Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@03:58:33 GMT

68 پروژه آب و برق در مازنداران در حال اجراست

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۷۵۸۱۹

68 پروژه آب و برق در مازنداران در حال اجراست

ساری - ایرنا - وزیر نیرو گفت که 68 پروژ آب ، برق و فاضلاب هم اکنون در استان مازندران در حال اجراست تا سال 1400 به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا اردکانیان روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از سد گلورد در شهرستان نکا در گفت و گو با خبرنگاران هزینه اجرای این طرح ها را 9 هزار و 500 میلیارد تومان و میانگین پیشرفت آنها را 60 درصد اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی همچنین گفت که در سفر دو روزه اش به مازندران از 13 طرح آب و فاضلاب و برق استان بازدید کرد که تعدادی از آنها به بهره برداری رسید و تعدادی هم ساختشان آغاز شد.
وزیر نیرو با تاکید بر این که اجرای طرح های زیرمجموعه این وزارتخانه تاثیر مهمی بر وضعیت استان خواهد گذاشت ، افزود : از جمله پروژه‌های مهم مازندران در بخش برق ، نیروگاه کاسپین بود که اولین نیروگاه گازی کلاس ' اف F ' کشور محسوب می شود که بیشترین راندمان را خواهد داشت.
وی گفت: با توجه به مختصات این نیروگاه بویژه در منطقه سرسبز مازندران، بیشترین سازگاری را با محیط زیست دارد و امیدواریم واحد بخار آن نیز هر چه زودتر مطابق برنامه به مرحله اجرا دربیاید.
نیروگاه گازی کاسپین با قابلیت تولید حدود 310 مگاوات برق عصر دیروز چهارشنبه با حضور وزیر نیرو در شهرستان نوشهر بهره برداری شد.
عملیات ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی نوشهر از تیر ماه سال 1395 با پیش بینی اعتباری بالغ بر 280 میلیون یورو از محل مشارکت بخش خصوصی و صندوق توسعه ملی در زمینی به مساحت کمتر از هشت هکتار آغاز شده بود.
وزیر نیرو همچنین به بهره برداری از سه پست برق در سفر دو روزه اش به مازندران اشاره کرد و گفت: بهره برداری از این پست ها تاثیر مهمی در کنترل ولتاژ یا کاهش افت ولتاژ برق و آسیب ندیدن وسایل برقی شهروندان دارد.
وی اضافه کرد: در ارتباط با بخش آب نیز برنامه ما در این حوزه نیز گسترده است که در حال حاضر 2 تصفیه خانه مهم آب یکی در شهر ساری و دیگری در شهر بابل و همچنین تصفیه خانه بزرگ فاضلاب ساری را در دست اجرا داریم که امیدورایم این طرح ها با سرعت بیشتری پیش برود تا مطابق برنامه در آذر ماه سال جاری به بهره برداری برسد.
اردکانیان گفت: پروژه های سدسازی استان مازندران هم وضعیت خوبی دارد، ولی به جهت محدودیت منابع مالی اجرای عملیاتی این پروژه ها با کندی مواجه است که بایستی از طرق مختلف منابع مالی آن هر چه زودتر فراهم شود.
وی افزود: با تلاش و پشتیبانی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی که همیشه همگام با وزارت نیرو بوده اند، این مهم در دست پیگیری است.
وزیر نیرو بعد از ظهر چهارشنبه سفر دو روزه اش را به مازندران از غرب این استان آغاز کرد.
بازدید از سد گلورد در شرق مازندران یکی از برنامه های اصلی وزیر نیرو در سفر به مازندران بود.
سدگلورد که در 45 کیلومتری جنوب شرقی شهر نکا ساخته شد، تیر ماه پارسال به بهره برداری رسید.
این سد از نوع سنگریزه ای با رویه بتنی با طول تاج 270 و ارتفاع 100 متر از بستر رودخانه است که تامین آب کشاورزی و تولید برق در منطقه شرق مازندران را با حجم مخزنی حدود 107 میلیون مترمکعب آب بر عهده دارد.
7332/1654

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد وزير نيرو سد گلورد مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۷۵۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از ۶ پروژه خیران سلامت در خراسان شمالی تا شهریور

مدیرعامل مجمع خیران سلامت خراسان شمالی گفت: شش پروژه خیران سلامت با اعتبار ۱۷۰ میلیارد ریال تا پایان شهریور به بهره‌برداری می‌رسد.

علیرضا صفاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خراسان شمالی، اظهار کرد: خیران سلامت بر اساس نیازمندی‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، پروژه‌های خود را جانمایی می‌کند.

وی افزود: به‌رغم اینکه خراسان شمالی استانی محروم است، تاکنون ۳۹ مرکز پزشکی در مناطق محروم استان با کمک خیران ایجاد شده است و تا شهریور سال جاری ۶ پروژه دیگر به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرعامل مجمع خیران سلامت خراسان شمالی خاطرنشان کرد: طی هفته سلامت آزمایشگاه شبکه بهداشت مانه تجهیز می‌شود و به بهره‌برداری می‌رسد و مردم دیگر مجبور نیستند برای دریافت خدمات به مرکز استان رجوع کنند.

صفاری اضافه کرد: پروژه‌های خیران سلامت با همکاری دانشگاه علوم پزشکی به صورت پنجاه درصدی اجرایی می‌شود.

وی افزود: به منظور جذب خیران سلامت جدید از داخل و خارج از کشور، اقداماتی انجام شده است.

کد خبر 746872

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از ۲۴۰ پروژه عمران روستایی در استان اردبیل
  • افزایش شمار پروژه‌های خدماتی در نفت و گاز آغاجاری
  • بهره‌برداری از ۲ پروژه راهگشای عمرانی در بزرگراه آزادگان تهران
  • وزیر نیرو:‌ ایران جزو کشور‌های برتر در سدسازی است
  • بهره برداری از ۴ تقاطع غیر همسطح رشت تا شب عید ۱۴۰۴
  • ۲۰ هزار حلقه چاه آب در مازندران غیرمجاز است
  • پروژه خط ۱۴ اینچ تبریز _ ارومیه در آستانه بهره‌برداری
  • خط لوله فرآورده تبریز - خوی - ارومیه به بهره‌برداری می‌رسد
  • بهره‌برداری از ۶ پروژه خیران سلامت در خراسان شمالی تا شهریور
  • بهره برداری از فاز اول پایانه شرق تا پایان خرداد ۱۴۰۳