Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست رونمایی آلبوم موسیقی ایران من به نشست پرسش و پاسخ درباره پیشنهاد همایون شجریان برای اجرای کنسرت خیابانی تبدیل شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی شبستان، همایون شجریان و سهراب پورناظری پس از رونمایی آلبوم "ایران من" بامداد امروز ۲۵ مرداد در نشستی با خبرنگاران به سئوالات آنها پاسخ دادند.


همایون شجریان در پاسخ به سئوالی درباره وضعیت سلامتی استاد محمد رضا َشجریان  و شایعاتی که در فضای مجازی درباره سلامتی اش عنوان می شود، گفت: یک روال خیلی منظمی هست که هر چند وقت شایعاتی که ایشان حالشان وخیم است پخش می شود ، من هم در اینستاگرام ام گفتم اگر خبری باشد از اینستاگرام خودم ک یا رایان جان اعلام می کنیم ، ایشان کماکان به همان حال سابق هستند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما امیدواریم که ضمن اینکه خطر کاملن رفع شود اتفاقی خارج از تصور ما رخ ندهد که سلامتی ایشان  را به خطر بیاندازد، ایشان در وضعیتی کنترل شده هستند چندی پیش در بیمارستان بودند که چکاب شوند، آرزو می کنم بهبودی کامل را بدست اورند .


همایون شجریان درباره حواشی اجرای کنسرت "سی" که اعلام شد به خاطر وضعیت معیشتی مردم به حالت انتظار در می آید،توضیح داد:متنی که در اینستاگرام درباره پروژه سی منتشر شد مسئله معیشتی چند جمله بود ما هم جزو این جامعه هستیم ، کلمه معیشت ، گفتیم در وضعیت معیشتی بهتر برگزار می شود؛ پروژه سی با ۱۲۰ هزار مخاطب اجرا شد و ۸۰ هزار مخاطب هم داشت که به دلیل نزدیک شدن به ایام ماه محرم نتوانستیم اجرا کنیم ، ما در ابتدا قرار بود ۱۵ شب به اجرا برویم که این به ۳۰ شب رسید، امسال کاخ سعد آباد را نداشتیم و قرار بود در هتل اسپیناس به اجرا برویم، خیلی ها نگران بودند که ما برای درآمد به اجرا نمی رویم، اسپانسر هم یک فرصت است باشد استفاده می کنیم نباشد هم استفاده نمی کنیم‌، وقتی پروژه ای مثل سی را انجام می دهیم  اگر درآمد داشت فبه المراد اگر نداشت خودمان تامین می کنیم‌، وقتی پروژه به حرکت در می اید عوامل زیادی به کار می افتند، نا در شرایطی قرار گرفتیم که اوضاع نابسامان اقتصادی باعث شد مردم احوالات خوبی نداشته باشند و ما هم پیامی بدهیم که حال ما هم خوب نیست این مد نظر ما بود ؛ بحث مالی در این تصمیم دخیل نبود. 


سهراب پورناظری هم در تکمیل صحبت های همایون شجریان گفت:من دوست داشتم پروژه ام به اجرا درآید ، حرف همایون درست است حال همه ما خوب نبود، ما می خواهیم به صحنه برویم اما آن احوال را نداریم ، ما وقتی به صحنه می رویم با جان و دل اجرا میکنیم‌ ، منتقدان اگر به اجرا می رفتیم می گفتند چرا در این شرایط به اجرا رفته اند؛ در شرایط فعلی باید کنار هم باشیم نه مقابل هم، نیاز داریم همدیگر را حمایت کنیم .


همایون شجریان درباره امکان  برگزاری و نحوه اجرای کنسرت خیابانی گفت: اگر قرار است کنسرت خیابانی برای اولین بار اتفاق بیفتد باید همه مردم ازاد باشند و به مکانی مراجعه کنند و منعی نداشته باشند و حصاری  و صندلی هم وجود نداشته باشد و عده زیادی به این کنسرت می آیند، بخش فراهم کردن امنیت تخصص من نیست، باید امنیت افرادی که در این کنسرت هستند را فراهم کنند، در مکانی ۱۰۰ یا ۲۰۰ هزار ادم می آیند باید طوری کنترل نشود خودش می تواند خطر ساز باشد  اگر کنترل نشده باشد نمی توان گفت چه پیش می آید ، ۵۰ درصد کار که دست ماست که ما امادگی کامل داریم. نمی دانم مسیولیت با چه کسی است، می گویید  به شورای تامین برود تصمیم نهایی انجا گرفته می شود.


