Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک زن پاکستانی الاصل به عضویت سنای استرالیا در آمد و عنوان اولین سناتور مسلمان این کشور را از آن خود کرد. ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۶ بین الملل آسیا-اقیانوسیه پاکستان و هند نظرات

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم به نقل از اکسپرس نیوز، مهرین فاروقی 46 ساله توانست با پیروزی در انتخابات به عضویت سنای استرالیا درآید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اولین زن مسلمانی خواهد بود که به عضویت مجلس سنای استرالیا درآمده است.

وی  به همراه خانواده خود در سال 1992 میلادی به استرالیا مهاجرت کرده بود و بعد از تحصیلات مقدماتی در این کشور در دانشگاه شهر ملبورن استرالیا دکترای خود را در رشته علوم سیاسی اخذ کرد.

شهردار لندن و برخی از نمایندگان دیگر کشورهای اروپایی نیز پاکستانی هستند و تلاش می کنند ارتباط خود را با پاکستان حفظ کنند.

انتهای پیام/.

R36461/P36446/S8,87,91/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۷۵۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوجی : مشکلی در تأمین بنزین سفرهای نوروزی نداریم

به گزارش پارس نیوز به نقل از تسنیم، جواد اوجی وزیر نفت در حاشیه اولین نشست هیئت دولت در سال 1403 در جمع خبرنگاران گفت: صنعت نفت و گاز در سال 1402 بالاترین رشد اقتصادی را داشت.

وی افزود:  تا دو ماه آینده یک کارخانه در غرب کشور با حضور رییس‌جمهور افتتاح می‌شود تا شاهد جمع‌آوری گازهای مشعل از میادین نفتی غرب کشور باشیم.

اوجی گفت: این گازها در این پالایشگاه تصفیه می‌شود و خوراک پتروشیمی‌ها از این پالایشگاه تأمین خواهد شد.

وزیر نفت خاطرنشان کرد: در آخرین روز سال گذشته شاهد مصرف 152 میلیون لیتر بنزین بودیم؛ این روزها مصرف بنزین بالاست و مشکل عدم تأمین نداشتیم و تأمین انجام می‌شود.

وی ادامه داد: از مردم می‌خواهیم که در این زمینه صرفه‌جویی کنند.

اوجی در ادامه همچنین درباره قرارداد گازی بین ایران و پاکستان عنوان کرد: این قرارداد  تکالیفی برای طرف ایرانی و پاکستانی ایجاد کرده است. ما به لطف خدا تکالیف‌مان را در این قرارداد انجام داده ایم. با طرف پاکستانی نشست‌های خوبی داشتیم و اظهار کردند علاقمند هستند خط لوله سمت خود را تکمیل کنند و ما امیدواریم این اتفاق خوب رقم بخورد.

وزیر نفت اضافه کرد: این قرارداد 12 تا 13 سال پیش و زمانی که خود من در شرکت گاز مسئولیت داشتم امضا شده است و همانطور عرض کردم جمهوری اسلامی به تمامی تکالیفش در این قرار داد عمل کرده است و امیدواریم طرف پاکستانی نیز خط لوله را در خاک خود تکمیل کند و تزریق گاز به پاکستان آغاز شود.

دیگر خبرها

  • کاردار پاکستان: سفر هیئت پاکستانی به کابل موفق بود
  • سناتور آمریکایی ضد ایران در گذشت
  • آزار یک دختر ۱۲ ساله توسط مولوی پاکستانی + فیلم
  • اوجی : مشکلی در تأمین بنزین سفرهای نوروزی نداریم
  • دیدار وزیر خارجه حکومت طالبان با هیئت پاکستانی در کابل
  • مقدماتی جام جهانی / پیروزی استرالیا مقابل لبنان
  • پیروزی پرگل کره جنوبی، عراق و استرالیا/ اولین برد برانکو با چین گل اول عراق+ فیلم
  • مقدماتی جام جهانی در آسیا | صعود استرالیا با گلباران کردن لبنان
  • اولین صعود آسیا رقم خورد: استرالیا!
  • سفره‌های خیابانی افطار در پاکستان