادر شده، امکان لغزش سنگ و ریزش بهمن در ارتفاعات بالادست دور از انتظار نیست لذا از همه عزیزانی که قصد تردد در مناطق کوهستانی را دارند می‌خواهیم در صورت عدم ضرورت از تردد در این محورها خودداری کنند.

وی توصیه اکید کرد که از فعالیت‌های کوه نوردی به ویژه صعود به ارتفاعات بالادست در مدت مذکور خودداری شود و با توجه به احتمال وقوع باد شدید در مدت یاد شده در نیمه جنوبی، غربی و ارتفاعات شرقی در فعالیت‌های عمرانی احتیاط و از تردد کنار سازه‌های نیمه‌کاره پرهیز شود.

یزدی مهر بر ضرورت استحکام سازه‌های موقت و سست مانند داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و پاک سازی دهانه پل‌ها لایروبی کانال‌ها و نهرها و آماده سازی و راه اندازی سامانه‌های ضد تگرگ و سایر تجهیزات برای آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی تاکید و عنوان کرد: به همه بهره‌برداران و پیمانکاران عرصه منابع طبیعی و آبخیزداری توصیه می‌شود تمهیدات لازم را در مورد هشدار صادر شده بیاندیشند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران از ابلاغ هشدار زرد صادر شده توسط هواشناسی به همه دستگاه‌های اجرایی و امدادی عضو ستاد مدیریت بحران خبر داد و گفت: با توجه به هشدار ابلاغی، مدیریت بحران تا پایان فعالیت سامانه‌های مذکور در آماده باش خواهد بود.

دیگر خبرها

  • هشدار سیلابی شدن مسیل‌ها در تهران
  • هشدار نارنجی؛ آماده‌باش مدیریت بحران برای ۱۸ استان
  • چرا تشکل های دانشجویی دانشگاه را اصل نمی دانند؟/ گزارش
  • آخرین وضعیت مناطق سیل زده
  • آخرین وضعیت مناطق سیل زده کشور/ تشکیل ستادهای آمادگی بحران
  • آخرین وضعیت مناطق سیل زده | تشکیل ستادهای آمادگی بحران در استان‌ها
  • آخرین وضعیت مناطق سیل زده/ تشکیل ستادهای آمادگی بحران در استان‌ها
  • ۱۵۰۰ بانوی خودسرپرست کردستانی گواهینامه فنی وحرفه‌ای دریافت کردند
  • راه اندازی نخستین ایستگاه مدرن لرزه نگاری برخط کشور در قشم
  • جزیره قشم در نگاه سازمان مدیریت بحران جایگاه ویژه‌ای دارد