سهراب پورناظری درباره ایده تمبر البوم ایران من اظهار کرد: تمبر پیشنهاد دوستان مست بود؛ پست آلبوم هم ایده طهمورث پورناظری بود، البوم پس از ثبت نام از طریق پست به دست مخاطبان نی رسد و سپس در کتابفروشی ها و سی دی فروشی ها قرار میگیرد .

 

همایون شجریان در پاسخ به این سئوال که چرا به جای کنسرت خیابانی کنسرت با نصف قیمت نمی گذارید، گفت:  ایده و طرح خوبی است که کنسرت در سالن با نصف قیمت بگذاریم . در چنین شرایطی ما فکر کردیم برگزاری کنسرت خیابانی کمک روحی برای خودمان و مردم باشد وقتی این اتفاق بیفتد افراد بیشتری اجرا را می بینند.


وی درباره اینکه چرا آلبوم مشترک با علی رضا قربانی به آهنگسازی مهیار علیزاده منتشر نمی شود، گفت:  قرار بود این البوم ۶-۷ ماه پیش منتشر شود قرار بود ترکی به آن اضافه شود که میسر نشد ، این اثر اماده است و در ماه های اینده منتشر میشود .


سهراب پورناظری درباره پایان همکاری با همایون شجریان گفت: کارهایی که ما در این سال ها با یکدیگر انجام داده ایم دیده شده است و هر سی دی که با هم  کار کردیم همایون جان با هنرمندان دیگر هم کار کرده است .


همایون شجریان در پاسخ به سئوالی که پیشنهاد اجرای کنسرت خیابانی وی را بهره برداری تبلیغاتی برای اجرای پروژه سی عنوان کرده بود، چنین پاسخ داد:  من در زندگی هنری   ام همیشه با مردم صادق بودم و هیچ وقت با مردم حرکتی نکردم که معنای دیگری پشت اش باشد، من آن کاری را که از مس انجامش برآیم انجام می دهم، من احساس کردم این اعلام امادگی از طرف من باید صورت گیرد و اگر نشد مردم نباید از من دلخور شوند، این کنسرت می تواند کم هزینه انجام شوداگر راهکارها عملی شود قابل اتفاق است .


سهراب پورناظری در تکمیل سخنان همایون شجریان گفت: این کار انجام شدنی است اکر اراده حاکمیت بر انجام آن باسد؛ همانطوری که راهپیمایی ۲۲ بهمن و دیگر تجمعات سالی چندین بار بدون مشکل برگزار می شوند، ما آمادگی داریم در میادین کلیه شهرها همانند راهمیمایی  ۲۲ بهمن  آن را برگزار کنیم.


همایون شجریان درباره مکان برگزاری کنسرت خیابانی کفت:  مکان در تقاضای من  اعلام شده است  آقای ضرغامی هم به آقای حسینی اعلام کرده است .


وی خاطر نشان کرد: هنرمند باید در دل جامعه خودش را احساس کند .


سهراب پورناظری گفت: ما آثاری تولید کردیم که دیده شد و خیلی از این آثار خوششان می آید و خیلی هم نه، ما موسیقی اجرا می کنیم که از آن لذت ببریم، در فضای مجازی میزان خشونت به من بسیار زیاد بود این میزان خشونت را در کشوری که داعیه دار فرهنگ است درک نمی کنم .


