Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: رشته علوم تجربی در استان با حضور 7 هزار و 956 شرکت کننده شامل 4هزار و 962 دانش آموز دختر و 2 هزار و 994 دانش آموز پسر بیشترین تعداد شرکت کننده های گروه کنکور سال 97 را به خود اختصاص داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از عصراترک، عباس سعیدی، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: 14 هزار و 874 دانش آموز مقطع متوسطه خراسان شمالی در کنکور سراسری سال 97 با هم به رقابت پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به رشد 14.84 درصدی در مقایسه در سال گذشته ادامه داد: این در حالی است که تعداد شرکت کنندگان در سال 96، 12 هزار و 952 نفر بود.

سعیدی اضافه کرد: در رشته علوم ریاضی وفنی یک هزار و 160نفر شامل 352 دانش آموز دختر، 808 دانش آموز پسر، در رشته ی علوم انسانی 2 هزار و 708 نفر شامل 1589 دانش آموز دختر و 1119 دانش آموز پسر شرکت داشتند.

وی افزود: هم چنین در رشته ی هنر یک هزار و 137 نفر شامل 763 دانش آموز دختر و 374 دانش آموز پسر، در رشته ی زبان های خارجی یک هزار و 513 نفر شامل 762 دانش آمورز دختر و 751 دانش آموز پسر حضور داشتند.

سعیدی گفت: رشته علوم تجربی در استان با حضور 7 هزار و 956 شرکت کننده شامل 4هزار و 962 دانش آموز دختر و 2 هزار و 994 دانش آموز پسر بیشترین تعداد شرکت کننده های گروه کنکور سال 97 را به خود اختصاص داد.

وی تعداد دانش آموزان دختر در کنکور سال جاری 8 هزار 828 نفر و تعداد دانش آموزان پسر را 6 هزار و 46 نفر اعلام کرد.

سعیدی ادامه داد: 3 دانش آموز از خراسان شمالی در رشته های هنر و تجربی از شهرستان های بجنورد، شیروان و اسفراین موفق به کسب رتبه های زیر 10 منطقه خراسان شمالی شدند.

وی خاطر نشان کرد: هم چنین 8 نفر در رشته تجربی، 5 نفر در رشته ریاضی، 6 نفر در رشته انسانی، یک نفر در رشته زبان و 2 نفر در رشته ی هنر موفق به کسب رتبه های بین 10 تا 100 منطقه خراسان شمالی شدند.

سعیدی افزود: تعداد رتبه های بین 10 تا 100 در سال گذشته 29 نفر در تمامی رشته ها بود که این تعداد در سال جاری به 22 نفر کاهش داشته است.

وی اضافه کرد: در رتبه های بین 100 تا 1000 تعداد 212 نفر در تمامی رشته های در سال گذشته بودند، در حالی که در سال جاری این تعداد کاهش داشت و به 169 نفر رسیده است.

سعیدی عنوان کرد: شهرستان شیروان با 68 نفر برتر بیشترین تعداد رتبه های زیر 1000 استان و فاروج با 2 نفر کمترین تعداد را به خود اختصاص داد.

 

انتهای پیام /

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۷۵۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشن تکلیف ۴۰۰ دانش آموز در هندیجان

سیدحسین موسوی مدیرآموزش وپرورش هندیجان گفت: جشن تکلیف فرشته های ۹ ساله شهرستان هندیجان با اجرای برنامه های متنوع و مفرح و به یاد ماندنی با زبان و اجرایی نو و جذاب برگزار گردید.

او افزود : معارف ناب دین اسلام را به زیبایی باید به نسل جدید منتقل کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • فروش تضمینی سوالات آزمون های استخدامی و کنکور با رمزارز؛ با پرداخت ۲۰ میلیون تومان وکیل شوید | سوالات کنکور تجربی و انسانی چند؟
  • نتایج اولیه کنکور دکتری منتشر شد
  • طرح شهاب آموزش و پرورش بعد از ۱۲ سال چه دستاوردی داشت؟
  • برگزاری جشن تکلیف ۴۰۰ دانش آموز در هندیجان
  • تفاوت های کنکور در ایران و افغانستان      
  • طرح شهاب آموزش و پرورش بعد از ۱۲ سال چه دستاوردی داشت؟ / استعدادیابی تنها روی کاغذ
  • کدام کشورها بیشترین میزان جرایم سایبری در جهان را دارند؟ (+ اینفوگرافی)
  • هنرنمایی زیبای دختر دانش آموز روی تخته سیاه با گچ
  • ماجرای اخراج شهید مهدی زین الدین از مدرسه
  • معافیت دارندگان مدال طلای المپیادهای علمی از کنکور