Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد شریفی مقدم دبیر کل خانه پرستاری ایران در گفتگو با خبرنگار  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  اظهار کرد: پرستاری یکی از مشاغل سخت کشور است از این رو بسیاری از پرستاران هیچ تمایلی به اضافه کاری در بیمارستان‌های دولتی، خصوصی و یا مراکز درمانی ندارند.

وی ادامه داد: پرستارانی که استخدام رسمی دولت هستند حقوق ثابت ماهانه دولتی دریافت می‌کنند اما نیروهای شرکتی در برخی از دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور همین حقوق ماهیانه را با تاخیر دریافت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شریفی مقدم با اشاره به ادغام کارانه پرستاران با اضافه کاری تحت عنوان طرح قاصدک گفت: اجرای طرح قاصدک و یکی بودن اضافه کاری با کارانه پرستاران سبب شده است تا اضافه کاری پرستاران با تاخیرهای یک ساله و به همراه کارانه‌ آن ها پرداخت شود، مسئله ای که پرستاران را از نظر مسائل مالی با مشکل مواجهه کرده است.

کمبود شدید نیروی پرستار در کشور

دبیر کل خانه پرستاری ایران عنوان کرد: محیط سخت کاری، نرخ پایین اضافه کاری ها و جدا نبودن اضافه کاری از کارانه پرستاران سبب شده است تا بسیاری از همکاران حاضر به اضافه کاری در محیط کاری خود نباشند و همین مسئله باعث ایجاد کمبود نیرو در برخی از مراکز درمانی شده است.

وی ادامه داد: امروزه پرستاران به ازای هر ساعت اضافه کاری بین 4 تا 6 هزار تومان دریافت می‌کنند که دربرابر کار بسیار سخت‌آن ها  مبلغ بسیار ناچیزی  است.

وی ادامه داد: طی شش ماه گذشته، جلساتی متعدد با معاونت پرستاری وزارت بهداشت مبنی بر جداسازی اضافه کاری از کارانه پرستاران انجام ولی تا به امروز نتایج مثبتی حاصل نشده است.

شریفی مقدم اضافه کرد: من امیدوارم اضافه کاری پرستاران از کارانه آنها که تحت عنوان طرح قاصدک انجام می‌شود از یکدیگر تفکیک شود زیرا پرستاران را با مشکلات مالی و تاخیر در پرداخت مطالبات رو به رو می‌سازد.

انتهای پیام/

آیا طرح قاصدک به نفع پرستاران است؟

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار پزشکی وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۷۵۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه‌های تغذیه‌ای برای کودکان در معرض اضافه وزن و چاقی

