Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@02:31:17 GMT

بازرسان نظارت بر انبارهای غیرقانونی کالا را تشدید کنند

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۷۵۵۹۶

بازرسان نظارت بر انبارهای غیرقانونی کالا را تشدید کنند

به گزارش خبرنگار مهر، سیده حمیده زرآبادی روز پنجشنبه در جمع کارکنان اداره کل تعزیرات حکومتی استان قزوین اظهار کرد: احتکار موجب کاهش کالا و افزایش قیمت می‌شود و با نظارت جدی باید مراقب باشیم تا این تخلف وضعیت بازار را بیش از پیش آشفته نکند.

وی افزود: باید از انبارهای قانونی گزارشی از میزان کالاها به سازمان صنعت، معدن و تجارت ارائه شود تا از وضعیت میزان کالا اطلاع کافی داشت و بازار را تنظیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زرآبادی تصریح کرد: در روزهای اخیر با ارائه گزارش های مردمی و کشف کالاهای احتکار شده توسط سپاه و بسیج و نیروهای نظارتی تعدادی از این انبارها کشف و به مراجع قضایی معرفی شده است.

وی با اشاره به کشف کالاهای احتکار شده، بیان کرد: اگر برای توزیع این کالاها برنامه خاصی وجود نداشته باشد همین امر موجب التهاب و افزایش قیمت ها خواهد شد.

عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: از دی ماه سال گذشته اعتراضاتی در حوزه های اقتصادی و تامین معیشت مردم در استان قزوین صورت گرفت که بخشی از آن به تنظیم بازار مرتبط بود.

وی تصریح کرد: اداره کل تعزیرات حکومتی استان قزوین در چهار سال اخیر توانسته رتبه نخست را در بین ادارات کل تعزیرات کشور به خود اختصاص دهد که جای تقدیر دارد.

زرآبادی بیان کرد: متوسط زمان رسیدگی به پرونده ها در استان به سه الی ۴ روز رسیده در حالی که در برنامه اجرایی سازمانی، متوسط زمان رسیدگی برای تخلفات یاد شده ۲۰ روز است که این امر بیانگر تلاش مجموعه همکاران اداره کل تعزیرات حکومتی است.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه بازرسان تعزیرات حکومتی به دلیل همکاری به صورت قراردادی از امنیت شغلی برخوردار نیستند و باید این مشکل برطرف شود تا انگیزه خدمت بیشتر شود.

وی یادآورشد: قانون حقوق مصرف کنندگان نیز نیازمند بازنگری است که خوشبختانه اقدامات خوبی در حال شکل گیری است.

زرآبادی گفت: برخی معتقدند بسیاری از التهابات کشور جنبه روانی دارد و واقعی نیست که بخشی از آن به قوانینی مربوط است که از طرف دولت صادر شده و متاسفانه از ابتدای سال تناقضاتی در این قوانین وجود دارد که این امر موجب ناآرامی در جامعه شده است.

عضو کمیسیون صنایع مجلس، واردات بی رویه را نیز در بروز مشکلات اقتصادی موثر دانست و نظارت بر آن را امری ضروری عنوان کرد.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی در پایان یادآور شد: با مجموعه اقدامات انجام شده امیدواریم ضمن کنترل بازار شاهد کاهش قیمت ها در روزهای پیش رو باشیم.

کد خبر 4376458

منبع: مهر

کلیدواژه: تعزیرات حکومتی قزوین حمیده زرآبادی نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی مردم علیه احتکار روز خبرنگار خبرگزاری مهر کرمانشاه بوشهر گرگان شهرکرد مشهد احتکار شیراز بیرجند یاسوج مجلس شورای اسلامی سانحه تصادف مرند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۷۵۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه ۳۸ میلیارد ریالی قاچاقچی هیزم

مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد از ضبط سه هزار کیلوگرم هیزم قاچاق و جریمه ۳۸ میلیارد و ۶۴۰ میلیون ریالی متهمان در یاسوج خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری دانشجو، حمزه لقمانی، مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: پرونده قاچاق سه هزار کیلوگرم هیزم به ارزش ۹ میلیارد و ۶۶۰ میلیون ریال در شعبه سوم بدوی ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز یاسوج رسیدگی شد.

لقمانی افزود: شعبه پس از بررسی مدارک موجود در پرونده و به دلیل ارائه نشدن مدارک قانونی، تخلف انتسابی را محرز و علاوه بر ضبط هیزم کشف شده، متهم را به پرداخت ۹ میلیارد و ۶۶۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم و برای خودرو حامل هیزم قاچاق نیز، حکم به پرداخت ۹ میلیارد و ۶۶۰ میلیون ریال معادل ارزش هیزم قاچاق صادر کرد و در مجموع متهم به پرداخت ۱۹ میلیارد و ۳۲۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم کرد. محکوم شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: شعبه همچنین مالک هیزم‌های قاچاق را به پرداخت ۱۹ میلیارد و ۳۲۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد. 

لقمانی افزود: ماموران منابع طبیعی و آبخیزداری با کشف هیزم قاچاق از یک کامیون، پرونده این تخلف را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

دیگر خبرها

  • جریمه ۳۸ میلیارد ریالی قاچاقچی هیزم
  • جریمه قاچاقچی سیگار در اردبیل
  • نظارت ۴۰ نفر بر روند برگزاری انتخابات مرحله دوم در گنبدکاووس
  • جریمه کابینت ساز متقلب در کرمانشاه
  • سرعت رسیدگی به پرونده‌های اموال تملیکی در تعزیرات افزایش یابد
  • جمع آوری ۶ قلم کالای غیر استاندارد در نمایشگاه بین‌المللی قزوین
  • نظارت ۴۰ نفر بر روند برگزاری انتخابات مرحله دوم؛ گنبدکاووس
  • یک مشاور املاک در کرمانشاه پلمب شد
  • جریمه سزای گرانفروشی رادیاتور
  • محکومیت فروشگاه زنجیره‌ای متخلف در ارومیه