Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-19@15:20:47 GMT

خشکیدگی ۵۰ درصد درختان جنگلی شلالدان باشت

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۷۵۵۵۴

سامان گرجی افزود:درحوزه جنگلی شهرستان باشت سه بیماری زغالی درختان بلوط، بیماری پروانه برگ خوار که درفصل زمستان و بهمن واسفند آثار خود را نشان میدهد و بیماری سوسک چوب خوارکه باعث ایجاد حفره‌هایی درتنه درختان می‌شود باعث خشک شدن تعداد زیادی از درختان بلوط این منطقه شده است.
گرجی اضافه کرد:خشکسالی‌های اخیر، کم بارشی، کاهش سطح آب‌های زیرزمینی، افزایش دما و بیماری‌های مختلف موجب خشک شدن این درختان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت:عده‌ای سود جو با استفاده از فرصت به دست آمده با قطع این درختان و تهیه زغال با توجه به قرار گرفتن منطقه شلالدان در حاشیه جاده ترانزیتی بازاری برای خود فراهم کرده اند که همین امر موجب نارضایتی مردم خصوصا طبیعت دوستان شده است.
رئیس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری باشت ادامه داد:ازمسئولان استان انتظار و درخواست کمک داریم تا با تخصیص اعتبارلازم برای غنی سازی این حوزه، بذرکاری، قرق و ایجاد تراس دراطراف درختان موجود حیات را به طبیعت زیبای این منطقه بازگردانیم.
گرجی یادآور شد: درختان بیمار و خشک شده باید توسط پیمانکار از جنگل خارج شوند، زیرا باقی ماندن این درختان درجنگل باعث آسیب جدی تری به دیگر درختان خواهد شد.
وی با بیان اینکه تدابیر لازم باهمکاری مسئولان شهرستانی برای جلوگیری از قطع بی رویه درختان خشک شده و هجوم افراد سودجو به مناطق مشکل دار انجام شده است گفت: هم اکنون راه‌های دسترسی به مناطق مورد نظر مسدود شده است ودراین زمینه از مردم ومسئولان درخواست کمک وهمکاری داریم.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۷۵۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کار برای اربعین نیازمند نگاه جهادی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، قاسم عزیززاده گرجی، در نشست ستاد اربعین استان ضمن تحسین عملیات موفقیت آمیز ایران اسلامی به اراضی اشغالی در پی حمله صهیونیست‌ها به کنسولگری ایران در دمشق، اظهار کرد: اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران برای شکستن ابهت پوشالی اسرائیل باید برای همگان تبیین شود، این سیلی اوضاع منطقه و جهان را تغییر داد.

وی با بیان اینکه تا اربعین حسینی باید جلسات منظم برای آماده سازی زیرساخت‌های اعزام مردم شریف مازندران به این سفر معنوی برگزار شود، افزود: اربعین به فرموده مقام معظم رهبری «یک جریان اجتماعی است.»

عزیززاده گرجی با بیان اینکه اربعین به فرهنگ عمومی در سطح جامعه بدل شده، گفت: مردم خودجوش برای حضور در اربعین اقدام می‌کنند که مسئولین باید تسهیل گر سفر دلدادگان به عتبات و عالیات باشند.

وی بیان کرد: اربعین جریانی مردمی است که علی رغم تمامی مشکلات و سختی‌های مسیر، دلدادگان حسینی طی مسیر می‌کنند.

عزیززاده گرجی با بیان اینکه مردمی بودن و جریان سازی مهمترین شاخصه اربعین حسینی است، اذعان کرد: مردم از اقشار مختلف برای حفظ و استمرار حرکت اربعین پای کارهستند.

وی با بیان اینکه اربعین یک فرصت استثنایی برای تبلیغ تشیع محسوب می‌شود، افزود: شیعیان در اربعین در مقام اتحاد و یکپارچگی به حضرت سیدالشهدا (ع) عرض ارادت دارند که باید از این فرصت برای تبلیغ دین اسلام بهره گرفته شود.

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری مازندران، به پیام اجتماع میلیونی اربعین اشاره کرد و ادامه داد: اربعین نخ تسبیح شده و مهره‌های تشیع را در یک جا جمع کرد.

عزیززاده گرجی بااشاره به سیره عملی امام سجاد (ع) برای کسب توفیق خدمت به زوار، گفت: زائر در آموزه‌های دینی یک جایگاه ویژه دارد باید خدمت به زوار را یک کار دلی و غیر اداری بدانیم و سختی‌های تسهیل روند اعزام زائران اربعین به عتبات و عالیات را متحمل شویم.

وی با تاکید بر اهمیت جلسات ستاد اربعین، خاطرنشان کرد: مدیران باید با انگیزه معنوی برای حضور در این نشست بسیج شوند.

عزیززاده گرجی باتاکید براینکه کار برای اربعین نیازمند نگاه جهادی است، گفت: موانع و مشکلات پیش روی اعزام زائرین اربعین باید به موقع مرتفع شود.

وی خطاب به کمیته‌های ستاد اربعین استان خواستار ارائه به موقع گزارش عملکرد کمیته‌ها به دبیرخانه این ستاد باهدف تقویت زیرساخت‌های این سفر معنوی شد.

عزیززاده گرجی با بیان اینکه موکب داران پای کار سفر اربعین هستند، گفت: ستاد اربعین و کمیته‌های این ستاد باید درکنار مردم و موکب داران، زمینه اجرای درست این سفر معنوی را فراهم کنند.

وی، افزود: جلسات ستاد اربعین نیز باید بطور منظم برگزار شود.

عزیززاده گرجی برلزوم شناسایی نیاز‌ها و ظرفیت‌های کمیته‌های ستاد اربعین استان تاکید کرد و ادامه داد: همچنین باید راهکار‌های ایجاد ظرفیت‌های مورد نیاز برای تسهیل سفر معنوی اربعین ارائه شود.

وی برلزوم تدوین تقویم زمانبندی برگزاری جلسات کمیته‌های ستاد اربعین استان تاکید کرد و گفت: کمیته‌های این ستاد باید در شهرستان‌ها نیز جلساتی با حضور فرمانداران برگزار نمایند.

عزیززاده گرجی بابیان اینکه ارائه گزارش کمیته‌ها باید عملیاتی باشد، افزود: مصوبات این ستاد لازم الاجراست.

دیگر خبرها

  • دستگیری قاتل درختان جنگلی؛ گرگان
  • کار برای اربعین نیازمند نگاه جهادی
  • عامل قطع درختان جنگلی دستگیر شد
  • لزوم مدیریت بیماری و آفات درختان سیاه ریشه
  • نصب تله‌های جالب برای آفت پوستخوار کاج در بوستان سرخه حصار | این تله‌ها چطور عمل می‌کنند؟
  • بوستان باشت نگینی سبز در جنوب کشور
  • نصب تله‌های فرمونی برای جلوگیری از آفت پوستخوار کاج در بوستان سرخه حصار
  • نصب تله های فرمونی در بوستان جنگلی سرخه حصار
  • خداحافظی با پیاده‌رو‌های خاکی در منطقه پردیسان قم
  • حکایت همنشینی زباله‌ها پای درختان منطقه جنگلی کومان سپیددشت + فیلم