Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-03-28@14:13:43 GMT

فرصت‌سوزی با انتخاب رشته بر اساس اطلاعات گذشته

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۷۵۵۹۴

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی واحد علوم و تحقیقات، همزمان با آغاز انتخاب رشته داوطلبان مقطع کارشناسی دانشگاه آزاد اسلامی، انتخاب رشته بر اساس اطلاعات آزمون‌های گذشته را فرصت‌سوزی برای داوطلبان دانست.

به گزارش فارس، به نقل از واحد علوم و تحقیقات، محمدمهدی دهشیری معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی واحد علوم و تحقیقات در ارائه توصیه‌هایی برای انتخاب رشته داوطلبان، گفت: بخش قابل توجهی از داوطلبان در زمینه انتخاب رشته از مشاوره مؤسسات فعال در این زمینه استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اغلب این مؤسسات، رشته‌ها را بر اساس تطبیق تراز و نمره داوطلب با تراز و نمره داوطلبان پذیرفته شده در آزمون سال گذشته پیشنهاد می‌کنند.

وی تصریح کرد: این روش مؤسسات انتخاب رشته، موجب فرصت‌سوزی برای داوطلبان می‌شود چراکه تعداد زیادی رشته جدید هر ساله برای اولین بار در دفترچه آزمون دانشگاه آزاد اسلامی وارد می‌شود که هیچ سابقه‌ای از آنها به لحاظ نمره و تراز قبولی در آزمون‌های سال‌های گذشته وجود ندارد؛ بنابراین در صورت اتکای صرف بهانتخاب رشته موسساتی که در این حوزه مشاوره می‌دهند، ممکن است این رشته‌های جدید از دید داوطلبان پنهان بماند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی واحد علوم و تحقیقات افزود: بنابراین با توجه به کثرت و تنوع انتخابی که داوطلبان می‌توانند داشته باشند و همچنین با توجه به اولویت‌هایی که معمولاً داوطلبان بر اساس رشته و شهر در نظر می‌گیرند، خود داوطلبان بهترین افراد و دفترچه آزمون به همراه علایق و اولویت‌های داوطلب بهترین مبنا برای انتخاب رشته محسوب می‌شوند.

دهشیری به عنوان نمونه گفت: رشته علوم و مهندسی شیلات در آزمون سراسری سال ۹۷ برای اولین بار در جمع رشته‌های کارشناسی واحد علوم و تحقیقات وارد دفترچه آزمون شده است.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی واحد علوم و تحقیقات افزود: درخواست راه‌اندازی ۱۲ رشته در مقطع کارشناسی واحد علوم و تحقیقات در سامانه دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ثبت شده که امیدواریم در دفترچه انتخاب رشته سال آینده وارد شوند.

وی با بیان اینکه بیش از ۷۵ درصد دانشجویان واحد علوم و تحقیقات در حال حاضر در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در حال تحصیل هستند، گفت: واحد علوم و تحقیقات در طول بیش از سه دهه فعالیت خود، تمرکز را بر تربیت دانشجوی تحصیلات تکمیلی گذاشته است و به عنوان یک قطب در این زمینه در میان واحدهای دانشگاه آزاد و در کلیت آموزش عالی شناخته می‌شود.

دهشیری خاطرنشان کرد: استراتژی واحد علوم و تحقیقات بر این است که ضمن حفظ کیفیت مقاطع تحصیلات تکمیلی، با راه‌اندازی رشته‌های مختلف در مقطعکارشناسی، به سمتی برود که در کنار حفظ نشان پرورش نیروهای ارشد و دکتری، تربیت نیروهای تحصیلکرده‌ای را در دستور کار قرار دهد که ضمن توانمندی در برقراری پیوند بین نظر و عمل و اهتمام به جنبه‌های کاربردی، از رویکردی میان رشته‌ای در پایه تحصیلات دانشگاهی خود، برخوردار باشند و این نشان (برند) بیش از این توسعه پیدا کند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: انتخاب رشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۷۵۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۳ + منابع sanjesh.org

سایت سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org در دفترچه راهنما به منابع کنکور ۱۴۰۳ اشاره کرده است که منابع کنکور تجربی مورد توجه کاربران فضای مجازی قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، ثبت نام کنکور نوبت دوم ۱۴۰۳ که از هفتم ماه جاری آغاز شده و تا دوازدهم فروردین نیز ادامه دارد، از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور انجام می‌شود و سوالات دروس تخصصی این آزمون در سطح اطلاعات علمی کتاب‌های مربوط به نظام جدید آموزشی ۳-۳-۶ طرح می‌شود.

منابع کنکور تجربی ۱۴۰۳

منابع کنکور ریاضی ۱۴۰۳

منابع کنکور انسانی ۱۴۰۳

منابع کنکور هنر ۱۴۰۳

زمان اعلام نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳

نتایج کنکور سراسری نوبت دوم که هفتم و هشتم تیر ۱۴۰۳ برگزار می‌شود، نیمه دوم مرداد سال جاری اعلام می‌شود.

زمان انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۳

متقاضیان مجاز به انتخاب رشته می‌توانند در نیمه دوم مرداد سال جاری و بر اساس ظرفیت‌های اعلام شده در دفترچه راهنمای انتخاب رشته، رشته‌های مورد علاقه خود را به صورت اینترنتی انتخاب کنند.

زمان اعلام نتایج نهایی کنکور ۱۴۰۳

نتیجه نهایی و بارگذاری کارنامه نتایج در نیمه دوم شهریور ۱۴۰۳ اعلام می‌شود.

زمان ویرایش فرم ثبت نام کنکور ۱۴۰۳

در صورتی که بخواهید هر قسمت از مطالب فرم ثبت‌نام خود را که قابل ویرایش است، تصحیح کنید، از هفتم تا دوازدهم فروردین می‌توانید با ورود به صفحه کاربری خود این کار را انجام دهید.

اگر بعد از ثبت‌نام در گروه آزمایشی اصلی، قصد داشتید در آزمون یکی از گروه‌های آزمایشی دوم (هنر یا زبان‌های خارجی) هم ثبت‌نام کنید، با ورود به صفحه کاربری خود، پس از خرید کارت اعتباری مجزا برای هر گروه، سریال خریداری شده را حداکثر تا پایان زمان ثبت‌نام در بخش مربوطه ثبت کنید.

کد خبر 739712

دیگر خبرها

  • تمرکز دانش بنیان‌ها بر سواحل مکران
  • زمان انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۳ + منابع sanjesh.org
  • مراحل ثبت نام نوبت دوم کنکور اعلام شد
  • مراحل ثبت‌نام در نوبت دوم کنکور اعلام شد
  • ثبت نام بیش از ۸۰ هزار نفر در نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳
  • ۱۱ مرحله ثبت نام نوبت دوم کنکور
  • فیلم/ فرصت سوزی قایدی مقابل دروازه خالی ترکمنستان
  • مدارک مورد نیاز برای ثبت نام کنکور + خرید سریال ثبت نام کنکور سایت sanjesh.org
  • جزئیات ثبت نام نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳
  • ثبت‌نام‌ نوبت دوم کنکور سراسری‌ سال‌ ۱۴۰۳ آغاز شد