همایون شجریان اظهار کرد: ایده برگزاری کنسرت خیابانی به چند سال پیش برمی گردد که من می خواستم در جنوب شهر برای مردمی که کنسرت نمیروند به جای توزیع کفش و لباس  در خیابان اجرا کنم، موقع  بحث های خیریه پیش می اید  و یا در زمان بروز بحران زلزله و سرطان من کجا ایستاده ام‌، میان این همه ادمی که کار اقتصادی انجام می دهند من نفر چندم هستم   و کجا می توانم موثر باشم ، در این موقعیت که مردم حالشان بد بود و در این  شرایط اقتصادی نگران مملکتمان بودیم باعث شد این تصمیم را بگیرم که  می توانم موثر باشم‌، شاید فکر بیهوده ای باشد ، اما فکر کردیم اگر دور هم جمع شویم از هم آرامش میگیریم  یک شب همه چیز را در کنار هم فراموش می کنیم و استرس نداریم‌؛ همه این ایده را دوست دارند که برای مردمشان کاری کنند .


همایون شجریان تصریح کرد:  سازمان زیبا سازی خودش پیشنهاد همکاری داد و قول دادند که مکان را تهیه می کنند.


سهراب پورناظری از صدا و سیما خواست که اثر ایران ما را بدون رعایت حق کپی رایت منتشر نکند و گفت:سالهاست که صدا و سیما آثار ما را بدون رعایت کپی رایت منتشر می کند نه صدا و سیما نه هیچ نهاد دیگری نمی تواند تصنیف ایران من را ادیت کند و به صورت گزینشی از ان استفاده کند چون اینکار غیر قانونی و تخلف است.

پایان پیام/32

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خشکسالی سیاسی اخبار گلستان روزنامه های ورزشی ورزش ایران فوتبال ایران عربستان همایون شجریان تالار وحدت سهراب پورناظری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۷۵۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح تعیین تکلیف پرونده‌های مراجع انتظامی کشور اجرا می‌شود

معاون نظارت بر امور دادسراها و ضابطان دادستانی کل کشور از آغاز طرح تعیین تکلیف پرونده‌های موجود در مراجع انتظامی کشور خبر داد و گفت: به منظور کاهش اطاله دادرسی طرح تعیین تکلیف پرونده‌های رسوبی در مراجع انتظامی کشور امسال اجرا می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از قوه قضاییه، عباس منصوری در جلسه با دادستان‌های گلستان در گرگان با بیان اینکه عملکرد مجموعه قضایی استان در بخش دادسراها مطلوب است گفت: جایگاه خوب استان گلستان در شاخص‌های مختلف نتیجه تلاش دادستان‌ها و کارکنان دادسراهای استان و صمیمت، تعامل و هماهنگی است که رئیس کل دادگستری استان با مجموعه مدیریتی استان، قضات و کارکنان اداری ایجاد کرده است که در کشور مثال زدنی است.

معاون نظارت بر امور دادسراها و ضابطان دادستانی کل کشور افزود: دادسرا نهاد مهمی در پیشگیری از جرایم و ناهنجاری ها، مبارزه و تعقیب و در نهایت اجرای احکام است که در این استان به دلیل سابقه طولانی رئیس کل دادگستری استان در سمت دادستانی، اهمیت این نهاد برجسته و به آن توجه خوبی شده است.

وی از آغاز طرح تعیین تکلیف پرونده‌های موجود در مراجع انتظامی کشور خبر داد و گفت: به منظور کاهش اطاله دادرسی طرح تعیین تکلیف پرونده‌های رسوبی در مراجع انتظامی کشور امسال اجرا می‌شود.

 منصوری افزود: پیش نویس دستورالعمل این طرح با مشارکت تعدادی از دادستان‌های سراسر کشور در مرحله کارشناسی است که بلافاصله پس از تایید و تصویب نهایی اجرای آن آغاز می‌شود.

معاون نظارت بر امور دادسراها و ضابطان دادستانی کل کشور گفت: متولی اجرای این طرح دادستانی کل کشور خواهد بود و با اجرای آن پرونده‌های رسوبی در مراجع زودتر تعیین تکلیف خواهد شد. خوشبختانه گلستان از استان‌های خوب استان در تعیین تکلیف پرونده‌های رسوبی در کلانتری هاست.

وی در ادامه سخنان خود در این جلسه گفت: نظارت و بازرسی از پارکینگ‌های وسایل نقلیه موتوری در اولویت دادستان‌ها قرار دارد و در همه استان‌ها به ویژه استان‌های شمالی که شرایط جوی خاص دارند با تمهید رئیس کل دادگستری و دادستان‌ها زودتر این وسایل تعیین تکلیف شود تا به اموال مردم خسارتی وارد نشود. نظارت بر تعیین تکلیف اموال توقیفی موجود در انبارهای شهرداری‌ها هم از جمله مواردی است که از سال گذشته در دستور کار دادستان قرار گرفته است.

