Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صداو سیما،مرکز اصفهان؛ سرپرست معاونت نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان اصفهان گفت: در پی کاهش بارندگی  و خشکسالی های اخیر در استان، میزان پوشش گیاهی در مناطق حفاظت شده استان از جمله قمیشلو ،کلاه قاضی و کلاته  30تا 70درصد کاهش یافته است.

حسین اکبری به بحرانی بودن پوشش گیاهی منطقه حفاظت شده عباس آباد اشاره کرد و افزود: هم اکنون میزان  پوشش گیاهی این منطقه به صفر رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه در تامین آب مورد نیاز مناطق حفاظت شده نیز این اداره کل با مشکل مواجه است،گفت: امسال  در مناطق حفاظت شده استان ،بیش از دو میلیون و 700هزار لیتر آب رسانی سیار شده است.
اکبری افزود: بیش از 10درصد  مناطق  با همت خیران استان آبرسانی شده است .
پناهگاه حیات وحش کلاه قاضی ،قمیشلو، موته ، عباس آباد ، دالانکو،کرکس، کهیاز  و قمصر و برزک از مناطق حفاظت شده استان اصفهان هستند .

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: اصفهان حیات وحش پوشش گیاهی عباس آباد خشکسالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۷۵۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عدم انجام تکالیف قانونی سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص ارزش‌گذاری مناطق تحت مدیریتش

دیوان محاسبات کشور، گزارش‌های این نهاد نظارتی نشان می‌دهد که سازمان حفاظت محیط زیست از سال ۱۳۸۶ تا ۱۴۰۰ صرفاً نسبت به ارزش‌گذاری ۲۰ منطقه از ۳۰۹ منطقه تحت مدیریت خود و از سال ۱۴۰۰ به بعد نسبت به ارزش‌گذاری اقتصادی خدمات اکوسیستم پنج استان کشور (کردستان، قزوین، خراسان جنوبی، لرستان و کرمان) اقدام کرده است.

این در حالی‌ است که این سازمان مکلف بوده ارزش اقتصادی منابع زیست محیطی و جداول و حساب‌های مربوطه را محاسبه و در حساب‌های ملی لحاظ نماید.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • نظارت مأموران محیط زیست آذربایجان‌غربی بر بیش از۷۶۰ هزارهکتار ازمناطق تحت مدیریت
  • توصیه‌های هواشناسی کشاورزی
  • پوشش مناطق خطرآفرین دریا در دستور کار طرح سالم‌سازی
  • عدم انجام تکالیف قانونی سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص ارزش‌گذاری مناطق تحت مدیریتش
  • افزایش چشمگیر شمار اخراج های پناهندگان از آلمان
  • ایمن‌سازی کودکان زیر ۵ سال با قطره فلج اطفال اجرا شد
  • عملیات ایمن‌سازی با قطره فلج اطفال در مناطق پرخطر اجرا شد
  • پرده‌های حفاظت خورشیدی؛ راهکار پایداری ساختمان‌ها
  • فواید این گیاه خوراکی در کاهش وزن و حفاظت از قلب
  • تعارضات محیط زیستی ۲ معدن بزرگ زنجان رفع شد