مشکل اضافه وزن و چاقی در کودکان، امروزه به صورت یک مشکل همگانی در جهان درآمده و به سرعت نیز رو به افزایش است.   به گزارش ایسنا، چاقی جزو مشکلات همگانی دوران کودکی و نوجوانی به حساب می‌آید و به سرعت در حال افزایش است. چاقی در سنین کودکی می‌تواند منجر به چاقی در بزرگسالی شود؛ به طوری که ۴۰ تا ۹۰ درصد کودکانی که دچار چاقی هستند در بزرگسالی از چاقی رنج می‌برند.   وزن زیاد می‌تواند عوارض متعددی مانند فشار خون بالا، دیابت، بیماری‌های قلبی و عروقی، بلوغ زودرس در دختران و تاخیر در بلوغ پسران، ابتلا به برخی سرطان‌ها مانند روده و معده، مشکلات تنفسی و مشکلات روحی مانند افسردگی و کاهش اعتماد به نفس شود.   با توجه به عوارض چاقی، پیشگیری از اضافه وزن کودکان اهمیت دارد و با راهکارهای متفاوت می‌توان از اضافه وزن کودکان و نوجوانان جلوگیری کرد.   تعریف قانون برای وعده‌های غذایی از افزایش وزن کودکان و نوجوانان جلوگیری می‌کند. بهتر است وعده های اصلی و میان وعده‌ها در ساعت مشخصی مصرف شوند.   کودکان باید به موقع بخوابند تا صبح زود از خواب بیدار شوند و فرصت کافی برای خوردن صبحانه داشته باشند. صبحانه خوردن باعث می‌شود تا کودکان صبحانه خوردن را از والدین خود بیاموزند.   چیپس و سیب‌زمینی سرخ‌کرده مقدار زیادی چربی دارند؛ بهتر است بجای سیب‌زمینی پخته از سیب‌زمینی تنوری یا پخته استفاده کرد. همچنین میان‌وعده‌های سالم مانند میوه و سبزی در برنامه روزانه کودکان لحاظ شود. تزیین میوه‌ها و سبزیجات می‌تواند کودکان را به خوردن این گروه از خوردنی‌ها ترغیب کند.   بجای استفاده از سس مایونز می‌توان با استفاده از ماست و سبزی‌های خشک‌شده معطر، روغن زیتون و لیموی تازه یک سس برای کودکان تهیه کرد.   کاهش مصرف نوشابه و آبمیوه‌های صنعتی و جایگزین کردن آب، دوغ کم‌نمک و عرقیات سنتی با نوشابه و آبمیوه صنعتی در برنامه‌ غذایی کودکان قرار گیرد.   بستنی جزو خوراکی‌های سرشار از مواد قندی به حساب می‌آید و کالری زیادی دارد. با توجه به ویژگی غذایی بستنی، بهتر است کمتر مصرف شود. برخی از کارشناسان حوزه تغذیه پیشنهاد می‌دهند با استفاده از آبمیوه‌های طبیعی می‌توان برای کودکان بستنی یخی درست کرد.     شیرینی، شکلات و انواع فست‌فودها نباید به عنوان پاداش و جایزه برای کودکان و نوجوان استفاده شود؛ چرا که کودکان تصور می‌کنند که خوراکی‌هایی از این دست نسبت به سایر خوراکی‌ها بهتر هستند.   اگر تمایل به خوردن کیک و شیرینی دارید، حتی‌الامکان کیک و شیرینی را به صورت خانگی تهیه کنید. در صورت تهیه کیک و بیسکوئیت غیرخانگی، بهتر است که کیک و بیسکوئیت ساده انتخاب شود؛ چرا که انواع کیک و بیسکوئیت خامه‌ای، کرمدار یا با روکش شکلاتی دارای چربی بسیار زیادی هستند.   کودکان باید درباره میزان قند موجود در مواد غذایی آگاهی داشته باشند؛ کودکان باید به رقابت واداشته شوند که محصولات غذایی با قند کمتر را انتخاب کنند. کارشناسان توصیه می‌کنند میزان روغن و شکر موجود در غذاهای مصرفی کاهش یابد. سوسیس و کالباس، چربی بالایی دارند و مصرف این مواد غذایی باید محدود شود.   کودکان نباید بیشتر از ۲ ساعت در روز را صرف سرگرمی و فعالیت های نشسته مثل تماشای تلوزیون، کار با کامپیوتر ، تبلت و.... کنند. همچنین میزان مطلوب فعالیت بدنی برای کودکان حداقل یک ساعت در روز است و باید به تدریج مدت زمان فعالیت بدنی روزانه کودک را به یک ساعت رساند. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ساعت کاری ادارات کردستان در ایام شب قدر
  • توصیه‌های تغذیه‌ای برای کودکان در معرض اضافه وزن و چاقی
  • اعلام ساعت کاری مراکز اهدای خون شب‌های قدر در یزد
  • استعمار غربی‌ها در استخدام پرستار از کشور‌های فقیر
  • ساعت کاری ادارات کردستان در ایام شب قدر اعلام شد
  • اعلام ساعت کاری مراکز اهدای خون در شب‌های قدر
  • تغییر ساعت کاری ادارات بروجرد
  • افزایش ساعت کاری مترو تهران در شب‌های قدر
  • جزییات ساعت کار ادارات در ماه رمضان ۱۴۰۳
  • ساعت کار ادارات دولتی در فروردین ۱۴۰۳ تغییر کرد؟