Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید حامد عاملی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، از اجرای تشدید مبارزه با احتکار و عدم اعلام موجودی کالا و اعمال نظارت جدی بر اصناف و اماکن گوناگون خبر داد و افزود: طی یک هفته گذشته 4 فقره پرونده تخلف در زمینه احتکار با استناد به ماده 60 قانون نظام صنفی توسط بازرسان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل تشکیل و جهت صدور رای به تعزیرات حکومتی استان اردبیل ارسال گردیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طی چند روز گذشته چندین انبار احتکار از جمله ۵۰ دستگاه لوازم خانگی، بیش از ۲۰ تن برنج،۴۰ تن شکر،۱۰ تن روغن شناسایی و پلمپ و ارزش ریالی پرونده های احتکاری 4 میلیارد و 461 میلیون و 660 هزار ریال ارزیابی شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: این روزها ما به طور جدی پیگیر مسئله احتکار هستیم و در این راستا با همکاری سایر دستگاه ها از جمله تعزیرات و اماکن کارگروهی تشکیل داده ایم.

عاملی گفت: تمامی اصناف و تولید کنندگان موظف هستند موجودی انبار خود را به سازمان اطلاع دهند و در صورت عدم اطلاع مشمول احتکار خواهند بود.

وی بیان کرد: در طول چند ماه گذشته نیز بازرسان ما با نظارت مستقیم بر بازار بیش از ۸۰۰ پرونده احتکار تشکیل داده اند و همچنین از ابتدای امسال نیز بیش از ۲ هزار پرونده در این زمینه تشکیل شده است.

عاملی ادامه داد: احتکار به عنوان جرم و اخلال در اقتصاد کشور تلقی می شود و ما پس از تشکیل پرونده و ارجاع آن به سازمان تعزیرات با حضور قاضی پرونده موضوع بررسی و بر اساس نظر قاضی حکم صادر می شود.

وی گفت: البته خود مردم هم در این راستا نقش دارند و نباید اجازه دهند افراد سودجو در نظم بازار اخلال ایجاد کنند و مردم هر گونه شکایت در این زمینه را به سامانه ۱۲۴ اطلاع دهند.

انتهای پیام/ح

چندین انبار احتکار در اردبیل شناسایی و پلمپ شد

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: احتکار کالا تعزیرات حکومتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۷۵۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت ۶ میلیاردی قاچاقچی کالا دراصفهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ رئیس شعبه هشتم بدوی شهرستان اصفهان گفت: پرونده حمل کالای قاچاق جاسازی شده در یک دستگاه کانتینر به ارزش ۲ میلیارد و ۹۷۰ میلیون ریال در شعبه هشتم بدوی و ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز شهرستان اصفهان رسیدگی شد.
سید عبد الرحیم قاسمی افزود: شعبه پس از بررسی پرونده علاوه بر ضبط کالای قاچاق متهم را به پرداخت پنج میلیارد و ۹۴۱ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

دیگر خبرها

  • مجازات قاچاقچی لوازم خانگی در مهاباد
  • ضبط ۴۵ هزار نخ سیگار قاچاق در میاندوآب
  • محکومیت قاچاقچی پوشاک در ماکو
  • محکومیت ۱۰ میلیاردی، تاوان سوء استفاده از کارت سوخت شهروندان
  • تعزیرات گران‌فروشان بازار ‌زنجان را نقره داغ کرد
  • ۱۳۵ پرونده تخلف حوزه دامپزشکی در استان سمنان تشکیل شد
  • افزایش ۲.۵ برابری تشکیل پرونده‌های تعزیراتی در حوزه بازرسی قاچاق کالا و ارز
  • محکومیت ۶ میلیاردی قاچاقچی کالا دراصفهان
  • قاچاقچی سیگار در اردبیل جریمه شد
  • جریمه قاچاقچی سیگار در اردبیل