Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار مرکزی گفت: هیئتی از استان مرکزی موضوع قیمت‌گذاری شمش آلومینیوم را از وزارت صنعت پیگیری می‌کند. ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۴ استانها مرکزی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، سیدعلی آقازاده ظهر امروز در نشست شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی در استانداری مرکزی با اشاره به اقدامات دولت برای حمایت از شهر صنعتی حاجی‌آباد اراک اظهار داشت: کلیات این طرح برای حمایت و کمک به شهرک حاجی‌آباد مورد توافق ما قرار دارد ولی باید در شورای برنامه ریزی استان برای منابع تخصیص بودجه تصمیم‌گیری و پس از تصویب و تایید سازمان مدیریت استان مرکزی موضوع مورد اجرا و پیگیری باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در حال حاضر به سبب ابهامات و نبود هماهنگی‌ها، اختصاص 30 درصد مالیات بر ارزش افزوده واحدهای صنعتی به شهرک صنعتی منتفی است و می‌توان اختصاص این منابع مالی را در بودجه سال اینده پیشنهاد داد. 

استاندار مرکزی با اشاره به موضوع قیمت‌گذاری شمش آلومینیوم گفت: تهیه آلومینیوم از جمله نیازهای استان مرکزی قلمداد می‌شود که البته این استان تنها یک هفته برای قیمت‌گذاری شمش آلومینیوم منتظر می‌ماند و پس از آن با استفاده از ابزار و اهرم‌های موجود نیاز خود را تامین خواهد کرد.

آقازاده عنوان کرد: ​​​​​​باید توجه ویزه‌ ای به  وضعیت صنایع پایین دستی آلومینیوم در استان داشت چراکه در شرایط کنونی، شرکت آلومینیوم سازی ایران در اراک مجبور است محصولات خود را با ارز دولتی 4 هزار و 200 تومانی به بورس عرضه کند که این موضوعی زیان‌بار برای این شرکت قلمداد می‌شود و درامدی بادآورده در اختیار دلالان می‌گذارد. 

وی تصریح کرد: از همینجا اعلام می‌کنم بعد از یک هفته انتظار برای حل مشکل، از ابزارهای قانونی در اختیار خود برای حل مشکل تامین شمش آلومینیوم در استان مرکزی استفاده خواهیم کرد تا مشکلات موجود را به واسطه ذخایر آلومینیوم شرکت ایرالکو تامین می‌کنیم و قطعا از این حد بیشتر در قبال بی تکلیف ماندن واحدهای صنعتی توقف و تعلل نخواهیم داشت.

استاندار  مرکزی اضافه کرد: باید هیئتی از استان مرکزی تشکیل شده و موضوع را در جلسه روز یکشنبه آتی با معاون وزیر صنعت برای تعیین تکلیف قیمت گذاری شمش آلومینیوم پیگیری کند.

انتهای پیام/ش

R41371/P1377/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۷۵۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۳ هزار کارگر ساختمانی در مرکزی تحت پوشش بیمه هستند

به گزارش خبرنگار مهر، علی قیاسی عصر یکشنبه در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: ۲۳ هزار و ۱۸۰ نفر عضو خانه کارگر هستند که از این تعداد ۱۲ هزار و ۱۸۰ نفر عضو فعال هستند.

قیاسی با بیان اینکه در استان مرکزی حدود ۱۲ هزار کارگر ساختمانی پشت نوبت بیمه هستند و سهم اراک ۴ هزار کارگر است، ادامه داد: ۱۳ هزار و ۲۵۰ کارگر ساختمانی در این استان از خدمات بیمه بهره مند هستند و سهم شهر اراک از این کارگران حدود ۴ هزار و ۳۰۰ نفر است.

قیاسی یادآور شد: سه هزار و ۶۵۰ کلاس‌های آموزشی رایگان شامل کمک درسی، کامپیوتر و خیاطی برای اعضا و خانواده آنها برگزار شد.

۵۵ درصد فوت حوادث کارگاهی مربوط به کارگران ساختمانی است

قیاسی، ۵۰ درصد حوادث کارگاهی و ۵۵ درصد فوت حوادث کارگاهی را مربوط به کارگران ساختمانی بیان کرد و گفت: در سال‌های اخیر که بحث بند دوم قانون ۴۱ رعایت نشده، صنایع روز به روز در حال خالی شدن هستند و به جای تعدیل نیرو توسط کارفرمایان، کارگران خود از محیط کار خارج می‌شوند.

دبیر اجرایی خانه کارگر اراک اضافه کرد: سازمان تأمین اجتماعی در سال گذشته ۱۲ هزار میلیارد تومان در استان مرکزی پرداخت کرده است.

تأمین مسکن یکی از بزرگ‌ترین مشکلات جامعه کارگری است

قیاسی، مسکن را یکی از مشکلات بزرگ جامعه کارگری دانست و گفت: مسکن کارگری برای صنعت در نظر گرفته شده اما برای کارگران ساختمانی پیش بینی نشده است.

وی بیان کرد: طبق قانون اتباع بیگانه باید در مشاغلی که نیروی ایرانی توان کار ندارند، کار کنند اما این افراد به قسمت‌های مختلف ساختمانی ورود کرده‌اند در حالی‌که ورود آن‌ها به برخی مشاغل ممنوع است.

دبیر اجرایی خانه کارگر اراک گفت: اتباع به صنعت شهرهای صنعتی اراک، دلیجان و ساوه وارد شدند در حالی که اجازه وارد کار کردن در صنعت را ندارند.

کد خبر 6091441

دیگر خبرها

  • تأکید استاندار لرستان بر اهتمام مدیران در جذب اعتبارات ملی
  • مصرف برق همدان در بخش‌های مختلف انضباط یابد
  • سرمایه‌گذاری ۱۵۰ همتی در صنعت و معدن خراسان رضوی
  • رفع موانع صادرات واحدهای تولیدی در استان تهران پیگیری شود
  • بیمه فعالان سرود پیگیری می‌شود/چند پیشنهاد به موسیقی فارس
  • سرزده‌های استاندار جدید لرستان از ادارات
  • بیش از ۱۳ هزار کارگر ساختمانی در مرکزی تحت پوشش بیمه هستند
  • اجرای همایش شورا‌های اسلامی شهر و روستا
  • شوراها پل ارتباطی مدیریت اجرایی و مردم هستند
  • ۱۰۰ هزار میلیارد تومان در حوزه مدیریت شهری مرکزی هزینه شده است