Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-24@22:47:26 GMT

بانک‌ها با بنگاه‌داری، سرمایه سمی تولید کرده‌اند

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۷۵۳۸۰

بانک‌ها با بنگاه‌داری، سرمایه سمی تولید کرده‌اند

نماینده مردم کاشمر، خلیل آباد و بردسکن با بیان اینکه امروز بانک‌ها آن توانایی لازم برای حمایت از بخش تولید را ندارند، گفت: بانک‌ها با روی آوردن به بنگاه‌داری باعث تولید سرمایه سمی شده‌اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بهروز بنیادی در گفتگو با خبرنگار یار خراسانی اظهار داشت: ساختار اقتصاد در کشور ما دچار مشکل است و از جمله مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد نوع عملکرد بانک‌هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با تاکید بر اینکه بانک‌های ما در واقع بنگاه‌داری کرده‌اند و به عبارتی با پول مردم به دنبال درآمدزایی برای خودشان بوده‌اند به عنوان مثال دست به ساختمان‌سازی و احداث کارخانه زده‌ و به امید اینکه سودهای کلانی نصیب آن‌ها شود، خاطرنشان کرد: امروز به اینجا رسیده‌ایم که با رکود اقتصادی این سرمایه گذاری‌ها به بازدهی نداشته و تبدیل به سرمایه سمی شده اند یعنی این اموال قابلیت تبدیل مجدد به پول را نداشته و بانک‌ها برای جایگزینی این سرمایه های سمی اقدام به سوددهی بیشتر برای جذب سپرده می نمایند

 

نماینده مردم خلیل آباد، کاشمر و بردسکن افزود: به همین دلیل است که مباحث و مشکلات کلی اقتصاد کشور بر بانک‌ها هم تأثیر می‌گذارد و لذا امروز بانک‌ها آن توانایی لازم برای حمایت از بخش تولید را ندارند؛ و مجبور به تخصیص وام‌هایی با سود کلان به تولید بوده که صرفه ای برای تولیدکنندگان ندارد.

 

وی با بیان اینکه از جمله مشکلاتی که امروز فعالان بخش تولید با آن مواجه هستند این است که سود و جریمه‌های دیرکرد تسهیلات بانکی، بدهکاران را هر روز بدهکارتر می‌کند، تأکید کرد: ولی ساختار اقتصاد کشور نیز این اجازه را نمی‌دهد که بانک‌ها بتوانند از دریافت این جریمه صرف نظر کنند مگر اینکه با یک برنامه مدون به یک ثبات اقتصادی برسیم و اقتصاد ما از حالت دلالی و رانتی خارج شده و شفاف شود.

 

بنیادی گفت: در حال حاضر بسیاری از فعالان بخش تولید برای بازپرداخت وام‌های خود با مشکل مواجه هستند ولی اغلب آمادگی پرداخت اصل وام را دارند اما از طرف دیگر چون بانک مرکزی هم نمی‌تواند این مبالغ سود و جرائم را بر عهده بگیرد و پشتوانه های سپرده شده بانک ها در بانک مرکزی را افزایش دهد لذا امکان بخشودگی جرائم بانکی وجود ندارد و البته ما تلاش می کنیم حداقل بخش کشاورزی ما شامل بخشودگی جرائم بانکی بشود.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: مباحث مربوط به اقتصاد یک زنجیره به هم پیوسته است و لذا امروز بالا رفتن بی رویه نقدینگی و چگونگی مهار آن از جمله مواردی است که نیاز به برنامه‌ریزی طولانی و مباحث تخصصی دارد.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۷۵۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات ۷ بنگاه اقتصادی استان بوشهر رسیدگی شد

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی صفوی ظهر چهارشنبه در حاشیه اولین نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، مدیران دستگاه‌های اجرایی، مدیران بانک‌های عامل و برخی مدیران بنگاه‌های اقتصادی مربوطه افزود: مشکلات ۷ بنگاه اقتصادی به صورت ویژه در حوزه صمت و غیره مورد بررسی دقیق و رسیدگی قرار گرفت.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر اضافه کرد: در همین خصوص تعداد ۹ مصوبه در حوزه صمت و غیره جهت مانع زدایی مشکلات آنان تعیین و سپس جهت اجرا به دستگاه‌های اجرایی مربوطه ارسال خواهد شد.

دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان بوشهر عنوان کرد: موضوعات دستورکارهای مطرح شده در این جلسه شامل طرح تولید آهک، پرورش میگو، محصولات سلولزی، پرورش ماهی در قفس بود که هریک با توجه به مسائل و موضوعات مربوطه به منظور فعال سازی، تسریع در پرداخت تسهیلات بانکی، دریافت سند رسمی و رفع اختلاف مالکیتی، ترهین وثایق، مشکل بدهی به شرکت گاز مصوبات لازم تعیین و سپس مقرر شد از طریق دستگاه‌هایی اجرایی نظیر بانک‌های عامل، شرکت گاز، منابع طبیعی، امور اراضی، راه و شهر سازی همکاری و مساعدت لازم را به عمل آورند.

وی اعلام کرد: در راستای تسریع در رفع مشکلات بنگاه‌های تولیدی استان، برنامه ریزی جهت افزایش جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با حضور دستگاه‌های اجرایی به صورت هفتگی و مستمر در دستور کار دبیرخانه کارگروه تسهیل است.

مدیر کل صمت استان تاکید داشت: در راستای تحقق شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» و حمایت بیشتر از تولیدکنندگان، از مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط و همچنین بانک‌های عامل استان انتظار می‌رود با تعامل و همکاری بیشتر با دبیرخانه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان نسبت به تسریع در اجرای مصوبات کارگروه اقدام کنند.

کد خبر 6087851

دیگر خبرها

  • بنگاهداری بانک‌ها زنجیری به پای چرخ تولید
  • مشکلات ۷ بنگاه اقتصادی استان بوشهر رسیدگی شد
  • برنامه جامع مشارکت مردم در اقتصاد امروز نهایی می‌شود
  • معاون وزیر اقتصاد: امروز استقلال و پرسپولیس رسما واگذار شدند
  • کاری کنید امید مردم برای خانه‎دار شدن از بین نرود/بنگاه‌‎داری بانک‌‎ها، آفت بزرگ بازار مسکن کشور است
  • آیت‌الله علم‌الهدی:بنگاه‌داری ‎بانکها آفت بزرگ بازارمسکن است
  • بنگاه داری بانک ها آفت بزرگ بازار مسکن کشور است
  • ثبت رکوردهای مهم بانک ملی ایران در خروج از بنگاهداری/عملکرد بانک ملی به الگویی برای سایر بانک‌های کشور تبدیل شود
  • تردید‌های تداوم رشد
  • واگذاری پرسپولیس به بانک ها قانونی نیست | فروش سرخ پوش ها به بانک ها چه آثاری دارد؟