منصوری با اشاره به تخصصی شدن بازرسی‌ها از دادسراها و مراجع انتظامی سراسر کشور گفت: صرفه جویی در وقت، بررسی تخصصی عملکرد و بازرسی الکترونیک از جمله مزایای این اقدام است.

معاون نظارت بر امور دادسراها و ضابطان دادستانی کل کشور در ادامه سفر خود به گلستان از دادسرای عمومی و انقلاب گرگان بازدید و در نشست با قضات این دادسرا درباره مسائل و موضوعات مرتبط با این بخش گفت‌وگو کرد.

بازدید از پارکینگ وسایل نقلیه موتوری از دیگر برنامه‌های معاون دادستان کل بود. در این بازید از طرح ابتکاری دادسرای مرکز استان برای جلوگیری از رسوب وسایل نقلیه موتوری و اطلاع به روز درباره وضعیت این وسایل رونمایی شد.

منصوری در ادامه برای بازدید به کلانتری شهرک امام گرگان رفت. بازدید از مرکز ترک اعتیاد اجباری توسکستان، آخرین برنامه روز اول حضور معاون دادستان کل کشور در گرگان بود. اقدام ابتکاری استان گلستان برای راه اندازی کارگاه‌های مهارت آموزی و اشتغال در کنار مرکز بازپروری معتادان در مرکز توسکستان از مواردی بود که این بازدید به آن پرداخته شد.

معاون نظارت بر امور دادسراها و ضابطان دادستانی کل کشور در ادامه سفر خود به گلستان صبح جمعه به گنبد کاووس رفت و همراه با رئیس کل دادگستری استان، دادستان مرکز استان، روسای دادگستری‌ها، دادستان‌ها و روسای بخش شرق استان و مدیرکل زندان‌های استان از زندان این شهر بازدید کرد.

این‌هیئت قضایی از همه بندها و بخش‌های زندان گنبد کاووس از جمله بهداری، واحد فرهنگی، ورزشی و آشپزخانه سرکشی کردند. معاون دادستان کل کشور در این بازدید از مددجویان فعال به ویژه در بخش قرآنی و فرهنگی تقدیر کرد و تسهیلات قانونی به مددجویان واجد شرایط اعطا شد.

در این بازدید دادستان‌های استان به هزار و ۳۰۰ مددجوی واجد شرایط استان مرخصی اعطا کردند و برای ۶۵ نفر از زندانیان هم مرخصی پایان حبس منجر به آزادی اعطا شد ضمن اینکه ۶۰۰ درخواست مددجویان نیز جهت اعمال سایر تسهیلات من جمله عفو در دستور بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مظلوم‌تر از تئاتر، موسیقی اصیل ایرانی است/ تخصیص یارانه دولتی برای سفره فرهنگی مردم
  • این صدا برای بچه‌های ایران است/ جزییات یک کنسرت باتربیت!
  • مظلوم‌تر از تئاتر، موسیقی اصیل ایرانی است/تخصیص یارانه دولتی برای سفره فرهنگی مردم
  • سفر مدیرکل دفتر موسیقی برای تعیین تکلیف کنسرت‌های موسیقی
  • اجرای دیالوگ ترانه علیدوستی به زبان کره ای توسط بازیگر زن «نون خ» | آرزوی سلامتی خانم بازیگر برای ترانه علیدوستی + ویدئو
  • بیانیه کاخ باکینگهام درباره وضعیت سلامتی چارلز سوم
  • طرح تعیین تکلیف پرونده‌های مراجع انتظامی کشور اجرا می‌شود
  • عاشقانه‌های مولانا در تالار وحدت پراقبال شد/وقتی موسیقی سنتی رنگ و بوی تازه می‌گیرد+فیلم
  • اخبار ضدونقیض درباره وضعیت سلامتی پادشاه انگلیس
  • اخبار ضد و نقیض درباره وضعیت سلامتی پادشاه انگلیس