Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-06@09:11:06 GMT

هدایت کودکان جز از طریق پرورش صحیح دینی میسر نیست

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۷۵۷۸۸

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، محمدصالح افخمی، دبیر اجرایی دوره های آموزشی تبلیغات اسلامی رباط کریم گفت: با حضور مربیان و اساتید قرآنی، 24 مرداد جاری دوره آموزش مربیان مهدکودک و مراکز پیش دبستانی با موضوع رفتار شناسی کودکان و تربیت دینی در سالن بخشداری این شهرستان برگزار شد.

در این دوره، مینو خرازی، استاد این دوره آموزشی، با ارائه توصیه های تربیتی برای ارتباط با کودکان، عنوان کرد: با کودک خود زیاد صحبت کنید و انتظارات خود را متناسب با توانایی های کودکان داشته باشیم و روش ارتباطی توام باا حترام باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، ادامه داد: کودک از هر گونه نقش و نگاری خالی است و در عین حال قابلیت پذیرش هر نقشی را دارد پس اگر او را طبق اصول صحیح تعلیم و تربیت به عادات و صفات نیک پرورش دهند به آن عادات خو گرفته و با توجه به وجود ضرورت تعلیم و تربیت در دوره کودکی و اهمیتی که در دین و علم به آن قایل است، هدایت کودکان جز از طریق پرورش صحیح دینی آنان میسر نیست.

این استاد در سخنانش، ابراز داشت: عبادات تمرینی کودک، اثر مثبت و خوبی در دوران کودک می گذارد مثلا کودک الفاظ و عبارات دعا را متوجه نمی شود ولی معنی توجه به خدا و راز و نیاز را درک می کند و دلش به رحمت او مطمئن می‌شود.

افخمی، تصریح کرد: در پایان از شرکت کنندگان دوره آزمون کتبی به عمل آمد و به قبول شدگان گواهی آموزشی صادر خواهد شد.

منبع: ایکنا

کلیدواژه: دوره تربیت کودک ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۷۵۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه به دغدغه‌های فرهنگیان مورد تاکید جدی است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدباقر برقراری در خطبه‌های نمازجمعه اسلامشهر ضمن تبریک هفته معلم گفت: شأن و جایگاه معلم یک جایگاه الهی و رفیعی است که می‌بایستی گرامی داشته شود.

وی افزود: شایسته است دست اندرکاران آموزشی کشور خصوصاً وزارتخانه آموزش و پرورش در برطرف کردن دغدغه‌ها و مشکلات فرهنگیان بیش از گذشته همت بگمارند تا معلم هیچ دغدغه‌ای به غیر از تعلیم و تربیت دانش آموزان نداشته باشد.

امام جمعه اسلامشهر اهمیت آموزش مفید و کاربردی در مجموعه آموزش و پرورش را مهم و ضروری دانست و گفت: شایسته است متولیان تدوین کتب درسی، در افزایش کیفیت آموزشی و مفید و مؤثر بودن آموزش‌های کتب درسی دانش آموزان بازنگری داشته باشند تا شاهد یک آموزش و پرورش پیشرو در آموزش و پرورش دانش آموزانی در تراز جمهوری اسلامی باشیم.

کد خبر 6095648

دیگر خبرها

  • حیات یک کشور وابسته به معلمان است
  •  تلاش برای شاد کردن کودکان غزه
  • معلم، عنصری تاثیرگذار در تربیت دینی و اخلاقی دانش آموزان است
  • معلم انسانی‌ترین و گرمترین عنصر نظام آموزشی است
  • پوشش تحصیلی ۹۹.۸ درصدی مقطع ابتدایی در چهارمحال و بختیای
  • برگزاری کارگاه آموزشی داستان نویسی برای کودکان در رشت
  • تربیت صحیح و اسلامی فرزندان ایران، دغدغه اصلی معلمان دلسوز
  • عزت و اقتدار یک کشور در گرو هدایت صحیح نوجوانان وجوانان است
  • همه آحاد جامعه به نوعی مخاطب دستگاه تعلیم و تربیت و وامدار معلمان هستند
  • توجه به دغدغه‌های فرهنگیان مورد تاکید جدی است